sneeuwkettingen op 18 inch velgen
robm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2013

Gepost: 22 september 2013 01:43 PM

hallo

er worden zo her en der 18 inch velgen met winterbanden aangeboden, volgens instructieboekje zouden alleen 17 inch velgen geschikt zijn voor sneeuwkettingen wie heeft hier enige ervaring mee.
stel dat ik de kettingen nodig zou hebben en dan niet mogelijk is zit ik met een probleem
bij mijn vorige auto werd een kelinere maat geadviseerd ivm de grote van de wielkast
groet rob

Profiel  
 
robm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2013

Gepost: 27 september 2013 11:50 PM
  [ # 1 ]

hallo allen

aangezien ik voor zekerheid ga kies ik uiteindelijk voor 17 inch velgen, wellicht dat de ruimt in de wielkast voldoende is voor deze velgen en endere 18 of 19 inch problemen kunnen opleveren,  tikken tegen de wielkast en hiermee beschadigingen
als ik ze ooit ga gebruiken schrijf ik er wel iets over, maar met 4 wheel drive zal dat wel niet zo snel nodig zijn
rob

Profiel  
 
robm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2013

Gepost: 13 december 2013 02:31 PM
  [ # 2 ]

hallo heren

uiteindelijk toch uitgekomen op 18 inch velgen , maar via de officiele papieren (duitse TUV) mogen er alleen kettingen op 16 en 17 inch velgen. Echter 16 inch gekocht en deze passen dus echt niet op een hybride (kwam tegen de remklauw) dus dat werd niets
liep tegen een mooie nieuwe set 18 inch velgen aan met winterbanden dus die maar gekocht (orginele)
echter met kettingen wilde ik geen risico nemen dus heb ik uiteindelijk gekozen voor michelin easy grip , geen stalen ketting maar kunstof, zeer smalle ketting hopelijk als ze ooit nodig zou hebben gaan ze er ook eenvoudig omheen.
aangezien op dit onderwerp geen reacties zijn gekomen wordt er blijbaar niet veel op wintersport gegaan met de ds5 , vreemd lijkt me omdat daar juist voor mij belangrijkl was om te kiezen voor 4 wiel aandrijving
mocht ik ze komende weken gaan gebruiken dan horen jullie het wel hoe dat vergaan is
groet rob

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 13 december 2013 08:16 PM
  [ # 3 ]

Ik heb wel 18” velgen maar geen sneeuwkettingen ...... (Dus zelf weinig te melden)

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook