Ok, weet je dat zeker dat die verschillen want zo ziet het er niet naar uit namelijk. Maar goed ik ben de lagerblokken en assen nu met diesel aan het schoonmaken en dan kan iemand de schalen voor mij openmaken en dan zie ik het snel genoeg.
Ik heb ook aan nieuwe zitten denken maar echt veel vertrouwen heb ik de laatste jaren niet meer in replica spul. Veel namaak is echt rommel is mijn ervaring nu. En ik hoor al meerdere geluiden over de replica fusee’s dat deze veel te stroef in de shalen staan.
Huub in het zand heeft nog nieuwe old stock voor 100,- per fusee liggen hoor ik net.
C’est une voiture du ministre !
Bij het nwe type ( 5 gats) fusee is de onder en boven fusee kogel absoluut anders. De kogel zelf is dacht ik identiek, maar de opsluit schalen en de opsluit moer is totaal anders.
Ik neem aan dat Huub NOS fuseekogel sets voor 100 Euro heeft en niet een complete fusee.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Goddess’71 schreef:
Ik heb ook aan nieuwe zitten denken maar echt veel vertrouwen heb ik de laatste jaren niet meer in replica spul. Veel namaak is echt rommel is mijn ervaring nu. En ik hoor al meerdere geluiden over de replica fusee’s dat deze veel te stroef in de shalen staan.
Zeker nog nooit gehoord van citrotech.nl…..Daar gaat de garantie verder dan de bekende voordeur
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogelset-ds/
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogel-ds-65-compleet/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik had dezelfde klachten bij mijn DS uit 74. Geen waarneembare speling en ook bij de stabistang geen gebroken veer oid. Uiteindelijk toch de fuseekogels open gemaakt. In het verleden is aan de lnkerkant met veel kracht de boel zonder tussenring aangedraaid en zo heb ik ca 70.000 km gereden voordat er geklapper optrad. Daar is toen een tussenring geplaats. Aan de rechterzijde was nauwelijks speling maar in de auto klonk het of de hele boel op afbreken stond. Na het plaatsen van de juiste tussenring was ook hier het probleem opgelost.
citroen23 schreef:Goddess’71 schreef:
Ik heb ook aan nieuwe zitten denken maar echt veel vertrouwen heb ik de laatste jaren niet meer in replica spul. Veel namaak is echt rommel is mijn ervaring nu. En ik hoor al meerdere geluiden over de replica fusee’s dat deze veel te stroef in de shalen staan.
Zeker nog nooit gehoord van citrotech.nl…..Daar gaat de garantie verder dan de bekende voordeur
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogelset-ds/
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogel-ds-65-compleet/
Dat is toch het nieuwe type? er staat 65->, dat betekent volgens mij jonger dan ‘65…
Klopt, maar de beschrijving van het geluid is identiek, net zoals dat er nagenoeg geen speling werd gevonden op de fusees.
H@ns schreef:citroen23 schreef:Goddess’71 schreef:
Ik heb ook aan nieuwe zitten denken maar echt veel vertrouwen heb ik de laatste jaren niet meer in replica spul. Veel namaak is echt rommel is mijn ervaring nu. En ik hoor al meerdere geluiden over de replica fusee’s dat deze veel te stroef in de shalen staan.
Zeker nog nooit gehoord van citrotech.nl…..Daar gaat de garantie verder dan de bekende voordeur
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogelset-ds/
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogel-ds-65-compleet/
Dat is toch het nieuwe type? er staat 65->, dat betekent volgens mij jonger dan ‘65…
Inderdaad…....Oops. Gewoon ff contact opnemen met die gasten van citrotech. Hebben vaak ook nog wel wat op de plank liggen wat niet op hun site staat.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
H@ns schreef:citroen23 schreef:Goddess’71 schreef:
Ik heb ook aan nieuwe zitten denken maar echt veel vertrouwen heb ik de laatste jaren niet meer in replica spul. Veel namaak is echt rommel is mijn ervaring nu. En ik hoor al meerdere geluiden over de replica fusee’s dat deze veel te stroef in de shalen staan.
Zeker nog nooit gehoord van citrotech.nl…..Daar gaat de garantie verder dan de bekende voordeur
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogelset-ds/
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogel-ds-65-compleet/
Dat is toch het nieuwe type? er staat 65->, dat betekent volgens mij jonger dan ‘65…
->65 is tot 65 en 65-> is vanaf 65.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er staat SM/DS ’65-> dus zijn het waarschijnlijk niet de goede.
Weet jij dat Jan?





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vreemd…. De TS heeft het topic gestart en dat is ook het enige….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Druk aan het sleutelen…





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
H@ns schreef:Er staat SM/DS ’65-> dus zijn het waarschijnlijk niet de goede.
Weet jij dat Jan?
Tja, ik weet ondertussen niet meer om welke auto het gaat. Maar de sets van citrotech zijn dus voor na 65
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi Pieter,
Waar heb jij die juiste diameter van die tussenring tussen geplaatst dan. Draagarm > moer fusee ?
Die bij Huub in het Zand bedoel ik inderdaad NOS 1 X Fusee mee
C’est une voiture du ministre !
citroen23 schreef:
http://citrotech.nl/shop/shop/onderste-fuseekogelset-ds/
Dat ziet er inderdaad heel goed uit ! Dan ga ik ook niet lopen klooien om de andere goede over te zetten maar ga ik gelijk bestellen morgen. Speciaal gereedschap heeft men ook wel denk ik.
Bedankt !
(ik weet ze wel te vinden hoor, en dat het daar goed geregeld is weet ik ook uit ervaring gelukkig
C’est une voiture du ministre !
De opvulring(4) plaats je in het fusee. De ringen zijn eigenlijk opvulringen tussen de halve schalen en hebben een oplopende maat per 5/100 mm. Als er dus speling is neem je een iets dunnere ring en probeert dan of de speling eruit is terwijl de beweeglijkheid goed is gebleven bij het 40 kgm. Zie WPH D 413-1.