5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Nieuwe lederen bekleding
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2986

Gepost: 11 december 2013 10:05 PM
  [ # 61 ]
Ischiev schreef:

zijn er meer die vinden dat de auto stuk wordt ge-renoveerd met een budget interieur?

Leuk te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik heb de laatste jaren heel wat tijd gestoken in het behouden van mijn origineel leren interieur. Heb er zelfs een leernaaimachine voor aangeschaft. Ook ik vind oud gekraakt en doorwerkt leer veel mooier dan een gladde nwe set.
Veel mensen kijken mij raar aan als ik mijn “getob” vertel. Overigens nu ik wat Engelse klassieker rijders heb leren kennen, begrijp ik dat in die wereld het vanzelf spreekt dat je probeert het oude leer te behouden.

Tip:
Koop een oude leren achterbank voor het leer. mn van de zitting van een achterbank is het leer meestal nog perfect. Dat leer kan je prima gebruiken om het leer van de voorstoelen te herstellen. Zo heb ik de zittingen van de voorstoelen weer prima hersteld.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 11 december 2013 10:42 PM
  [ # 62 ]

100% mee eens, maar het gaat natuurlijk niet alleen om repareren van het leer, maar ook om het weer fris maken en vaak egaliseren van de kleur omdat er bijv. 1 deel niet bij de rest past vanwege bijv. vervanging. Eens zijn we denk ik dat het allermooiste gewoon het originele leer is en dat je dat zo lang mogelijk wilt behouden..

Profiel  

Thomas G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 12 december 2013 05:15 PM
  [ # 63 ]

Ik heb net een volledige set besteld en toegekregen van colourlock. Hiermee ga ik enkele kleinere scheurtjes in de lederen zetels herstellen en het leer bijkleuren en voeden. Ik laat jullie weten wat de resultaten zijn.

Profiel  

Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 12 december 2013 06:46 PM
  [ # 64 ]

Die resultaten ken ik want ik heb het jaren geleden al eens gekocht voor mijn BMW cabrio, het verbeterd best wel met name net na de behandeling, maar na een paar maand zitten alle kale plekken weer in het leer, echt zachter is het niet geworden, de producten gebruik ik nog steeds, gewoon voor onderhoud, wat dat betreft ben ik tevreden, maar verwacht geen echt nieuw geverfd leer, want zoals ik al schreef dat is alleen net na de behandeling.

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook