2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ID ‘58 twijfel
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2014 05:44 PM
  [ # 16 ]

Nee, de vorm van het dashboard is ok. Alleen horen de zwarte delen, zoals klepje en middendeel, witte krimplak te zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 januari 2014 06:14 PM
  [ # 17 ]

Hier een foto van het grijze dashboard (alleen de radio moet je even wegdenken):

Nog een in zwart/wit:

Het dashboard op de ID van jou is niet gehobbyd, maar een iets later type:

Deze laatste komt van deze pagina: http://www.citroenet.org.uk/foreign/belgium/belgium3.html en daar staat dat ID’s uit Belgie dit zwarte dashboard hadden tussen ‘62 en ‘64. Maar volgens mij gold dit ook voor Franse ID’s.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 januari 2014 09:17 PM
  [ # 18 ]

Mis ik nou alu bumpers en korte achterschermen?  oh oh

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2014 12:46 AM
  [ # 19 ]

Export of PO heeft geen alu bumpers, maar de achterschermen zijn idd te nieuw.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 28 januari 2014 11:54 AM
  [ # 20 ]

Ik zou mij ook nog even vragen stellen bij de ombouw naar lhm, kan dat bij zon oud model en het feit dat de auto zo lang hoog blijft staan. Ik heb meerdere gevallen gezien waarbij de auto heel lang hoog bleef staan en omgebouwd was naar lhm, waarbij later bleek dat men alleen de olie gewisseld had! Hierbij waren dan de zicht delen vervangen en olie vervangen Of geschilderd. Inwendig was er niets gebeurd.  Vrij recent nog bij een cabriolet. Later ging alles lekken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 januari 2014 12:29 PM
  [ # 21 ]

Dat is wel erg lomp!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 28 januari 2014 12:53 PM
  [ # 22 ]

Zeker, maar het gebeurt echt. Ik vraag me ook af of er wel lhm uitvoeringen zijn van de afdicht ringen in de veercilinders, deze hebben als ik mij niet vergis een speciale maat en vorm bij de eerste d-typen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2014 12:54 PM
  [ # 23 ]

Veerclinders van latere modellen passen er gewoon in. Ook zijn er tegenwoordig vitonafdichtingen te verkrijgen die passen en lhm en lhs bestendig zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 januari 2014 06:41 PM
  [ # 24 ]

Mijn vader had ooit een ID 19 zonder alles.
Ik moet zeggen dat dat wel enige charme had. Bij alles moest je vooruit denken, zodat je niet in de positie van een noodstop kwam.
Dat grote stuurwiel vergde enige gewenning, met name je linker knokkels ontvelden nogal eens als je langs de raamstijl schampte.
Stilstaand je wielen verdraaien was gewoon niet mogelijk. Dus goed nadenken bij het parkeren, alleen rijdend kontje er iets mee.
Ik weet niet mer hoeveel omwentelingen van links naar rechts was, veel in elk geval.
Vrachtwagens en bussen hadden in die tijd ook geen bekrachtiging maar chauffeurs met spierballen.
We zijn gewoon vreselijk verwend.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 januari 2014 07:02 PM
  [ # 25 ]

Ik weet niet of het bij een DSpecial heel anders is, maar ik sprak pas nog iemand die het zonder stuurbekrachtiging helemaal geen probleem vond.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 januari 2014 07:10 PM
  [ # 26 ]

Mijn eerste ID had ook geen bekrachtiging en ik kan me niet herinneren dat het een probleem was.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 januari 2014 09:36 AM
  [ # 27 ]

Dank voor de info tot nu toe!
In Nederland had ik een HY camper, tonnetje of 2 zonder stuurbekrachtiging en 4 onbekrachtigde trommeltjes rondom. Ik vond het wel wat hebben eerlijk gezegd.

De eigenaar is een paar dagen niet te bereiken vanwege oogoperatie, maar wanneer hij terug komt gaat hij proberen de juiste info te krijgen over deze auto (motornummer = chassisnummer is gewoon verkeerd)
De motor heeft 100 km geleden nieuwe zuigers en cylinders gekregen. Hydraulische componenten zijn LHM omgebouwd, ook inwendig.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 29 januari 2014 11:54 AM
  [ # 28 ]

Wat betreft die stuurbekrachtiging… Zolang je rijdt gaat het wel, maar parkeren is een drama.

Profiel  
 
Gepost: 29 januari 2014 01:00 PM
  [ # 29 ]

Stuurt een ID zonder stuurbekrachtiging zwaarder dan een andere auto zonder stuurbekrachtiging dan? Met de TA heb ik daar namelijk hoegenaamd geen problemen mee. Ik weet het, ik word langzaam oud, want ik heb nog leren rijden in een auto zonder stuurbekrachtiging, maar ook bij parkeren is het toch de bedoeling dat het voertuig rolt? Gewoon in een vloeiende beweging achteruit parallel langs de stoeprand en dan niet meer aan het stuur komen… Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2014 01:05 PM
  [ # 30 ]

Het gewicht van de auto en de bandenmaat spelen natuurlijk wel een belangrijke rol. Een ID is een stuk zwaarder dan een 2CV, dus daar zit wel wat verschil in.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook