Afstellen selecteurkabel
Bleke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 23 maart 2014 11:12 AM

Goedemorgen,

Ik geef me niet snel gewonnen, maar na enige tijd oorlog gevoerd te hebben met de selecteurkabel ben ik toch benieuwd of jullie mij nog tips kunnen geven v.w.b. de afstellingen van de versnellingspook. Het begon met een slechte selecteurkabel, die heb ik nu vervangen door een nieuwe van de Duitse club. Deze is dus niet origineel meer. Ik heb het nu voor elkaar, echter nog niet helemaal naar mijn zin. Als ik alle afstellingen in het werkplaatsboek aanhoud kan ik alle versnellingen inschakelen. Maar de aanslag voor de 5e versnelling heb ik helemaal in moeten draaien, met als gevolg als de achteruit ingeschakeld wordt de pook van de aanslag afschiet als ik de pook los laat. Dit is niet zoals het hoort lijkt me. Alles afsltellen is ook een kwestie van gevoel lijkt me, alles hangt mi. af van de kracht waarmee je de pook naar links en rechts beweegt. Combineer dat met enige speling in het mechanisme van de versnellingspook en kabel en je hebt wat te doen Smile

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wellicht is er een makkelijkere (en wellicht betere?) basisafstelling? Alvast bedankt voor de reacties!

Citroën SM 2.7, dec ‘70

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 maart 2014 02:18 PM
  [ # 1 ]

Mij is ooit wel eens verteld (ik meende citroensmgz) dat je dat kan oplossen door het punt waar de kabel 14 aan vastkomt aan de versnellingspook, er een stukje tussen te lassen van ongeveer een cm.
Je kabel overbrugt dan immers een langere afstand waardoor het schakelen wel goed gaat en stift 11 niet meer helemaal ingedraaid hoeft te worden. Ik ben er vanuit gegaan dan je verder geen spelingen hebt in het schakelen ?? want daar zijn ook nieuwe busjes voor (nummer 2 en 3) welke ook vooraan zitten om bout 4 (niet afgebeeld op het plaatje..)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bleke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 23 maart 2014 02:37 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tip! Zal het eens proberen, klinkt erg aannemelijk. Al ben ik wel van mening dat het met de busjes die je noemt niets te maken kan hebben, maar puur met de lengte van de selecteurkabel. Die is er namelijk voor de zijdelingse beweging van de pook.

Citroën SM 2.7, dec ‘70

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 maart 2014 03:07 PM
  [ # 3 ]

OP de yahoo group is dit net langs gekomen. Uiteindelijk was heveltje 8 een beetje gaar. Dat opgelost werkte alles weer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bleke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 26 maart 2014 10:06 PM
  [ # 4 ]

Heren, dank voor de tips. Morgenavond maar eens toepassen!

Citroën SM 2.7, dec ‘70

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook