79 van de 90
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
LN/A’s, Visa’s, C15’s, Axels te koop
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 maart 2014 11:40 PM
  [ # 1171 ]

Hoi Maurice,

De meeste Visa modellen zijn reeds in je bezit geweest.

Ik weet nog een C15D met 6 wielen. (26 Drome)

Die hebben ze in Enschede nog nooit gezien.

Maaaar… daar kan ook een motor van een GTI in.

Of… bedenk ik ineens, er staan bij mij nog twee vrij exclusieve C15’s.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 15 maart 2014 11:51 PM
  [ # 1172 ]

Leuke wagens die visa’s en c15 maar op die foto van die c15, klopt het dat het een verlengde is? Hij ziet er zo lang uit namelijk. Ook dat leuke logo op de grill viel mij direct op, is dat origineel? Wel heel leuk zo’n grote chevron

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 maart 2014 12:11 AM
  [ # 1173 ]

Jasper, dat is een Grand Volume C15. Best apart.

Maurice van Mourik schreef:

Er is echt een schare trouwe fans van de 1100/1400, de 2cyl. adepten, en de dieselliefhebbers zoals jij.

De laatste tijd kom ik meer en meer in aanraking met verschillende Visa’s en ik moet zeggen dat ik ze allemaal wel wat vind hebben. 2 Cilinder is best lekker om rustig mee te rijden en niet teveel op de snelweg. Een 11 RE een mooie allrounder en een 14S gewoon lekker sportief, maar ook wel weer makkelijk in de stad. Ach sinds mijn ouders in de jaren 80 rondreden met een Visa 2 Super E kan een Visa bij mij niks meer verkeerd doen.

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 24 maart 2014 01:46 PM
  [ # 1174 ]

als ik zo de prijzen bekijk vliegen die aardig de pan uit
waar is de tijd gebreven
ik heb zo een 12 visa,s gehad van verschilende types
De supper e en 11 RE uitvoeringen kreeg ik vaak gratis van garagebedrijven
waren vaak nog knappe autotjes in die tijd maar je kon en rijklaar mindeer voor krijgen dan de schrootwaarde
aleen de grono of spirit of andere ecsclusiefe modellen hadden wat waarde ar was dat ook niet supper veel

ze moisten al in zeer geode staat zijn wooden ze meer dan 1500 euro op brengen
nu word er voor een 14 trs al dezelfde prijs gevraacht als wat ik voor de Mille piste heb neergeteld
das best rap gaan

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 maart 2014 09:08 PM
  [ # 1175 ]

Je wordt ouder kerel Wink
Ik kwam 12 jaar geleden eens bij onze Citroëngarage, daar stond een SNOEPJE van een Visa 0.6 basis (652cc-blok) voor 500 euro…
Ik word ook ouder (gelukkig wel)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 24 maart 2014 09:14 PM
  [ # 1176 ]

Ja dat is waar ik word oud ben alang geen 18 meer en heb nu 3 kinderen
waar blijft de tijd

ik ben door een garage die hier ook actief op het forum is geatandeerd op een grono
die te koop staat mmmmmmmmmm
het begint wel te jeuken

ook ben ik berijd om weer lasklussen voor derden te doen
maar ik doe aleen nog maar laswerk
dus heb je een rotte boddy
ik kan hem als nieuw maken

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 26 maart 2014 12:35 PM
  [ # 1177 ]

Lijkt erop dat er weer een goede Visa ter ziele is gegaan voor de motor…

http://link.marktplaats.nl/m792639170

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2014 01:01 PM
  [ # 1178 ]

Mooie 14S.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m761734800-citroen-bx-16-trs-650-bx-cannes-en-visa-14s.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Ik zie ‘m regelmatig van dichtbij en volgens mij kun je deze zonder overdreven veel moeite in showroomstaat krijgen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 maart 2014 07:26 PM
  [ # 1179 ]

Het gebeurt helaas nog steeds Bart…
Bakjes zullen nog wel voor handen zijn, 2cv motor eraan en je hebt weer een prima karretje.
Die 5!! PK meer die een Visa motor ontwikkelt t.o.v. een M28 (602cc) , ik zie het voordeel niet zo, en om daar nou een Visa voor te slopen…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 29 maart 2014 12:01 PM
  [ # 1180 ]

dat komt omdat een hoop mensen die 5 pk winst zo goedkoop mogelijk willen hebben
het slopen van een visa leek altijd de goedkoopste oplosing
ik weet wel beter
ik haal lagend 10 pk exstra uit een normale 2cv motor
en dan ben ik nog nieteens echt aan het werk gegaan
en het blok hoeft nineteen uit de eend vandaan

maar aan de andere kant
als al die visa,s die voor die motoren gesloopt werden er nog zouden zijn
zou de waarde nog bij de schrootprijs liggen
waarde is namelijk vraag aanbod en wat een gek er voor geefd

waar ook vaak op gelet moet worden is handelaren
ze kunnen wel een bedrag vragen
maar is het dat ook waard
er word meer dan 6000 euro gevraacht voor een 14s waar nog werk aan zit
terwijl er voor de mooiste grono van Nederland max 2000 euro geboden werd
en dan heb ik het over een perfect geresaureerde auto met voledig gereviceerde motor uitgerust met webers
en een rvs raceuitlaatsisteem

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2014 12:07 PM
  [ # 1181 ]

Off topic, maar nu word ik wel nieuwsgierig hoe je die extra 10 pk’s uit een eendblok haalt. Dyane heeft een soort passieve turbo met een buisje van de luchttunnel naar het filterhuis, dat zijn de eerste twee, maar verder?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 maart 2014 10:05 PM
  [ # 1182 ]

ik ben ook wel geïnteresseerd! Mijn Dyane zou wel wat extra power mogen hebben. (zou het fijn vinden als ze de 120 eens zou halen Smile )

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 31 maart 2014 11:16 AM
  [ # 1183 ]

het is heel eenvoudig
je moet de cilinderkoppen demonteren
de kleppen er uit halen
en de inlaatpoort en uitlaatpoort bewerken
vaak zijn de poorten in de kop kleiner dan bv de in en uitlaatspruitstukken
haal je dat verschil weg win je vermogen
en hoe directer de in en uitlaatflow hoe minder weerstand hoe meer vermogen
wat wel belangerijk is is dat de doorstroming in bijde koppen gelijk is
je moet dus wel weeten waar je mee bezig bent
ga je een stapje verder dan kun je ook de nokkenas laten bewerken zodat je kleppen verder opengaan

ook kun je andere carberateurs monteren 2 valstroomcarberateurs direct boven de cilinders bijvoorbeeld

waar je wel rekening mee moet houden is dat je meer toeren gaat draaien
het vermogen moet ergens vandaan komen het kopol gaat namelijk niet omhoog

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 april 2014 12:54 PM
  [ # 1184 ]
Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 april 2014 01:49 PM
  [ # 1185 ]

Zelfde kleur, maar dan op een Special. Chiqeu hoor..
http://www.leboncoin.fr/voitures/606238063.htm?ca=16_s

100 euro voor een GTI
http://www.leboncoin.fr/voitures/638131030.htm?ca=16_s

 

Profiel  
 
 
79 van de 90
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook