Hallo Forummers,
Wij zijn van plan binnenkort het interieur van onze ID op te laten vullen. Het gaat om een stoffen interieur dat nog helemaal origineel is. Er is nog nooit wat aan gedaan, maar nu begint de vulling wat zacht te worden en gaan er ribbels in de stoelen komen. Om te voorkomen dat de stof uiteindelijk stuk zal gaan moeten we toch wat gaan doen.
Nou zullen wij het niet zelf doen aangezien wij daar de tijd niet voor hebben. Nou is mijn vraag of jullie nog een goed adres kennen om de stoelen op te laten vullen, het liefst met dezelfde vulling als het origineel (zit namelijk heerlijk!).
alvast bedankt

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb mijn GS interieur laten doen bij Rene Schoone in Assendelft.
In 1 woord , perfect.
Ja, daar hebben wij laatst ook een nieuwe mat laten maken. Die was ook prima. Maar toch altijd even rondkijken..

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rond kijken heb ik ook gedaan maar ik kom steeds bij hem terecht. Puur omdat ik weet en hem vertrouw dat het goed komt als je iets bij hem brengt.
Ik moet het gehele land ervoor door rijden om bij hem te komen , dat is wel een nadeeltje.
Ik heb de achterleuning van mijn ID van een nieuwe vulling laten voorzien bij Langelaar in Borculo. Mooi resultaat.

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wil de boel laten opvullen of het schuimen binnenwerk laten vervangen? Het laatste is eigenlijk de enige oplossing om het comfort te behouden.
De schuimen binnenwerken (zitting en leuning) worden kant en klaar op maat geleverd (Citronpieces.com, bijvoorbeeld)

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Het verenpakket in de zitting verslijt ook (verminderde veerwerking dus)...
Je kunt uit een sloopstoel veren overnemen en parallel zetten.
Ligt eraan, hetgeen wat versleten is zullen we sowieso laten vervangen. De rest is een kwestie van kijken hoe het er nu uitziet. We zullen binnenkort wel eens langs Assendelft rijden, die weet dan misschien wel wat het is en wat het handigste is.
repelsteeltje schreef:De schuimen binnenwerken (zitting en leuning) worden kant en klaar op maat geleverd (Citronpieces.com, bijvoorbeeld)
Dat is voor de latere types idd zo. Stoelen met een lage rugleuning hadden ze niet helaas toen ik het vorige jaar wilde doen.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
1. Klopt mijn idee dat bij een leren stoel, links en rechts naast de Pallas-middenbanen, ook de extra bolling bovenop de rug en de verdikking op de zitting volledig verzorgd wordt door de extra vulling in de (originele) hoes en niet door extra schuim op de stoel ? Kortom: de kale schuimen stoel (de hoge natuurlijk, laatste type) is op zich toch identiek onder stof of onder leer ?
(Dit omdat er b.v. hier ook gemiskleund is..wat volgens mij dus aan de namaakhoes ligt, niet aan het stoelschuim?!)
En 2.
vlietmansje schreef:Je kunt uit een sloopstoel veren overnemen en parallel zetten.
hee V (of iemand anders): hoe heb je die dingen losgehaald uit de donor en hoe zette je ze vast in de ‘nieuwe’/betere stoel ? Voor zover ik het kan zien en voelen bij de zes stoelen die ik hier nu heb staan, lijken die dingen me aan de uiteindes toch gelast te zitten in die zij-richels van het stoelframe. Losslijpen/zagen zal nog wel gaan, maar krijg je ze zonder lassen ook weer vastgezet dan?
En PS 3: Als er iemand nog een bruin leren zitting (of hoes) heeft liggen..
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dat parallel zetten doe je door de losgeslepen/gezaagde veren elke paar centimeter vast te klemmen met stukje draad oid.
De originele veren blijven aan het stoelframe verbonden, de donorveren zitten dus ‘zwevend’.
aha zo parallel..aan de bestaande veer zelf vastmaken dus, niet zozeer aan het frame vast en parallel naast de bestaande. Ik hoop dan maar dat er voldoende ‘grip’ is aan die oude dingen die nou juist op het uiteinde vaak gebroken zijn..maar goed, we improviseren lekker verder dus ! thx vlietmansje.
Als een interieurkenner mijn punt 1 nog kan bevestigen? In de losse leuninghoes die ik heb zit dus wel extra vulling met dezelfde hoogte als de middenbanen, maar Ik twijfel omdat op veel van die nuancier-foto’s de “schouders” van die leren stoelen vaak zo extra dik en rond overkomen dat je zou gaan denken dat er nog wat meer onder zit daar. Ik kan het natuurlijk altijd naar eigen inzicht aandikken maar ben wel benieuwd hoe het officieel zit.
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Askii : net even een originele leren stoelhoes bekeken. Zover ik kan zien (enigzins vergaan)is er idd een schuimrubberlaag meegestikt. Het schuimlaagje is geplakt op de leren banen in het midden en daarna kennelijk aan elkaar gestikt.
Dat er schuim in de hoes verwerkt zit wist ik op zich wel. Ben vooral benieuwd of dat echt in zijn eentje voor het bollere effect van de leren stoelen zorgt of dat de schuimen body van zo’n stoel zelf ook nog anders is of extra geprepareerd ofzo. Toch bedankt voor het kijken robbertk! (Iets anders: hoe erg vergaan is die hoes en heb je er zelf nog plannen mee? ik zoek nog een (bruine) zitting…)
[Break 20 Familiale ‘71]
hmm..rondgang langs de shops geeft overal eigenlijk diezelfde standaard schuimstoelen in het assortiment dus dan lijk je toch wel gewoon een stof-stoel te kunnen gebruiken als basis voor leerbekleding..maar bij de Franzose hebben ze het bij hun leerhoezen over een Ruckenlehne met (Schaumrucken versus een leuning met) Federrucken…dat zou dan in theorie nog tot een andere stoelvorm kunnen leiden maar weet er iemand het fijne van dat onderscheid ? Of gaat dat gewoon over oudere versus nieuwere type zoals ook benoemd bij nuancierds ?
[Break 20 Familiale ‘71]