2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën DS-X > Wild Rubis > DS 6WR > DS 6
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 april 2014 11:26 AM
  [ # 16 ]

van de voorpagina

DS lanceert 6WR

Je leest het goed: niet Citroën lanceert de DS 6WR, maar DS lanceert de 6WR. Citroën is hard bezig DS in China als zelfstandig merk te positioneren. De typeaanduiding DS 5LS gaf hiervan al een voorproefje. De eerste SUV van het merk gaat voort op die weg. Voorlopig zal de DS 6WR niet buiten China verkocht worden.

Het persbericht van 15 april 2014 opent als volgt: “Op de Beijing Motor Show introduceert DS een nieuw model dat zowel krachtig als verfijnd is: de DS 6WR. De Wild Rubis concept car diende als inspiratiebron voor deze premium SUV, die duidelijk over DS-genen beschikt: uniek, gepassioneerd, vol emotie, direct herkenbaar en buitengewoon verfijnd. Het is een indrukwekkende auto met een sterke persoonlijkheid, die voor DS in China een nieuw hoofdstuk inluidt. Na de DS 5LS is deze eerste SUV van het merk de volgende stap van de ontwikkeling van DS in China en wereldwijd.“ Verder heet de DS 6WR “rebels, ongetemd, maar toch ook puur en verfijnd”. Rebels en ongetemd is de DS 6WR in de invloeden van Wild Rubis die er nog duidelijk in doorklinken, maar de wilde kantjes van dat interessante studiemodel zijn toch een beetje bijgevijld.

Technisch moet de DS 6WR zijn beoogde kopers overtuigen met de motoren e-THP 160 en THP 200. Deze dragen hun kracht over op 19 inch wielen, die zowel bijdragen aan de rijervaring als aan de uiterlijke verschijning. De voorziening Grip Control moet een optimale tractie op alle soorten ondergrond mogelijk maken ook al heeft de wagen geen vierwielaandrijving.

Bij een lengte van 4,55m en een breedte van 1,86m is de DS 6WR 1,61m hoog. Voor een SUV is de auto dus laag en breed te noemen. Met deze bijzondere maatvoering wil de DS 6WR onverzettelijkheid en daadkracht uitstralen en tevens veel gebruiksgemak bieden. Op het gebied van styling vallen verder de verchroomde dakrails te noemen, het uit de DS 5LS bekende front “DS Wings” en de 3D-achterlichten. Bij de DS 6WR zijn deze nog verder verfijnd met DS-emblemen aan de zijkant.

Nadat in september 2013 de DS5 in China gelanceerd werd, volgde in maart 2014 de DS 5LS. Nu is de DS 6WR de derde in Shenzhen gebouwde DS. Hij beleeft zijn première op de Beijing Motor Show en zal eind dit jaar in de showrooms staan. Het groeiende dealernetwerk bestaat inmiddels al uit 56 DS Stores in China’s grote steden. Later dit jaar zal nog een nieuw, in China te produceren DS-model worden voorgesteld. Het persbericht vermeldt dat de DS 6WR “in eerste instantie uitsluitend in China” verkocht zal worden, dus we mogen hopen dat hij in tweede instantie ook hier verkrijgbaar zal zijn.

bron: persbericht Citroën Nederland, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 april 2014 11:49 AM
  [ # 17 ]

Tsja en zo worden dus de Europese klanten “vergeten”
Ik krijg toch sterk de indruk dat het DS concept een beetje datgene is wat Citroën eigenlijk had moeten zijn. Citroën wordt het budget merk, een soort Dacia van PSA.
DS zou dan de leuke auto’s moeten zijn, maar die zijn dan weer voor China bestemd. Daarnaast wordt mijn inziens een in de basis prima concept verkeerd uitgemolken. Deze DS6WR is ook niet bijzonder speciaal en doet DS geen eer aan. Kortom een zwalkend beleid!

Geeft mij weinig vertrouwen voor de toekomst…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 april 2014 11:51 AM
  [ # 18 ]

Wat doet de qashqai op een citroen forum?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 april 2014 11:56 AM
  [ # 19 ]
CEE-IKS schreef:

Tsja en zo worden dus de Europese klanten “vergeten”

Is het niet eerder zo dat de Europese klanten Citroën vergeten? Of zelfs zo dat ze überhaupt vergeten auto’s te kopen? Als er voldoende vraag was, zou er ook voldoende aanbod zijn…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 april 2014 12:00 PM
  [ # 20 ]

Is het niet eerder zo dat de Europese klanten Citroën vergeten? Of zelfs zo dat ze überhaupt vergeten auto’s te kopen?

Helaas ontwikkelen de klanten geen Citroëns, dus gaat die vlieger niet op. De fabrikant ontwikkelt, en de koper koopt mits het aantrekkelijk is!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 april 2014 12:19 PM
  [ # 21 ]
RensKorevaar schreef:
CEE-IKS schreef:

Tsja en zo worden dus de Europese klanten “vergeten”

Is het niet eerder zo dat de Europese klanten Citroën vergeten? Of zelfs zo dat ze überhaupt vergeten auto’s te kopen? Als er voldoende vraag was, zou er ook voldoende aanbod zijn…

C1, C3, C4, Cactus, C5, DS3, DS4, DS5… Lijkt mij toch een flink aanbod, en hoezo “budget”?. Er is een tijd geweest dat Citroën klanten konden kiezen uit een 2CV of een DS. En toen waren Citroën en hun Europese klanten elkaar allesbehalve vergeten…

En deze 2WD SUV zonder de naam Citroën of het double chevron logo mag wat mij betreft in China blijven.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 april 2014 01:32 PM
  [ # 22 ]

C1, C3, C4, Cactus, C5, DS3, DS4, DS5… Lijkt mij toch een flink aanbod.

Ok ik zal even advocvaat van de duivel zijn
C1: Geen echte citroen, maar 1 van de 3 en budget
C3: Polo concurrent met oudbollig imago
C4: Redelijke middenklasser, niets bijzonders nieuwe 308 is moderner
Cactus: Budget
C5: Oud model, waarvan het nog maar de vraag is of ie vervangen wordt en waarschijnlijk zonder HP,er zijn dus betere alternatieven….
Picaso’s: Moderne familiehokken.

Alle Ds’sen zijn straks géén Citroëns meer.

Hiermee gaat het merk Citroën het naar mijn mening niet redden, en het heeft al helemaal niet meer de allure van een merk wat ooit een DS/CX/SM en C6 op de weg kon zetten.
Ik snap wel dat er niet zoveel verkocht wordt.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 april 2014 01:33 PM
  [ # 23 ]

Zullen we hier verder gaan over de DS 6WR?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 april 2014 01:38 PM
  [ # 24 ]

Over deze Chinese Airkros heb ik hierboven al mijn mening gegeven… cheese

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 april 2014 10:15 PM
  [ # 25 ]

Persoonlijk ben ik sowiesie gaan fan van luxe SUV’s etc… maar ik denk dat dit in Europa toch een stevige concurrent zou kunnen zijn voor een X5 om er maar één te noemen. Stoer, een beetje lomp, mja, beter dan de Aircross. Benieuwd wat hij in China gaat doen.

Even benieuwd ben ik over het hoe en waarom er een apart ‘DS’ merk van moest komen.

De toekomst zal het uitwijzen zeker.

Wel ben ik het ook wat eens met bepaalde kritiek, Citroën bestaat nog, maar is duidelijk de tweede bij PSA. 308 is inderdaad moderner, de 508 CC was er ook veel eerder dan de C5 Cross Tourer. (en de C5 vind ik nog echt mooi, maar de 508 nog ietsje meer)

Vraag is wat ‘men’ wil, Citroën als merk en naam behouden, maar met minder ziel dan vroeger, of het gewoon opdoeken. Maar dan is er ook geen Citroën meer hé.

Genoeg gemijmerd, succes gewenst voor de 6WR!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 april 2014 10:23 PM
  [ # 26 ]

Dat de DS-serie in China als een apart merk in de markt wordt gezet, is omdat de Chinese markt (consument) het als een apart merk ziet. En een merk bestaat nu eenmaal bij de gratie van de ‘breinpositie’ bij de consument. (“Een merk is een netwerk van associaties in het brein van de consument”).

China is een compleet nieuwe markt voor citroën en dat biedt het merk de mogelijkheid zonder historische ballast nieuwe dingen te doen. Dat zal er denk ik ook toe geleid hebben de DS-serie (die in China heel populair is) los van het merk Citroën te positioneren. Dat geeft het merk DS meer ruimte om een eigen plan te trekken in een markt die op geen enkele manier is te vergelijken met de Europese markt.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 april 2014 10:28 PM
  [ # 27 ]

Hm, mja, kan ik wel deels volgen, maar als je zegt zonder historische ballast, waarom dan net ‘DS’? Historisch gezien ‘DE’ Citroën. Zou het te maken hebben met de Chinese inbreng bij PSA?

Hehe… zolang ze maar geld verdienen en zo vroeg of laat nog eens iets ‘kunnen laten zien’ ben ik al blij Smile

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 april 2014 10:29 PM
  [ # 28 ]

Ik denk dat we nu eens moeten stoppen het vergelijk te zoeken tussen de DS van 60 jaar geleden en die van nu.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 april 2014 10:34 PM
  [ # 29 ]

Er is geen vergelijk, dat bedoel ik ook niet, maar als je morgen gelijk waar in de wereld een ‘2CV’ op de markt breng zoek je het wel hé (vind ik) Smile Hadden ze dan beter een andere naam gekozen voor hun derde merk.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 april 2014 10:34 PM
  [ # 30 ]

Jep terug naar de cactus…  Ehh… dsr6wzpff

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook