3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Wordt 2014 ook weer een prachtig CX jaar?
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 12 januari 2014 05:24 PM
  [ # 31 ]

Ik heb de aansluitingen incl massa goed schoon geschuurd.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand ervaring heeft met dunnere 10W… olie in het blok.
rinus

Rinus

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 12 januari 2014 06:06 PM
  [ # 32 ]

10W40 kan prima.Geen probleem.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 januari 2014 08:24 PM
  [ # 33 ]

Nog een wintertip, bij kou met ingetrapt koppelingspedaal starten.
Dan hoeft de startmotor niet de primaire as van de bak door de nog dikke olie te trekken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 13 januari 2014 02:40 PM
  [ # 34 ]

Laatst was ik bij de Halfords en zag toch die gele blikken Kroon 20/50 staan. Ik hoop dat die ze nog heeft, want die moeten in m’n oude Panhard komende maart.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 26 april 2014 01:05 PM
  [ # 35 ]

Beste mensen,
Al enige maanden ruik ik regelmatig een geurtje van verbrande olie. Er lekt olie op de flexibele uitlaat, maar dan wel in kleine hoeveelheden. het oliepeil van de motor is in 10.000 km een halve liter gezakt en de versnellingsbak blijft mooi op peil. Op straat vind ik nooit olie.
Tegelijkertijd vind ik dat het schakelen langzamerhand wat “hakeriger” wordt. Je voelt tijdens het schakelen ahw de tanden van de bak in elkaar schuiven. Afgelopen week ging de auto iedere keer bij het starten een rukje voorwaarts (ingetrapt koppelingspedaal) en gisteren “reed” de auto een halve meter naar voren bij het starten.
Volgens mij is de koppeling vet van de olie.
Mijn vraag aan jullie is of je aan deze beschrijving kunt beredeneren waar de olie dan vandaan komt? krukaskeerring, carterpan of nog andere mogelijkheden.
gr
rinus

Rinus

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 april 2014 02:14 PM
  [ # 36 ]

Waarschijnlijk de nokkenas of de krukas kering .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook