problemen saxo
Dien87
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 29-01-2012

Gepost: 01 april 2014 09:28 PM

Hallo,
Ik zit met een probleem met mijn citroen saxo.
de auto is uit 1999 en heeft 152000 km gelopen.
Ik heb deze auto 2 jaar in mijn bezit en niks meer dan ellende gehad.
Afgelopen jaren heb ik de volgende dingen vervangen.
- Distributieriem + waterpomp
- Twee nieuwe banden voor
- Nieuwe uitlaat ( geheel)
- Nieuwe koppelingsplaten

Ondertussen is me zekeringskastje doorgebrand en kon ik mijn remmen laten maken omdat er remvloeistof weg lekte.
Nu is de auto in februari weer goed gekeurd voor een jaar en nu is mijn koppakking lek.

Wat moet ik doen ? De koppakking kan ik laten vervangen voor 300 euro bij een garage in de buurt, maar ik vraag me af wat nu verstandig is? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om een nieuwe auto te kopen omdat ik dit jaar graag een verre reis wil maken.
Maar is dit verstandig of moet ik de auto maken omdat ik er nu toch zoveel geld heb ingestoken…...

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 Burstner Camper ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- C3 XTR
- ZX 1.8 i Aura Automaat
Gepost: 05 april 2014 03:35 PM
  [ # 1 ]

kan je voor 300 euro een andere auto kopen met betrouwbare remmen, waterpomp, banden enzovoort ?

Antwoord JA ? die andere kopen en deze inruilen
Antwoord NEE ? repareren

Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
C3 XTR 1.6, 2004;

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 april 2014 04:26 PM
  [ # 2 ]

In grote lijnen mee eens, maar dat kan best vriendelijker Wink
Afgezien van doorgebrand zekeringenkastje lijkt het me allemaal normaal onderhoud, misschien deels achterstallig waardoor je het allemaal tegelijk voor je kiezen hebt gehad. Er zal waarschijnlijk een TU-blok in liggen, die zijn berucht om hun koppakking en het is geloof ik niet gek dat die rond de 150.000 km eraan gaat, maar kan meestal ook niet zoveel kwaad.

Is uiteindelijk toch een kwestie van hoe je je geld wilt weggooien: aan een andere auto waarbij je misschien weer tegen dezelfde dingen aanloopt of aan deze waar je vast ook nog wel andere kosten aan zult hebben, maar waarbij een aantal belangrijke dingen dan tenminste gedaan zijn. Autorijden is hoe dan ook geld weggooien, je krijgt ‘t niet terug.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook