Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Net een eind hout tegen dreunen. Zo maak je ook de carterpan van een SM los..
Of zitten er paspennen tussen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weer terug zetten met dik vet,als er een pakking bij zit,anders vloeibare pakking.
Het los tikken kun je met een hout beitel proberen.
Een plamuurmes kan inderdaad ook.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Losmaken met een kunststof hamer kloppen.
Als je vloeibare pakking gebruikt, dan zo weinig mogelijk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik zou geen harde scherpe gereedschappen gebruiken, als je een kras op de rand zet, dan krijg je hem later misschien niet goed lekdicht. Met een stuk (hard) hout + hamer loskloppen, eventueel beetje warm maken.
Goede raad is voorraad
PHoskam schreef:waar is la leo eigenlijk gebleven ?
lang niets meer van vernomen op ci-fo
Ja, inderdaad, nou je het zegt. Da’s inmiddels al een hele tijd geleden. Ze zou toch niet ziek zijn of zo..
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zie hier.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223706/
Blz 4
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Carter is inmiddels los, plamuurmes ertussen tikken deed wonderen.
Ik heb nu een glaser pakkingset voor de 2500gti/turbo, bij demonteren van de carterpan zat er aan de vliegwielkant, tussen hoofdlagerkap en carter, een halfronde afdichting bestaande uit stalen strip met gevulcaniseerd rubber.
.
Nu zit er in de pakkingset zo’n afdichtingen, maar tevens ook kurkstrips zoals wel vaker worden gebruikt bij carters.
Wat is het verschil en/of de juiste keuze tussen deze 2, iemand ervaring hiermee ?
Carter zelf heeft geen pakking, klopt dat ?
En wat moet ik of kan ik doen met de oliepomp ?
Verder nog specifieke turbo aandachtpunten ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik heb altijd die kurken gebruikt, met een heel klein beetje vloeibare pakking (die van volkswagen)
Nooit problemen mee gehad, maar ik weet niet of die anderen niet goed zijn.
Inderdaad tussen blok en bovencarter alleen dun vloeibaar (zo weinig mogelijk)
Je moet wel even goed de distributie deksel uitlijnen om het mooi vlak te krijgen (ik twijfel of dit bij jouw blok ook zo zit)
En dan op die kruisnaad iets meer vloeibaar.
Bij de distributie zijn een paar (ik geloof 2) doorgeboord, die moeten afgedicht met loctite.
Oliepomp heb ik nooit anders gedaan dan schoonmaken.
Turbo goed kijken of de as niet veel speling heeft en of hij gelekt heeft.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Kun je ket deze temperaturen vloeibare pakking verwerken ?
En heeft iemand ervaring met waterpompen van Dolz ?
Deze kost 65 euro, een valeo 110 euro, wat is wijsheid….
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
cxj schreef:PHoskam schreef:waar is la leo eigenlijk gebleven ?
lang niets meer van vernomen op ci-fo
Ja, inderdaad, nou je het zegt. Da’s inmiddels al een hele tijd geleden. Ze zou toch niet ziek zijn of zo..
Ik heb een paar maanden geleden contact met haar gehad, hierover. Het gaat goed met haar, maar ze komt hier in ieder geval niet meer terug.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Iemand nog een goede spanrol voor de v snaren over ?
Nieuwe lagers erin gaat niet flgens mij en cx basis vraagt 200 euro voor een nieuwe…
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Moet ik even naar zoeken..Dont hold your breath…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik hoor het graag Joris
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal ook even kijken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb hem niet. Sorry.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>