Verplaatsen HD regelaar van vern.bak naar voorsnep, voor/nadelen?
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 31 maart 2014 03:00 PM

Doordat de regelaar met voorraadbol voorop de 5-bak zit bij mij, is de koeltunnel doorgesleten. Dit kwam vooral door het ruimere bochtje van de flexibele HD leiding van de pomp die ik gemonteerd had. Ik heb nu een andere tunnel, maar bedenk mij welke voordelen en/of nadelen er zijn om de unit nu op de balk/snep te monteren. (de standaard plek tegen de motor kan niet vanwege de oliekoeler op mijn IE blok)
Met de huidige flexleiding lijkt het een voordeel.
foto regeleer, nog zonder flexleiding:

Kan ik dat beter doen of haal ik meer overhoop dan het evt voordeel er van?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 03:48 PM
  [ # 1 ]

Heb je die oliekoeler zelf geplaatst? Die zit er normaal niet op bij een 5 bak.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 maart 2014 10:24 PM
  [ # 2 ]

Ik denk dat jij de enige bent die kan oordelen over het verplaatsen van de regelaar…
In ieder geval is het een voordeel dat je de bol makkelijk kan vervangen…

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 31 maart 2014 11:26 PM
  [ # 3 ]

Houd er wel rekening mee dat als je de hoogteregelaar op de snep zet je een paar lussen in de HD leiding vanaf de pomp maakt, de regelaar trilt dan nl niet meer mee met het motorblok/versnellingsbak.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 01 april 2014 02:52 PM
  [ # 4 ]

Daar heb ik nu al een flex slang voor, die moet dan nog wel passen.

Verder wordt de treiterslang langer voor de oversteek naar de andere snep. Zou dat nu een metalen leiding kunnen worden?

zoals hier:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 01 april 2014 05:12 PM
  [ # 5 ]

Metaal voor de retourleiding lijkt me geen probleem, je moet dan alleen wel de dikkere leiding gebruiken (6,75 uit mijn hoofd) om het debiet van de pomp te kunnen verwerken. Aan de andere kant zijn je aansluitingen op het vat en de pomp uitgelegd op een slang, dus waarom moeilijk doen. Richard heeft die slang aan de meter op rol, dus even meten en bestellen. Als je het heel mooi wilt doen kun je de slang nog door een slagvaste elektrapijp voeren zodat je hem netjes kunt leggen.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook