Totaal aantal Berichten: 83
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Ja mensen, vorige week heb ik dan mijn eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe aanwinst. Een dag vrij, mooi weer en vrouw en kinderen aan het shoppen: uitgelezen kans voor een ritje.
De DS startte meteen en kwam daarna goed omhoog: klaar voor een middagje genieten.
Ik maak meestal een rondje in het heuvelland en rij mijn stad (Maastricht) uit richting Belgie. Net achter de grens spreken ze al frans en zijn de dorpjes lekker rommelig, evenals het wegdek. De HP vering komt hier dan ook goed tot zijn recht. Hier liggen de uitlopers van de Ardennen en hou van het landschap met z’n honderden kleine weggetjes en doorsteekjes, de boeren dorpjes en de zondagse “Marche Artisanale”. Maar vandaag ging het me vooral om het sturen, de DS beleven. Zo’n eerste rit is altijd spannend, want ik ken de technische staat van de auto alleen van de aankoop, van het proefritje.
Toch durfde ik het aan om een stevige rit met wat heuvelklimmen te maken en de auto heeft me niet teleurgesteld, integendeel. Wat een genot is zo’n DS toch, wat ontzettend veel leuker dan mijn dagelijkse VAG product. Het is preken voor eigen parochie op deze plaats, maar wat was het een plezier na 5 maanden oldtimerloos te zijn geweest. Ik heb een Ami8 gehad en een Peug 504, maar een DS rijden is toch een klasse apart. Jammer en onbegrijpelijk dat het veersysteem bij Citroen uitgefaseerd word, maar dat is een andere discussie.
Dus een hele rit door het achterland van Luik, door heel wat gehuchtjes en terug geblazen over de snelweg waar ik even 130 aangetikt heb. Geen slag gemist heeft ze, niet op benzine en niet op gas.
Mijn DS perfect? Nee, er moet nog een en ander aan gedaan worden, maar de basis is goed en strak.
Hier nog een paar sfeerbeelden:

Totaal aantal Berichten: 1296
- 2CV 2cv6 special
Leuke foto’s! En een zeer leuk stuk om te rijden. Volgende week ga ik (ongeveer) het zelfde ritje maken als ik mijn ‘nieuwe’ 2cv heb, krijg er nu al zin in als ik de foto’s zo ziet!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Prachtig! Geniet er vooral van.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Het leven is mooi…..................

Totaal aantal Berichten: 345
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Prachtige foto’s en wat top dat je nu al zo tevreden bent, (hier geldt hetzelfde trouwens) ik krijg gewoon een beetje kippenvel bij het lezen van je verhaal en de foto’s die erbij staan, voor ons om in zo’n mooie omgeving te kunnen toeren is een 100 of 3, dus zal niet dagelijks worden..
heel veel plezier met je mooie aanwinst.

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie plaatjes en een leuk verhaal!
Echt heerlijk altijd om met een DS in zo’n omgeving te rijden

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooie auto! Zo te zien strak in de lak. Veel plezier ermee!
Hoi Serve, wat leuk om je hier tegen te komen, soyez le bienvenu! Ik ken je natuurlijk van het Peugeotforum le Lion d’Or. Mijn carriere op weg naar een DS verliep ook via een 504 berline, maar tussendoor nog een 505. Ook mijn aanloop naar mijn eerste rit met een DS verloopt omslachtiger, zoals je op dit forum onder het topic Project ID(ylle) kunt lezen…
Jouw verhaal geeft mij weer extra energie om die eerste rit te gaan realiseren (en daarna nog veel meer!). En hoewel ik nu in een erg fraaie omgeving woon, verlang ik ook nog wel eens even terug naar mijn ‘Maastrichtse’ tijd! Daar heb ik lekker met mijn 504 rondgetoerd.
Veel plezier verder met de DS! Groet Koffiemolen
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route