Aanmelden Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief!



Categorieën

Citroën 2CV Le Patron 3 cabrio van Wim van den Bergh


Model : 2CV
Type : Le Patron 3 cabrio
Status : Erbij-Stalling-Tourauto-Etc
Bouwjaar : 1984
Kleur : Geel
Kenteken : LF-66-SB
Afbeelding



Comfort


:       gemiddeld :
Prestaties :       gemiddeld :
Betrouwbaarheid :       gemiddeld :
Kosten :       gemiddeld :
Overall :       gemiddeld :

Opmerkingen

Mijn Le Patron 3 heb ik in 2000 gebouwd als vierwielige kit car op basis van een 2CV chassis en dat kostte een smak geld. Nadien is er weinig meer aan uitgegeven behoudens een druppie olie en een sloot benzine. Vanaf 1992 reed ik al met een Lomax driewieler. Vanwege gezinsuitbreiding was een vierzitter nodig. Maar een driewieler oogt eigenwijzer en daarom moest ik er weer een hebben. Het rijdt fantastisch strak in de bochten (op rontondes en dijken). Ik heb in 2012 mijn blauwe vierwieler weer omgebouwd tot driewieler en daarna de kleur van blauw naar geel veranderd. Omdat er veerpotten van een AMI op zitten en torsiestangen voor en achter voelt het straffer dan een 2CV maar de veerwegen zijn nog steeds lang dus "comfortable comme normal". Mijn Patron 3 heeft een standaard eendenblok, een bak van onbekende herkomst, een Ami chassis en is dus een echte kit car. Er is in elk geval geen goeie eend voor gesloopt maar een hele vloot (sloop-)auto's :-) Ik heb er 15 inch spaakwielen op met Michelin 145x15 rubber. Zeer bochtvast maar (te) duur om hierna te vervangen voor gelijk rubber. Dat worden dan waarschijnlijk Toyo's 145x15. Achterop wil ik absoluut Michelin houden maar dan een winterband 155x15 vanwege de goede natweer eigenschappen. Slijten doet zo'n achterband nauwelijks. Het verbruik ligt rond de 1:11 bij 135 kmu maar hij doet 1:18 bij 80-90 kmu. 135 kilometer per uur hebben we gemeten op de navigatie op een vlak stuk snelweg tussen Leeuwarden en Heereveen.
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook