














Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik kan dit jaar helaas niet naar citromobile komen en Borculo is vanaf Eindhoven te ver. Het wordt dan postorder op een latere datum. Meer info over materiaalgebruik en wat foto’s zijn daarom welkom.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ondertussen heb ik nu voor de 2e maal een hoes bij Halfords gekocht (de eerste ben ik helaas door een stommiteit kwijtgeraakt).
De eerst was model XL (ca. 57 Euro) en was eigenlijk te groot, maar bleef desondanks wel goed zitten.
De tweede keer heb ik gewoon een L (50 Euro) gekocht en deze past precies maar waait bij harde wind los van de voorkant (de XL ging iets verder onder de bumper door).
Aan de ‘deur’ met rits heb je niets en de spanband aan de onderkant moet je met iets verzwaren om hem er onderdoor te kunnen gooien. Maar de stof voelt zacht en prettig aan (3-laags) en ik vind dat het goed ventileert.
Groet, Leon


Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Maar zoiets is dus niets voor onder een carport in de winter? Ventileert te matig?
Ik heb er 2 van de periode van mijn vorig huis waar in de garage maar 1 auto kon staan. Beiden van Halfords, voor over mijn destijds 504 berline en 505 berline. De een van absoluut waterdicht rubber en totaal niet ademend, echt alleen om een regenbui tegen te houden bij autos die je drlog wilt houden. De tweede is beter, van een ademend soort polyester, het regenwater parelt daar van af. Toch krijg je als je auto met de hoes rechtstreeks in de buitenlucht staat, dat de hoes op de lak gaat liggen, er condens tussenkomt. Echt niet bevorderlijk voor je auto. Nogmaar te zwijgen over het moment dat er ijs en sneeuw op de hoes liggen, dan condenseert de vochtige lucht eronder als op een limonadeglas met koude frisdrank en js je aufo dus permanent kletsnat.
Ik gebruik de hoes nu waar hij het meest geschikt voor is, als stofhoes in de garage over mijn cabriolet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route


Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Dat is een beetje mijn idee: mooi om vocht van buiten te weren maar hoe weer je vocht van onder?
Onder een carport staat de auto weliswaar droog en zorgt de hoes dat stof en kattenvoetjes worden geweerd.
Mist houdt de hoes van de buitenkant tegen maar kruipt er ook onder.
Die Halfords hoes ventileert wel (zeggen ze) maar idd als ie plakt wordt het toch vochtig….
Dus gewoon beter zonder hoes onder de carport? Ik heb helaasch geen droge garage.
Als het onder de carport goed doorwaait kun je de hoes gewoon uitproberen. Anders inderdaad toch maar zonder hoes, stof en kattenpootjes zijn jammer, maar verkorten de levensduur niet…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als ik jou was zou ik de auto met de achterwielen beetje hoger zonder hoes wegzetten.
Ventilatie aan achterzijde is dan beter.
Verder zou ik de bekleding van de kofferruimte (voorzover die los ligt) in huis/op zolder bewaren, zo kun je bij mooie dagen de kofferbak laten ventileren. Ook de vloermatten zou ik op zolder bewaren, met zelfde gedachte.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Iemand ervaring met de hoes van Citro Classique?
Ik kan er niets over vinden op de website. Ik heb het natuurlijk over een stofhoes voor binnen.




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
GEEN HOES is het beste,kan alleen maar gaan schuren op de lak,of er blijft vocht onder hangen enz enz.
Ik zou er alleen een hoes overheen doen als ik de auto in dezelfde schuur had staan als waar ik bv aan het lassen slijpen enz enz ben.
En dan als je stopt met de werkzaamheden de hoes er weer af.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dan heeft het geen zin.
Ik dacht dat het binnen nog wel ging, echt een probleem is het ook niet. Wordt alleen zo stoffig na een tijdje…














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb mijn wrakken in de garage wel onder een katoenenhoes staan. Dat doe ik al 15 jaar. Hoes alleen plaatsen als de lak goed droog is natuurlijk. Blijft ie prachtig schoon.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo dus. Wat oude lakens. Een keer per jaar uitkloppen en daarna in de wasmachine.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
gelaleo schreef:Ondertussen heb ik nu voor de 2e maal een hoes bij Halfords gekocht (de eerste ben ik helaas door een stommiteit kwijtgeraakt).
De eerst was model XL (ca. 57 Euro) en was eigenlijk te groot, maar bleef desondanks wel goed zitten.
De tweede keer heb ik gewoon een L (50 Euro) gekocht en deze past precies maar waait bij harde wind los van de voorkant (de XL ging iets verder onder de bumper door).Aan de ‘deur’ met rits heb je niets en de spanband aan de onderkant moet je met iets verzwaren om hem er onderdoor te kunnen gooien. Maar de stof voelt zacht en prettig aan (3-laags) en ik vind dat het goed ventileert.
Groet, Leon
nav jou verhaal heb ik dezelfde bij de Halfords gehaald, hij past idd precies, wel heb ik aan de voorkant 2 knijpklemmetjes gemonteerd en met elastieken en haakjes wil ik deze onder de bumper vasttrekken om losschieten te voorkomen, overigens zal ik dat alleen gebruiken op vakantie oid als hij een keer buiten staat en het weer niet perfect is, of onder een boom staat op de camping bijv.
de hoes zonder de klemmetjes heb ik er nu in de garage ook gewoon overheen zitten, de box die ik huur (de garage onder het huis vol) heeft nogal eens condens aan het plafond hangen (alleen golfplaten en tussen de buren zit kippengaas) en zolang ik daar geen plastic onderlangs gespannen heb, slaapt hij lekker onder de hoes.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Dit lees ik over katoen over je auto: “Hoewel katoen op het eerste gezicht de ideale eigenschappen voor een hoes bezit, is er één eigenschap die alles te niet doet: katoen is namelijk HYGROSCOPISCH, in andere woorden, het trekt vocht uit de omgeving aan en absorbeert dit. Als u een katoenen hoes gebruikt in een onverwarmde ruimte, zult u merken dat de hoes vaak klam aanvoelt, wat niet bevorderlijk is voor de conditie van uw auto. Hoezen die katoen bevatten zijn dan ook alleen geschikt voor gebruik in volkomen droge, verwarmde garages; in alle andere omstandigheden doet u er beter aan katoen te vermijden.”
als ik mijn box heb “geplastificeerd” van binnen wilde ik juist een katoenen hoes erover doen, nu begin ik te twijfelen, zeker omdat ik weet dat de ruimte waar hij staat gewoon niet ideaal is (mijn eigen garage juist wel, is verwarmt en zit onder de woning/keuken, maar daar gaat hij helaas niet in vanwege ruimte gebrek.)
wat is jullie idee hierover?
Heb dus katoenen lakens over de auto liggen. Nooit gevoeld dat die echt klam waren. Katoen ademt natuurlijk ook. Goede ventilatie lijkt me het belangrijkst.