Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Hier zie je dat de vorm van de zitting vorm wordt gemaakt door de extra schuim’hoes’ (dunlippo type, zoals onder pallas vloerbedekking):
Op de foto van de rugleuning zie je dat minder goed, maar hier bolt het ook op, bovenaan:
Het dunne schuimlaagje+stof wat gedeeltelijk tegen het leer gestikt is om het schuim in de ‘banen’ vast te zetten:
Je kan ook denken aan montage van bevestigingen voor (smalle) hoofdsteunen zoals ik het heb gedaan:
Ik maak nog wel wat foto’s van ‘half gesloopte’ stoelen ivm met mij leerverf acties:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217141/
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
hee te gek camembert, thx! En waar zit die losse schuimflap op die tweede foto dan precies? Vast niet extra boven op de ‘nek’ van de rugleuning, want waarom dan een los stukje ? En ja, als je nog meer beeld hebt houd ik me zeker aanbevolen!
[Break 20 Familiale ‘71]
En hier zie ik ook weer een losse derde flap..wie weet waar/hoe die gebruikt wordt..en waarom hij los in zo’n pakket zit?
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 9372
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens mij zit hij onderaan de rugleuning .
Waar de bekleding van de rugleuning doorloop tegen het zitvlak.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
camemBert schreef:Ik maak nog wel wat foto’s van ‘half gesloopte’ stoelen ivm met mij leerverf acties
Zou je eens zo’n opengesloopte rug van een leren stoel willen laten zien camembert? Ik ben toch benieuwd hoe dat er uitziet, want dat er ook veren in zitten (i.t.t. alleen schuim zoals bij een stoffen-stoel) verklaart dat dan die bollere bovenkant..? Heb inmiddels wel een leren stoel in handen maar niet zo’n zin om die onnodig open te trekken. Netjes weer dicht krijgen is ook een vak
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Volgens mij zit hij onderaan de rugleuning .
Waar de bekleding van de rugleuning doorloop tegen het zitvlak.VgF
In de rugleuning onderaan zit niets.
Dat is een los dunne lederen stug deel, met de asbak erin. Daar zit geen schuim achter.
Hier ziet je net nog rechts de achterleuning:
Het lederen deel met de asbak erin is er hier af, die zit met 4 schroeven vast.
Ik vermoed dat dat losse deel eerder is voor bovenaan de rugleuning waar de banen nog lopen aan de achterkant.
Overigens zit zo’n nieuwe zitting veel hoger, dat is wel even wennen
Voor toekomstige opzoekers geef ik zelf nog even reactie: na slopen van een stoffen stoel weet ik vrij zeker dat die losse flap de ‘nek’ van de stoel is die bovenaan tegen de achterkant van het rugdeel gelijmd moet worden. Het frame zit hiermee bovenaan ‘opgesloten’.
Voor mijn eigen projectje intussen ook een verenrug opengemaakt en dan snap je ook waarom je een schuimen rug niet zomaar kunt hergebruiken onder leer. Behalve het afwijkende frame (hoger, zoals camembert al liet zien) pakt ook dat schuim gewoon op verschillende plekken te dun of te dik uit voor de pasvorm van een leren hoes. Als er wel eens iemand zo’n herstelpakket van CP of Franzose gebruikt heeft voor een leren stoel ben ik nog benieuwd of dat dan wel echt past.
[Break 20 Familiale ‘71]