2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
DS5 Hybrid4 met lage uitstoot en 14% bijtelling
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 04 augustus 2012 10:02 AM
  [ # 16 ]

Vervolg ter wille van de duidelijkheid: de in de eerste posting vermeldde folder vermeldt over de prijs van o.a. de hybride het volgende:

itroën DS5 BUSINESS - Prijzen

                                                                                                                      Consumentenprijzen in €
                            Uitrustingsniveau         Versnellingsbak       Energielabel         CO2 (g/km)      Bijtelling       incl. BTW/BPM             BPM         excl. BTW/BPM

BENZINE
tHP 155 Automaat                 Business Executive             A6               C               169           25%              35.540             8.989           22.312

DIESEL
e-HDi 115                 EGS (1)      Business             EGS6               A               114           20%              32.980             6.571           22.192
                            Business Executive           EGS6             A               114           20%              35.680             6.802           24.268
Hybrid4                           Business             EGS6               A               91           14%*            38.990               854           32.047
                            Business Executive           EGS6             A               91           14%*            41.990               854           34.568

Prijzen exclusief leges (€ 47,25) en verwijderingsbijdrage € 37,82 excl. BtW (€ 45,00 incl. BtW)
Kosten rijklaarmaken € 462 excl. BtW (€ 550 incl. BtW). Hierin zijn opgenomen: transport naar dealer, deconserveren, poetsen, nul-beurt en lifehammer

              De benaming Airdream staat voor de meest geavanceerde technologieën die door Citroën zijn ontwikkeld ter bescherming van het milieu. Zo is er de microhybride e-HDi-technologie, de full Hybrid 4-technologie en de full

Electric-technologie. Auto’s die zijn uitgerust met één van deze technologieën zijn herkenbaar aan de commerciële benaming Airdream. Met dit Airdream label wil Citroën de huidige en toekomstige generaties behoeden voor de risico’s van opwarming van

de aarde en langdurig hoge brandstofkosten.

*
  GEEN WEGENBELASTING           14% BIJTELLING
Wink

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 09 september 2012 09:00 PM
  [ # 17 ]

Nog steeds is mij niet duidelijk door wat voor maatregelen PSA erin is geslaagd is de uitstoot tot 91 gram terug te dringen. Zou onderstaande een verklaring kunnen zijn, hoewel dat over de 1.6 HDI gaat? Iemand enig idee?

PSA Peugeot Citroën : une réduction des émissions de 6% pour le Diesel
Par Richard Burgan
Publié le Jeudi 6 Septembre 2012 à 16h07
Actu auto


Le groupe PSA Peugeot Citroën vient de publier les résultats des évolutions apportées à ses moteurs Diesel 1,6 HDi 92 et 115 ch. Elles permettent de réduire la consommation de carburant et les émissions de CO2 de l’ordre de 6%.
La réduction des émissions de CO2 est l’un des chevaux de bataille des constructeurs. Leader européen dans ce domaine avec une moyenne de 124,5 g/km, PSA Peugeot Citroën n’a pas manqué de publier le résultat de ses derniers travaux.

Le groupe français vient de concentrer ses efforts sur les moteurs Diesel 1,6 HDi 92 et 115 ch. Ces deux blocs sont produits sur le site de de Trémery en Moselle.

PSA affirme avoir eu recours à de nouvelles technologies pour ces moteurs Diesel. Cela comprend une nouvelle pompe à huile à débit variable, des nouvelles huiles moteur et boîte de vitesses à faible viscosité, des joints d’étanchéité de vilebrequin de nouvelle génération, une Poulie de courroie d’alternateur redessinée et une pompe à vide à bas frottements.

Selon le groupe, ces améliorations et pièces de nouvelle génération permettent de réduire la consommation de carburant et les émissions de l’ordre de 6 %. Elles seront notamment introduites sur les Citroën

Actus et Tests auto sur Turbo.fr : PSA Peugeot Citroën : une réduction des émissions de 6% pour le Diesel - Turbo.fr http://www.turbo.fr/actualite-automobile/509701-psa-peugeot-citroen-reduction-emissions-6-diesel/#ixzz25zoJaLeT

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 10 september 2012 07:08 PM
  [ # 18 ]

Heb je de tv reclame gezien? Er staat in kleine lettertjes dat de getoonde velgen niet leverbaar zijn op de versies met lage bijtelling. Waarschijnlijk heeft men de auto opnieuw gehomologeerd op smallere banden.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 10 september 2012 09:10 PM
  [ # 19 ]

Volgens de brochure staat de DS5 met 91 gram op de volgende banden/velgen:
licht metaal 225/50 R17 98v; 17’Houston

Zijn dit andere velgen dan waarop de 98 gram DS5 staat?

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 12 september 2012 11:54 AM
  [ # 20 ]

Verdere onthulling van de technische aanpassingen van de hybrid4. Autojournal meldt:

Les ingénieurs de la marque au Lion poursuivent le développement de la technologie «full hybrid diesel», en place sur trois modèles Peugeot: 3008 HYbrid4,
508 RXH et 508 HYbrid4, et ont identifié des points d’optimisation. Un nouveau logiciel de gestion des moteurs a été développé. Les évolutions agissent principalement sur les phases de récupération d’énergie et la gestion des batteries. Elles équipent les 3008 HYbrid4 commercialisés dès ce mois de septembre et permettent une baisse relativement importante des émissions de CO2.
Sur le crossover diesel/électrique du Lion, les données chiffrées passent ainsi de 104 g/km à seulement 91 g/km. 3,5 l/100 km

Côté consommations, le Peugeot 3008 HYbrid4 est désormais homologué à 3,5 l/100 km en cycle mixte pour la version équipée de pneumatiques 16 pouces à basse résistance au roulement. Les modèles équipés de gommes 17 pouces ou 18 pouces voient quant à eux leurs émissions réduites à 99 g/km pour 3,8 l/100 km. Dans tous les cas, le bonus écologique à l’achat reste identique. Il faut en effet décompter 4.000 euros pour les véhicules hybrides émettant moins de 110 g/km de CO2. Le Français est donc affiché à 33.600 euros bonus déduit. Peugeot devrait prochainement annoncer de nouveaux chiffres d’émissions pour les 508 RXH et 508 Hybrid4.

In Google vertaling:


De ingenieurs van de Leeuw merk verder met de ontwikkeling van de technologie “full hybrid diesel” tot drie modellen Peugeot 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4 en geïdentificeerd punten van optimalisatie. Een nieuwe motor management software is ontwikkeld. Wijzigingen treden voornamelijk op de fasen van terugwinning van energie en batterij management. Ze rusten de 3008 HYbrid4 verkocht in september en een relatief grote daling van de CO2-uitstoot.

De crossover diesel / elektrische Leeuw, de cijfers pas en 104 g / km tot slechts 91 g / km. 3,5 l/100 km Consumptiekant, is de 3008 HYbrid4 nu goedgekeurd tot 3,5 l/100 km in de gecombineerde cyclus voor de versie uitgerust met 16-inch banden met een lage rolweerstand. Modellen met 17-inch banden en 18 inch zijn op hun beurt hun uitstoot omlaag gebracht tot 99 g / km tot 3,8 l/100 km. In alle gevallen milieubonus aankoop blijft hetzelfde. Het moet inderdaad tellen 4.000 euro voor hybride voertuigen die minder dan 110 g / km CO2. De Franse wordt weergegeven euro 33.600 bonus in mindering gebracht.Peugeot kondigt binnenkort nieuwe emissiecijfers voor de 508 RXH Hybrid4 en 508 aan.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 oktober 2012 04:58 PM
  [ # 21 ]

CITROËN DS5 HYBRID4 BLIJFT INTERESSANT VOOR LEASERIJDER
DS5 blijft in 14% bijtellingscategorie na 1-1-2013 vanwege lagere CO2-uitstoot

Amsterdam, 12 oktober 2012 – Citroën brengt de CO2-emissie van de DS5 Hybrid4 verder omlaag naar 88 gram, waardoor deze auto ook na 1 januari 2013 van 14% bijtelling kan profiteren. Onlangs verlaagde Citroën de CO2-emissie van de DS5 Hybrid4 al naar 91 gram. Om te voldoen aan de strengere emissienormen die per 1 januari 2013 ingaan, heeft men de uitstoot verlaagd naar 88 gram CO2 per kilometer. Daarmee blijft de Citroën DS5 aantrekkelijk voor de leaserijder. De 200pk sterke Citroën DS5 Hybrid4 combineert de kracht van een dieselmotor met de milieuvriendelijkheid van een elektromotor. De draaiknop op de middenconsole zorgt ervoor dat op ieder gewenst moment de gewenste rijstand geselecteerd kan worden: AUTO, SPORT, 4WD of ZEV [volledig elektrisch rijden]. De Citroën DS5 Hybrid4 is ook als Business model beschikbaar. De Business modellen van de Citroën DS3, DS4 en DS5 combineren gunstige bijtelling met een rijke uitrusting.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 17 oktober 2012 09:38 PM
  [ # 22 ]

Hoeveel verder kan Citroen nog gaan in het terugdringen van de uitstoot? Ik ben benieuwd naar ervaringen van hybrid4 rijders!

Profiel  
 
BorisM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 oktober 2012 06:34 PM
  [ # 23 ]

Daar kan ik je over een maandje iets over zeggen, dan wordt mijn DS5 Hybrid afgeleverd. Ik weet alleen niet of de mijne dan een 91 of 88 grams exemplaar zal zijn, maar dat zien we dan wel.

De strijd tegen de grammen leidt er wel toe dat de Hybrid verplicht met die robot-handbak geleverd wordt. Maar verder zie ik, behoudens een wat kleinere kofferbak en 17 inch velgen, geen grote opofferingen. Maar goed, ik heb alleen nog maar proefgereden.

Profiel  
 
Solon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 18 oktober 2012 08:24 PM
  [ # 24 ]

edit moderator: gelieve niet het direct voorgaande bericht te citeren

Uiteraard ben ik heel benieuwd naar je ervaringen. Ik heb de indruk dat die 88 grams exemplaren pas rond rond 1 januari geleverd gaan worden. In Frankrijk is pas zeer recent melding gemaakt van de 91 gram variant. De hoofdingenieur van PSA heeft inmiddels gezegd dat boite manuelle pilotée de komende twee jaar gaat verdwijnen en wordt vervangen door een ultra efficiënte automaat. Helaas te laat voor jou; toch zijn er veel mensen (ook op Franse fora) die geen moeite hebben met de bm-p. Grotere velgen lijken me ook niet aan te raden ivm de tamelijk harde vering van de DS5, tenzij je echt voor coureur wilt spelen. De behoefte aan een grote kofferbak is natuurlijk heel persoonlijk. IK wacht je ervaringen met spanning af.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 november 2013 12:29 AM
  [ # 25 ]

van de voorpagina

Citroën DS5 Hybrid4 ook in 2014 met 14% bijtelling

Het huidige paradepaardje van Citroën is nog milieuvriendelijker geworden. De Hybrid4-versie heeft nu namelijk een CO2-uitstoot van slechts 85 gram per gereden kilometer. Als ze straks nog kunnen rijden op water zijn we er helemaal uit! Daarnaast introduceert Citroën ook nog een nieuwe versie voor de DS5 Hybrid4: de Business Optimum.

Amsterdam, 19 november 2013 – De uitstoot van de Citroën DS5 Hybrid4-versie is verlaagd naar 85 gram CO2/kilometer (in plaats van de huidige 88 gram CO2/kilometer). Hierdoor zal deze auto ook in 2014 in de 14% bijtellingscategorie vallen. Daarnaast introduceert Citroën een nieuwe versie voor de DS5 Hybrid4: de Business Optimum.

De Citroën DS5 Hybrid4 heeft een krachtige 147 kW (200 pk) hybride motor met vierwielaandrijving [dieselmotor van 163 pk gecombineerd met een elektromotor die 37 pk levert]. De Citroën DS5 Hybrid4 zal ook geheel 2014 voldoen aan de eisen voor 14% bijtelling, dankzij de verlaagde CO2 uitstoot van 85 gram/kilometer.

De nieuwe Business Optimum variant van de DS5 Hybrid4 heeft als standaarduitrusting onder andere: full-color navigatie, Cockpit Roof met 3 panoramadaken, Head-Up Display, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, 17 inch lichtmetalen wielen “Houston”, Bluetooth handsfree met streaming audio en bekleding in Leer Claudia met stof Dinamica. De vanafprijs van de Citroën DS5 Hybrid4 Business Optimum zal €41.990 [incl. BTW/BPM] bedragen en deze Business Optimum versie is vanaf nu te bestellen.

tekst en foto: Citroën Nederland, redactie: demuywo

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JST01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-08-2013

Gepost: 20 november 2013 03:31 PM
  [ # 26 ]

Weet iemand wat verder nu de wijzigingen zijn van de “Business Optimum” ten opzichte van de “Business Executive” uitvoering? Buiten de lagere uitstoot van 85gr natuurlijk.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook