2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Temperatuur loopt op bij stilstaan
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 14 november 2008 09:59 AM
  [ # 16 ]

Enneh, ga er niet vanuit dat hetgeen je meter aanwijst ook de werkelijke temperatuur is. Het is een indicatie meer niet. Die temp. meter is beslist geen precisie instrument. Een afwijking van 5% (volle schaaluitslag) is heel goed mogelijk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 14 november 2008 09:02 PM
  [ # 17 ]

Een nieuwe thermoswitch kost trouwens ook ‘maar’ 20 euro ofzo Smile Dus dat is ook niet de kost Wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 november 2008 11:56 PM
  [ # 18 ]

Meten is weten….

Buislampje om beide uiteinden een draad wikkellen vastplakken 1 draad met een wasknijper aan de massa van de accu en de ander inprikken bij thermo contact…

Of gewoon een multi meter of ander crea iets…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Wim H.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-2014

- Berlingo 1.4 I multispace
Gepost: 27 april 2014 02:22 PM
  [ # 19 ]

Beste,

Even een serieuze bump van een post van 2008 maar ik wil niet zomaar een nieuw topic openen want heb hetzelfde probleem met mijn Berlingo 1.4i Multispace (net gekocht).

Rijdend zit hij rond 85°c
Stilstaand gaat hij tot 98°C , tot de fan aanslaat en de motor koelt tot 90°C. Dan schakelt de fan terug uit en gaat de motor opnieuw tot 98°C.

Er is maar 1 fan. (heb deze ook nog maar op 1 bepaalde snelheid horen draaien (van 98° tot 90°)

Is dit nu de thermostaat die kapot is, of de thermocontact ?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 april 2014 06:26 PM
  [ # 20 ]

De koelfan slaat aan, dus de thermostaat zit niet dicht en het thermocontact doet het. Voor een non-airco Xantia zijn dit geen hele verkeerde waardes. En een koelsysteem met thermocontact heeft een fan die alleen aan of uit gaat, en dus maar op één snelheid draait.

Volgens mij werkt alles prima!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 27 april 2014 06:43 PM
  [ # 21 ]

Ik herken dat gedrag ook bij onze Saxo 1.4i. Die loopt stilstaand behoorlijk op, gaat vervolgens blazen als een tierelier en zakt vervolgens weer terug.

 

Profiel  
 
Wim H.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-2014

- Berlingo 1.4 I multispace
Gepost: 27 april 2014 07:54 PM
  [ # 22 ]

Ok, bedankt voor de reacties. Dan beschouw ik dit als normaal, maar hou het toch in de gaten.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 mei 2014 02:59 PM
  [ # 23 ]

Bij mijn ZX ook een tijdje gehad nadat er bij de garage naar de airco gekeken was. Heb voorin dus ook 2 fans zitten. Er zaten bij mij tussen de gril en de fans 3 relais. 2 relais waarmee de beide fans ingeschakeld kunnen worden. En eentje er tussen die schakelt tussen lage en hoge stand. Het contactpuntje van de lage stand was terug gedrukt en maakte dus geen contact meer.

Zelfde symptomen als bij de topicstarter hier dus. Normaal slaat de lage stand aan bij 90 graden, dat deed hij dus niet meer. Bij 100 graden lijkt het alsof de auto wil opstijgen.

Ik dacht dat dit het vermelden waard was.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook