











































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou ja.. specialist. Vaak is rubbers vervangen genoeg. De handige doe het zelfert kan dit wel:
http://www.schaalbouw.nl/citroen/pumpoverhaul.htm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
bogaard77 schreef:Nou ja.. specialist. Vaak is rubbers vervangen genoeg. De handige doe het zelfert kan dit wel:
Aha, nou kijk aan. Ik ga min oude pompie ook eens uit elkaar peuteren voor de fun dan…



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
is eigenlijk maar enkele druppels per dag,ik laat het zo .
indien het erger word plaats ik ook wel cx pomp.
Mensen, ze gaan schaars worden, de CX pompen, binnenkort schieten de prijzen omhoog. Sla je slag nu je ze nog voor een appel en een ei kan kopen.
groeten Rinus
Rinus
Of ge koopt ne hele CX , trek pomp eruit en gooi de rest weg. Wellicht goedkoper
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Je kan ook een BX pomp nemen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Egbert schreef:Je kan ook een BX pomp nemen.
Maak die eerst maar op
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Beste mensen,
Ik heb de CX pomp in het voorjaar gemonteerd op mn Dsuper5. Inmiddels 5500 km gereden. Het systeem werkt prachtig en snel en blijft dat ook doen.
Ik maak mij echter zorgen over het frequente gillen van de V-snaar. Als je naast de auto staat zie je dat de pomp bij inkomen van de regelaar bijna stil blijft staan en daarna meedraait. En dit terwijl de snaar op juiste spanning staat. Wanneer ik de snaar dan verder span -te strak voor mijn gevoel - gaat het goed. Maar 1000 km verder gilt de snaar weer.
Kan het zijn dat de DS snaar niet de juiste is voor de poelie van de CX pomp? Op mijn 2200 CX benzine van 1976 zit dezelfde pomp met 1 snaar en die hoor ik echt nooit.
groeten
Rinus
Rinus








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Snaren van Hydrauliekpompen moeten echt loeistrak gelegd worden. gewoon zo strak mogelijk leggen en karren maar. Het is niet voor niets dat er bij de CX motoren waarbij de pomp door de nokkenas aangedreven wordt een extra lager gemonteerd is.
Een krukas is een stuk sterker dus als hier de pomp op aangedreven wordt is er geen probleem.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Ehhh, bij de Ds wordt de pomp ook via de nokkenas aangedreven…




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan zijn dat de snaar te “dik” is en niet onder in de poelie komt,maar alleen aan de zijkanten pakt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9567
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De zijkanten zijn de enige vlakken waarmee een V-snaar vermogen kan overbrengen.
De binnenkant doet helemaal niets, is bij diverse snaren niet eens vlak, dit vanwege kleine buigstralen.
Edit: zoals de getoonde snaar hierboven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je hebt gelijk,kan dus zijn dat hij te dun is
En alleen maar op de onderkant trekt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9567
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je bedoelt te smal.
Daarnaast de vraag, hoe oud is de snaar?
Door slijtage wordt ie smaller.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad… de snaar is niet zo heel jong, gezien de “minibarstjes”. Niet aan gedacht dus..
Bedankt, ik haal eerst maar eens een nieuwe snaar.
Rinus
Rinus