




























Totaal aantal Berichten: 10489
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Cursor helemaal aan het eind van de quote zetten. Dan 1 of 2 keer op enter en je eigen tekst typen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
guzziman schreef:schorpioen schreef:Bij mij was een buisje met een half tandwiel eruit gevallen. Die is van de schuif waarmee de snelheid van de aanjager geregeld kan worden. Op het uiteinde van dat halve tandwiel hoort een metalen plaatje met aan uiteinde 4 kleine blaadjes die iets omhoog staan. Ik heb het er via de onder kant weer op zijn plaats gezet. Was wel even prullen om in de juiste stand te plaatsen. /quote]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Dat halve tandwieltjetje zit niet goed vast/blijft niet zitten/zakt naar beneden.
Hierdoor maakt dat metalen plaatje geen contact meer met de printplaat , waardoor de snelheid dus niet meer kan worden ingesteld,Weet iemand hoe die bevestiging zit? Vastlijmen kan niet.
Dat buisje met halve tandwiel past er op één manier in. Schuif zo ver mogelijk naar rechts schuiven. Buisje met halve tandwiel langs onder in duwen. Zorg dat halve tandwiel naar voren is gericht. Zet meest linkse tand van tandwiel op de schuif. Als je goed doet blijft tandwiel in schuif hangen terwijl je de schuif naar links schuift.
En vergeet het veertje onder de schuif niet.
Zo goed ge quote?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je moet zelf tikken achter de laatste vierkante haak…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:Je moet zelf tikken achter de laatste vierkante haak…
Zo dus.






























Totaal aantal Berichten: 11822
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Er staat bij de eerste quote een blokhaak te weinig in de eind-tag van die quote (zie: /quote]). Dan is het gewoon tekst voor de forumsoftware in plaats van een tag. Dus: opletten wat je wist als je stukken uit een gekwoot bericht weghaalt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo is het: weet wat je wist…
vlietmansje schreef:Je moet zelf tikken achter de laatste vierkante haak…
Mijn excuses. Mijn laatste bericht had ik via de tablet beantwoord omdat ik op mijn werk was. Helaas werkt het met de tablet niet zo soepel als met de pc waar ik nu thuis op zit.Zal er beter opletten. De eerste quotes waren wel goed gegaan dacht ik.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
schorpioen schreef:[
Dat buisje met halve tandwiel past er op één manier in. Schuif zo ver mogelijk naar rechts schuiven. Buisje met halve tandwiel langs onder in duwen. Zorg dat halve tandwiel naar voren is gericht. Zet meest linkse tand van tandwiel op de schuif. Als je goed doet blijft tandwiel in schuif hangen terwijl je de schuif naar links schuift.
En vergeet het veertje onder de schuif niet.
Je bedoelt met de schuif vast dat ‘metalen’ gekartelde plaatje, waar dat halve tandwiel door draait.
Maar hoe ziet dat veertje eruit? Die zie ik niet en kan hem ook niet vinden.
Misschien dat ik dan snap hoe het vastgehouden wordt.
Ben benieuwd of de quote goedgaat, met een tablet werkt het wat lastiger, maar ik doe mijn best
guzziman schreef:schorpioen schreef:[
Dat buisje met halve tandwiel past er op één manier in. Schuif zo ver mogelijk naar rechts schuiven. Buisje met halve tandwiel langs onder in duwen. Zorg dat halve tandwiel naar voren is gericht. Zet meest linkse tand van tandwiel op de schuif. Als je goed doet blijft tandwiel in schuif hangen terwijl je de schuif naar links schuift.
En vergeet het veertje onder de schuif niet.
Je bedoelt met de schuif vast dat ‘metalen’ gekartelde plaatje, waar dat halve tandwiel door draait.
Maar hoe ziet dat veertje eruit? Die zie ik niet en kan hem ook niet vinden.
Misschien dat ik dan snap hoe het vastgehouden wordt.Ben benieuwd of de quote goedgaat, met een tablet werkt het wat lastiger, maar ik doe mijn best
Inderdaad met de schuif bedoel ik dat metalen gekartelde plaatje. De schuif houd het tandwieltje op zijn plaats. Het tandwieltje haakt zich vast in de schuif.
Dat veertje.Ik noemde het veertje maar is eigenlijk niet de goede naam denk daarvoor. Als je bij andere schuiven kijkt zit bij het begin van de schuif in het midden ongeveer een dun gebogen metalen stripje aan onderzijde. Het is een paar millimeter breed en 1,5 cm lang ongeveer.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Dat veertje kom ik dus inderdaad nergens tegen.
Ik probeer een paar foto’s te sturen.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Foto’s sturen lukt niet..
Zonder een afbeelding van dat bewuste “plaatje/veertje” kom ik niet verder.
Wie oh wie kan mij helpen?.





























Totaal aantal Berichten: 10489
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met “attachments” kun je gewoon een foto meesturen. Mag niet groter zijn dan 500kb.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vandaag de boel maar weer gemonteerd. Ik hoopte daarbij een manier te ontdekken om “naar beneden vallen” te voorkomen.
Ik zag een strip isolatie/geluidwerend materiaal in de ruimte liggen waarbij ik direkt dacht: past dat eronder?
Niet op het antwoord gewacht, maar de strip gebruikt en inderdaad: het halve tandwieltje blijft nu zitten, maakt contact met de printplaat, dus alles werkt weer zoals het hoort. Het lastigste was nog om de radio terug te plaatsen, de bedrading en antennekabel zaten iets in de weg. Maar ook dat lukte uiteindelijk. Vanmiddag moest ik op pad, dus lekker de straat uitrijden. Zet ik de radio aan, doet tie het niet. Sukkel, bij de laatste poging toch 1 stekker vergeten aan te sluiten.
Morgen dat maar weer even verhelpen. Als dat het ergste is!
Mooi dat het tenslotte toch gelukt is.Oplossing kan af en toe verrassend simpel zijn. De radio zal vast zo verholpen zijn,stekker erin en klaar.