Hydraulisch probleem.
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 20 februari 2014 11:50 AM

Beste,

De laatste tijd komt na het starten de neus van mijn ds normaal omhoog echter haar achterzijde duurt veel lager als normaal om omhoog te komen. Je hoort ook de pomp constant tikken. Uiteindelijk komt ze achter wel op hoogte. Gymnastieken schijnt het probleem niet op te lossen. Het niveau in het vat is meer als voldoende. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken. Remaccu? Deze is een jaar geleden vervangen.
Ik hoor het graag.

Martin

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 20 februari 2014 12:28 PM
  [ # 1 ]

Hi Martin,

Remaccu kun je uitsluiten. Als de voorkant omhoog komt heb je voldoende druk, de vooras is immers het zwaarste belast. Mijn eerste verdachte is de HD regelaar aan de achterzijde. Waarschijnlijk wat vervuiling dat is losgekomen en de zaak verstopt. Soms zelfs zo dat de regelaaras zwaar gaat lopen en dus het regelgedrag wordt beinvloed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2014 12:45 PM
  [ # 2 ]

Tikken van de pomp? Als in TAK TAK TAK als de pomp werkt of prrrrrt….TAK?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 20 februari 2014 01:02 PM
  [ # 3 ]

Beste Waterman,
Pomp maakt geen ander geluid als voorheen alleen komt hij nadat de voorkant op hoogte is vaker kort achter elkaar in totdat uiteindelijk de achterkant op hoogte is. Verder werkt alles prima.

Groet,
Martin

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2014 01:07 PM
  [ # 4 ]

Ik zou dan eens kijken of de hoogteregelaar vervuild is. Maar ook de voorraadbol even laten nazien.l

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2014 02:41 PM
  [ # 5 ]

Bij regelmatig gebruik of bij langer stil staan?
Bij mij duurt het na langer stilstaan ook vaak wat langer aan de achterkant. Gek genoeg helpt het soms om op de rem te trappen.

Neem aan dat de LHM wel regelmatig ververst wordt…

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 20 februari 2014 02:49 PM
  [ # 6 ]

Voorraadbol onderhoud kan nooit kwaad maar heeft geen invloed op opstartgedrag/ omhoogkomen van de achterzijde vd auto.

Bij het probleem dat je beschrijft is eigenlijk alleen de hoogteregelaar achter verdacht. Zeker met de toevoeging van het gedrag van de pomp. De flow van vloeistof onder druk naar achteras is te klein. Pomp slaat dus af tijdens het stijgen omdat de flow gewoon te laag is en de uitslagdruk in HD regelaar bereikt wordt. De pomp is nu dus in kleinere discrete stapjes de opbrengst aan het opbouwen.

Succes, Matthijs

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2014 02:51 PM
  [ # 7 ]
Matthijs164 schreef:

Voorraadbol onderhoud kan nooit kwaad maar heeft geen invloed op opstartgedrag/ omhoogkomen van de achterzijde vd auto.

Ervaring heeft mij geleerd dat dat in sommige gevallen wel het geval is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 20 februari 2014 03:04 PM
  [ # 8 ]

Merkwaardig… maar goed, sommige fouten met het hydraulische systeem zijn logisch en eenvoudig te berederen en soms zoek je je blind!

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 20 februari 2014 05:03 PM
  [ # 9 ]

Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn DS hier bleek het steuntje van de bediening voor de hoogte regelaar vergaan te zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2014 05:38 PM
  [ # 10 ]

Dat ziet er uit als een roestoratieproject!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 20 februari 2014 05:41 PM
  [ # 11 ]

Meer als een archeologische opgraving… cheese

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 20 februari 2014 06:26 PM
  [ # 12 ]

Ziet er erger uit dan het was en is allemaal alweer vervangen.
Maar wat ik wou alleen aangeven met deze foto dat als er een steuntje weg is gerot dat je dan een probleem hebt met de hoogte regelaar aangezien dit gedeelte achter een afdek plaat zit en dit niet meteen te zien is.
Ik weet toch ook niet wat de staat is van Martins DS

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2014 06:31 PM
  [ # 13 ]

Je hebt gelijk. Het kan de oorzaak zijn. Maar ik kon het even niet laten Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 20 februari 2014 06:52 PM
  [ # 14 ]

Hoi
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken Het weer goed gangbaar maken van de stangetjes van de HD regelaar aan de achterzijde was al genoeg. Even wat gymnastiekoefeningen en klaar is Kees (Martin).

Groet Martin

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 20 februari 2014 07:51 PM
  [ # 15 ]

Kijk zat er toch niet zo ver naast! mooi dat het weer opgelost is en maar weer veel rijplezier. ballon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook