











































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, maar je zal je tank benzine alsnog vol moeten laten zitten, anders roest je tank weer weg…
Ander goed argument, als je wat extra gewicht in een Citroën gooit veren ze fijner















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Han S schreef:Je kan gerust aannnemen dat mensen die een LPG in de auto hebben laten maken dat vrijwel altijd doen om financiele redenen. Wie andere motieven heeft behoort tot de uitzonderingsgevallen.
Gelukkig is de wereld niet zwart-wit. Ik heb een Xantia HDi gehad. Heerlijke rijdende auto maar toen de MRB in 4 jaar tijd 30% steeg (en m’n salaris niet), het prijsverschil tussen een litertje diesel en benzine minimaal werd en er groot onderhoud aan kwam, was dit feest afgelopen.
De keuze voor diesel hing er bij aanschaf een beetje om kijkend naar het aantal KM dat we per jaar maakten, maar de HDi reed gewoon fijner.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Ja, maar je zal je tank benzine alsnog vol moeten laten zitten, anders roest je tank weer weg…
Ik heb een plastic tank in mijn sm en tank Gulf Challenger 100 octaan. Gaat als de brandweer, veel beter dan lpg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb drie auto’s op Euro 98 rijden en ik heb geen enkele klacht daarover. De oude Engelse auto heeft twee benzinetanks, met geen druppel benzine er in, klein beetje motorolie op de bodem van de tanks en ik rijd een paar honderd kilometer per jaar op LPG. Maar hij is bijna 45 jaar oud dus ik neem aan dat hij belastingvrij blijft. If not, dat wordt het een duitse eigenaar.
16 dec. is stemming 1e kamer. Als de senaat dan ook instemt, ben ik benieuwd of 1-1-2014 haalbaar is.
Waarschijnlijk krijgen we met de kerst dan een mooie blauwe brief….
Dyna Z1: Tout alu.






























Totaal aantal Berichten: 11886
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vraag me af of er niet allang een systeem voorbereid is om het snel in te kunnen voeren… Ik zou in ieder geval maar niet te verbaasd zijn als ze 1 januari gewoon redden.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Natuurlijk redden ze dat.
De belastingdienst int de euro’s wel met terugwerkende kracht.
Dan had een jaar uitstel ook gewoon gekund.
Dan na invoering gewoon met terugwerkende kracht laten betalen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik kreeg deze week een email van D66 nav de brief die ik op 7 nov zond.
Een brief met een onverwachte wending:
” . . . .D66 vindt het goed dat er een ‘old timer akkoord’ is afgesloten. Het nu volledig afschaffen van de mrb-vrijstelling is onwenselijk, daarom i"s het verstandig dat er een overgangsregeling komt. . . .Toch realiseren we ons dat er zich nog steeds vervelende situaties zullen voordoen. Bijvoorbeeld doordat mensen net buiten de grenzen vallen. In de toekomst wil D66 daarom toe naar een stelsel waarbij de mrb afhankelijk is van het aantal gereden kilometers. Dat is eerlijk, omdat de kosten dan afhangen van het gebruik. Zo’n systeem is ook eerlijker voor mensen met een old timer. Zij rijden vaak weinig kilometers en zouden hierdoor een lage mrb betalen. Wij zullen ons hier in de debatten hard voor maken. . . “
JW



















Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Onverwacht? Niet echt. Ze weten de discussie wel mooi om te buigen naar hun al bekende standpunt over kilometerheffing.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
JWH schreef:Ik kreeg deze week een email van D66 nav de brief die ik op 7 nov zond.
Een brief met een onverwachte wending:“In de toekomst wil D66 daarom toe naar een stelsel waarbij de mrb afhankelijk is van het aantal gereden kilometers. Dat is eerlijk, omdat de kosten dan afhangen van het gebruik. Zo’n systeem is ook eerlijker voor mensen met een old timer. Zij rijden vaak weinig kilometers en zouden hierdoor een lage mrb betalen. Wij zullen ons hier in de debatten hard voor maken. . . “
Ik geloof nooit dat zo’n systeem er ooit komt. De auto blijft een melkkoe…...
We gaan hard op weg naar electrisch rijden, en dan zitten ze weer met een ander probleem! Want gaan ze dan de stroom duurder maken?
dat gaat met kilometerheffing natuurlijk extra gemakkelijk.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Uiteindelijk komt er vast wel een vorm van kilometerheffing. Ik hoop alleen dat ze dan niet “vergeten” om de belasting op het bezit af te schaffen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We moeten ook niet vergeten dat we al lang per km betalen, via de accijns in de brandstof.
Daarom vind ik dus kmheffing totaal overbodig. Het is totale onzin om kmheffing via zowel de brandstof en per km te betalen.
In alle EU landen is de brandstof lager en het bezit van de auto is lager. Terwijl daar vaak veel meer kms aan asvalt ligt.
Feit blijft, de auto (oldtimer of niet) is gewoon een melkkoe. Opzich niet een heel groot probleem, maar dat het elk jaar weer fors duurder wordt is wel wat overdreven.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
1. Inleiding
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
2. De overgangsregeling
Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.
Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Groeten van Henk uit Steenwijk.