F.SvM schreef:Hoe doe je dat met je verzinkte plaatdelen( wie nieuw zijn?)
En voor dat je een mengsel RX10. RX 5 erop doet,moet er eerst pure RX5 op.VgF
Om met het laatste te beginnen: uiteraard, dat staat hierboven ook.
Ver die verzinkte plaatdelen heb ik me dat afgevraagd. Overleg met de leverancier (met veel restauratie-ervaring) is dat de zinklaag een uitstekende hechting biedt voor de (pure) RX5. Die ervaring had ik ook al bij eerdere projecten waarbij ik het op (zij het kleinere) verzinkte delen heb aangebracht.
Er zijn verschillende leerscholen als het gaat om ideale roestpreventie en bestrijding. Net als in de wetenschap zal er wel nooit unanimiteit ontstaan. Dat hoeft ook niet.
Als mensne mij vragen wat de beste methode is van ontroesten, dan houd ik altijd een carrosserieslijpschijf omhoog….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja maar heren. Mijn chassis is al in de epoxyprimer gezet zoals te zien op de foto (pagina 1). Dat betekend dus dat ik na het las werk, dat stuk ook weer direct in de epoxy zet. RX5 is, zoals ik begrijp uit het verhaal dan al geen optie voor mij, omdat het dan niet hecht. Ik ga gewoon voor 2K lak, want ik denk dat dat in dit stadium de makkelijkste weg is.
Overigens, vandaag al het laswerk afgerond. Er moest hier en daar nog heel klein wek gedaan worden. Van de week het hele chassis afkitten en dan kan er lak op.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Nee hoor, vooral doorgaan op het ingeslagen pad! Mijn betoog was gericht op de kritische noot die hierboven ergens op RX-producten werd geuit. Maar zoals gezegd: er zijn meerdere wegen die succesvol naar Rome leiden!
Ben benieuwd naar de plaatjes, succes verder!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanaf de onderkant NIET afkitten.
Als je ML producten gebruikt?
Eerst alles dik in ML en daarna de dinitrol.
Zo houd je goed zicht op alles.
In waterende delen natuurlijk wel kitten.maar hoe minder kit hoe beter het is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Geheel eens met vorige spreker.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Geheel eens met vorige spreker.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route