Beste,
De laatste tijd komt na het starten de neus van mijn ds normaal omhoog echter haar achterzijde duurt veel lager als normaal om omhoog te komen. Je hoort ook de pomp constant tikken. Uiteindelijk komt ze achter wel op hoogte. Gymnastieken schijnt het probleem niet op te lossen. Het niveau in het vat is meer als voldoende. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken. Remaccu? Deze is een jaar geleden vervangen.
Ik hoor het graag.
Martin




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Martin,
Remaccu kun je uitsluiten. Als de voorkant omhoog komt heb je voldoende druk, de vooras is immers het zwaarste belast. Mijn eerste verdachte is de HD regelaar aan de achterzijde. Waarschijnlijk wat vervuiling dat is losgekomen en de zaak verstopt. Soms zelfs zo dat de regelaaras zwaar gaat lopen en dus het regelgedrag wordt beinvloed.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tikken van de pomp? Als in TAK TAK TAK als de pomp werkt of prrrrrt….TAK?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Beste Waterman,
Pomp maakt geen ander geluid als voorheen alleen komt hij nadat de voorkant op hoogte is vaker kort achter elkaar in totdat uiteindelijk de achterkant op hoogte is. Verder werkt alles prima.
Groet,
Martin














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou dan eens kijken of de hoogteregelaar vervuild is. Maar ook de voorraadbol even laten nazien.l
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij regelmatig gebruik of bij langer stil staan?
Bij mij duurt het na langer stilstaan ook vaak wat langer aan de achterkant. Gek genoeg helpt het soms om op de rem te trappen.
Neem aan dat de LHM wel regelmatig ververst wordt…




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Voorraadbol onderhoud kan nooit kwaad maar heeft geen invloed op opstartgedrag/ omhoogkomen van de achterzijde vd auto.
Bij het probleem dat je beschrijft is eigenlijk alleen de hoogteregelaar achter verdacht. Zeker met de toevoeging van het gedrag van de pomp. De flow van vloeistof onder druk naar achteras is te klein. Pomp slaat dus af tijdens het stijgen omdat de flow gewoon te laag is en de uitslagdruk in HD regelaar bereikt wordt. De pomp is nu dus in kleinere discrete stapjes de opbrengst aan het opbouwen.
Succes, Matthijs














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Matthijs164 schreef:Voorraadbol onderhoud kan nooit kwaad maar heeft geen invloed op opstartgedrag/ omhoogkomen van de achterzijde vd auto.
Ervaring heeft mij geleerd dat dat in sommige gevallen wel het geval is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Merkwaardig… maar goed, sommige fouten met het hydraulische systeem zijn logisch en eenvoudig te berederen en soms zoek je je blind!
Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn DS hier bleek het steuntje van de bediening voor de hoogte regelaar vergaan te zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat ziet er uit als een roestoratieproject!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Meer als een archeologische opgraving…
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Ziet er erger uit dan het was en is allemaal alweer vervangen.
Maar wat ik wou alleen aangeven met deze foto dat als er een steuntje weg is gerot dat je dan een probleem hebt met de hoogte regelaar aangezien dit gedeelte achter een afdek plaat zit en dit niet meteen te zien is.
Ik weet toch ook niet wat de staat is van Martins DS
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je hebt gelijk. Het kan de oorzaak zijn. Maar ik kon het even niet laten
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken Het weer goed gangbaar maken van de stangetjes van de HD regelaar aan de achterzijde was al genoeg. Even wat gymnastiekoefeningen en klaar is Kees (Martin).
Groet Martin
Kijk zat er toch niet zo ver naast! mooi dat het weer opgelost is en maar weer veel rijplezier.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland