136 van de 207
« Eerste  < Vorige 134 135 136 137 138 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2013 11:18 AM
  [ # 2026 ]

De koets ” hangt “inderdaad .
Voorkant ter hoogte van de krik steunen is onder steunt.
En vergeet niet ik heb er een constructie in zitten wie alles nog eens extra verstevigt ,en die buigt ook niet door.
Dit omdat ik bij het optakelen bij de naden overal plakbandjes heb gehad.
En hier kon ik niks aan zien ,het zat overal nog netjes.
Zal ze vandaag eens op de vier krik steunen zetten ,en als de kale koets werkelijk zoveel tordeert zal er verschil te zien moeten zijn.
En met loshalen van alle plaatdelen ben ik ook geen spanning tegen gekomen,want als iets los was heb ik het er meermalen weer tussen gehad om te passen,en dan kwamen alle punt lassen weer overeen.
Met motor en alles erop en eraan,kan ik het volkomen met je eens zijn.
Maar als kale koets heb IK mijn twijfels ,of ze wel tordeert.
Maar goed we zullen,en als ik het nu al zo netjes kan hangen ,dan moet dat straks zeker lukken.
In ieder geval bedankt voor je zorgen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 30 november 2013 11:23 AM
  [ # 2027 ]

Citroëns zijn weliswaar 1:1 altijd een lust voor het oog. Bouwen in een andere schaal, modelbouw dus, dat is wat mij aanspreekt. Elke keer als ik bij Frank ben sta ik weer vol bewondering te kijken wat er allemaal(nog) moet gebeuren voor zo’n geweldige auto klaar is. Dat was bij zijn vorige project al een avontuur. Dit spant de kroon. Ik kan daar werkelijk van genieten. Kijk er misschien anders tegen aan. Ik heb de ballen verstand van autotechniek, maar het esthetische aspect, design van de jaren ‘70 spreekt mij wel erg aan.
Dus, citrofiel?

Robert Jan idem

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2013 11:25 AM
  [ # 2028 ]

Ik denk, Frank, dat jouw koets hoe dan ook beter zal zijn dan het origineel. Het origineel is zo slap als een vaatdoek namelijk en met al jouw werk kan het haast niet anders dan dat ie een stuk sterker zal zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2013 12:42 PM
  [ # 2029 ]

Dank voor het compliment.
En dat ze sterker is daar heb je een punt,alle 0,8 is vervangen door 1 mm plaatijzer
Ik heb ze inmiddels op de vier krik punten staan,en ze geeft geen krimp dance

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 november 2013 01:09 PM
  [ # 2030 ]

He frank,

Ik dacht dat je alles origineel wilde maken?
Dan horen die deur naden natuurlijk wel anders.

Op zijn minst niet allemaal gelijk, maar ook moet er her en der wel een stukje uitsteken lijkt me   tongue wink

Maar keurig gedaan !

Ik geloof zelf ook dat de koets niet zo heel slap is, maar het chasis wel.
Het zou best eens kunnen dat het chasis behoorlijke kracht op de koets uitoefent.
Ik weet niet of dit vervormt omdat ik de deuren pas gesteld heb toen het al op elkaar zat.

De motor en bak willen het voorste deel omlaag drukken, en daarom komt het chasis in het midden omhoog.
Dus ik denk dat de koets ook hol getrokken wordt na samenbouw.
Ik weet alleen niet of het zo erg is dat je het gaat zien.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2013 01:20 PM
  [ # 2031 ]

Het geheel wil inderdaad voorover buigen.
Maar dit wordt in normale toestand ,op gevangen door de twee verbindingen wie onder/ in/ terhoogte van je voeten eind zitten
(Onder de pendalen en onder het dashboard kastje)
Die voorkomen dat hij voor over buigt ,en deze krachten worden naar de A stijlen geleid ,middels het schutbord .
Daar door willen de deuren ook niet meer dicht,als je hem voor op krikt.
Het is niet de dorpel wie doorbuigt,maar het schutbord wat voorover” kantelt”
Daarom ben ik er bijna zeker van dat mijn koets nu recht is,omdat de A B en C stijlen gefixeerd zijn.
Maar we zullen het snel zien,want het kan nu niet lang meer duren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2013 05:04 PM
  [ # 2032 ]

De foto’s zien er in elk geval goed uit - dat alles in gefixeerde toestand klopt lijkt me hoe dan ook een goed begin. Ook fijn: zelfs ik herken nu in alle foto’s een CX Smile

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 november 2013 10:17 PM
  [ # 2033 ]

Vooral niet stoppen, tempo zit er goed in en het resultaat mag er wezen. bravo

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 december 2013 02:37 AM
  [ # 2034 ]

Stoppen?

Wat is dat? frank levert een bovennatuurlijke prestatie.
ik was er allang mee gestopt met zon wrak.
Maar als ik zover was als hij nu is stopte ik ook niet meer hoor Smile

Nee het gaat mooi zo!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 01 december 2013 08:19 AM
  [ # 2035 ]

Zo is het toevallig ook nog eens een keer. sleepy
Groeten en een fijne zondag allemaal.
Robert Jan

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2013 09:34 PM
  [ # 2036 ]

Vandaag de motor weer eens aan het lopen gehad.
Geen lekkage meer,wie ik dacht dat er zat in het stuurcomando.
Had alles losgehaald hoes eraf alles schoon gemaakt en weer aan gesloten.
Motor aan mooi laten lopen maar geen lekkage te zien bij het stuurcomando.
Dus ik denk dat dat wel goed is,laat de hoes er voorlopig af en dan zien we het wel.
Wel hoorde ik de regelaar vaak inslaan (3 sec) niet goed dus.
Alles goed bekeken maar nergens lekkage.
Toen het vaatje los en daar zat dus niet genoeg in,bijgevuld .
En het tikken werd steeds ruimer,eerst 11 sec en toen steeds langer.
Nu duurt het een eeuwigheid voor ze weer tikt,( denk rond de minuut)dus ik kan zeggen dat alles goed is qua hydroliek .
Krijg alleen de motor niet heel netjes aan het lopen,moet er iets choke ophouden ,
Maar komt later wel,ben al blij dat ze niet meer overkookt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 december 2013 03:54 PM
  [ # 2037 ]

Een lopende motor zonder lekkages - een van de voorwaarden om weer de weg op te gaan is rond.  very good

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2013 08:17 PM
  [ # 2038 ]

Gewoon rijden met dat ding.
Die koets is bijzaak Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 08 december 2013 09:34 PM
  [ # 2039 ]

Je loopt op me in! Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 december 2013 11:19 PM
  [ # 2040 ]

Goede avond

De laatste tien centimeter van de dorpel.

en de rest van de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5957729852110443457

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
136 van de 207
« Eerste  < Vorige 134 135 136 137 138 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook