1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
HD-pomp CX
JobWolf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-12-2007

Gepost: 21 januari 2014 11:11 PM

Wie weet of je een kortere v-snaar kunt/moet monteren als je een CX-HD-pomp plaatst.

vr.gr. Frans

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 21 januari 2014 11:40 PM
  [ # 1 ]

Nee, je kunt een van de twee bestaande riemen gebruiken. Wel heb je wat vulringen nodig om de pomp recht uit te lijnen met de poelie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2014 08:54 AM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 januari 2014 10:26 AM
  [ # 3 ]

De andere snaar knip je dus door. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2014 10:40 AM
  [ # 4 ]

Ik zou hem bewaren als reserve Wink

Of als je toch bezig ben gewoon een nieuwe plaatsen…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 januari 2014 01:38 PM
  [ # 5 ]

ik heb hem naar beneden gedrukt als reserve, om er snel om te leggen

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 januari 2014 09:28 PM
  [ # 6 ]

Zorg dat de snaar geen pulley kan raken anders kan er denk ik héél wat mis gaan onder de kap.
Wegknippen is een betere optie, zo’n nieuwe snaar is niet duur.
Mocht ie nog goed zijn, dan kun je de koppelingsbediening even demonteren om de riem weg te nemen.

Ik heb vorig jaar hetzelfde klusje gedaan (mijn CX pomp draadje) en moest ook een andere beugel maken om de pomp op spanning te zetten. De snaar moet vrij strak gespannen worden omdat er slechts één riem is om een soortgelijke kracht over te brengen als bij de DS pomp. Té strak is echter weer niet goed voor de lagers.
Mocht je alle snaren willen vervangen, dan hoeft de radiateur er niet af zoals het werkplaats handboek beschrijft; de ventilator moet je even demonteren van de waterpomp pulley, in de kunststof kap wringen en dan kun je de V-snaren van de dynamo ook vervangen.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 januari 2014 02:08 PM
  [ # 7 ]

Ik heb de dubbele poelie laten overzetten op CX pomp en dezelfde snaren teruggebruikt. Ze waren al eerder vernieuwd.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 januari 2014 08:55 PM
  [ # 8 ]

Is het niet zo dat de CX pomp verder naar voren uitsteekt of valt de dubbele pulley verder naar achteren ? Om mijn pomp te monteren moest ik geloof ik zo’n 8 mm opvullen om de voorste pulley te kunnen gebruiken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 januari 2014 11:33 AM
  [ # 9 ]

Kijk eens naar de fotos in mijn topic, ik denk dat ik met 1 rondel de boel lekker heb kunnen uitlijnen.


Ik zal het even opzoeken voor je.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 27 januari 2014 02:01 PM
  [ # 10 ]

er zijn verschillende type’s cx pompen .
Bij mij paste hij zonder moeilijke beugels en uitlijnen.
1 snaar voldoet bij de cx ook prima ,dus ..

citroen DS , what else..

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 01 februari 2014 09:43 AM
  [ # 11 ]

Er zijn inderdaad heel veel verschillende CX pompen op de markt geweest dus let goed op welke je neemt. Ik heb die van de 2500 GTI er in gehangen en dan hoef je alleen de bevestigingsbeugel naar het waterpomphuis te vervangen omdat je anders net te weinig spanning op de pully genereert waardoor de veel dikkere DS V snaar gaat slippen.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 01 februari 2014 11:23 AM
  [ # 12 ]

Gisteren de hevig lekkende pomp van mn Dsuper5 vervangen door een CX pomp die al jaren hier ligt. 6 ringen van een mm geplaatst voor uitlijning. De oude beugel laten zitten en met de snaar flink gespannen nog ruim een cm stelruimte over.
Motor gestart, filter uit het voorraadvat hoog gehangen en gevuld. Ontlastschroef open, het filter tweemaal opnieuw gevuld, toen ontlastschroef dicht, opnieuw het filter gevuld en de pomp begon meteen het bekende “rararara” geluid te maken. Auto onmiddellijk omhoog. 
Voor mij was het plaatsen van de CX pomp een fluitje en een aanrader.
gr   rinus

Rinus

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 februari 2014 04:23 PM
  [ # 13 ]

Gold ook voor mij, ik had nog nooit aan de hydrauliek gesleuteld. Ik moest wel een nieuwe beugel zelf maken welke nu op de onderste bout van de waterpomp vastzit.

Wel merk ik dat als de auto meer als een maandje stilstaat, je wellicht weer de ontluchtprocedure van ontlastschroef los, filter omhoog en zo vullen moet herhalen om de pomp weer LHM te laten aanzuigen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 02 februari 2014 07:02 PM
  [ # 14 ]

Dan zit er denk ik een lek in je aanzuigslang of aansluiting op je pomp.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 februari 2014 07:23 PM
  [ # 15 ]

De xsara moet binnenkort weer voor APK en dan haal ik meteen een nieuwe slang bij Sanders.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook