Nee nog niet. Wat moet ik meten aan die armen om te constateren dat die de oorzaak zijn?
Zie het al hoe je het meten hebt beschreven.
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zeg:: eerst goed uitlijnen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En de prijs gaat naar ........ Waterman. Zie https://www.dropbox.com/sh/398rj2sjw8llkoh/AKQZHqaJDN Het is dus een kromme draagarm. De foto met het fuseeblok er nog aan is van de goede linkerzijde.
Na gemeten te hebben had ik inderdaad een verschil tussen links en rechts. Blijkt dat de onderste draagarm rechts 4 graden uit het lood staat. Had geen waterpas, dus heb even een app voor de iPhone gedownload die het tot op de graad precies aangeeft. Daarna een plastic pijp door de fuseegaten gestoken en toen gemeten. Naar mate de het fuseeblok omhoog gaat wordt het aantal graden nog groter. Het blok waar de armen aan vast zitten staat zelf op 0 graden en het zit dus echt in de armen, in dit geval de rechter onder draagarm. Je kunt het op het blote oog ook goed zien. Heb de auto destijds zo gekocht in Frankrijk en heb deze lang zou lang laten staan om aan te beginnen het heeft er dus al vanaf het begin dat ik hem had in gezeten.
Ben alles al aan het demonteren nu. Moet ik de stabillisatorstang links ook los maken of krijg ik het complete draagarmblok er rechts net langs?
Wellicht het zelfde probleem bij de topicstarter. Excuus overigens voor het ‘kapen’ van je topic
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Goed te lezen fritzzz dat je het probleem gevonden hebt. Succes met de werkzaamheden en van een kaping zou ik niet willen spreken;). Wij gaan van de week aan de slag met de stuurarmen te bekijken, aangezien het probleem (bij veeractie naar links trekken) zich niet voordoet als je iets naar rechts stuurt.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Na een paar dagen sleutelen tussen de bedrijven door vanmorgen de ultieme test kunnen doen, dwz weer een stukje gereden met het vervangen andere draagarmblok. Het stuurt eindelijk weer zoals een DS hoort te sturen Bij deze nog wat extra foto’s van de operatie
https://www.dropbox.com/sh/398rj2sjw8llkoh/AKQZHqaJDN
Foto met schroevendraaier is nieuwe blok, foto zonder het oude blok.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Te gek man, blij dat het opgelost is!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Zeker, had veel eerder dit forum moeten ‘consulteren’ . Wil eigenlijk kijken of ik die draagarm er uit kan krijgen, zodat ik het blok nog op de plank kan leggen voor het geval ik tegen zo’n losse arm aanloop. Is dat te doen of zit zo’n arm erin geperst?
Je voorganger heeft dus met redelijke snelheid van voren iets goed geraakt om die draagarm zo krom te krijgen. Kapotte velg/band gezien ?
To err is human, not to err is divine.
Fritzzz, zowel de bovenste als de onderste arm is demonteerbaar, zie WPHB 410-3, en, na inspectie van lagerkommen op pitten en/of roest, te vervangen door een goed (eventueel gebruikt) exemplaar.
@Citroensmgz nee niet echt, maar hij moet inderdaad iets goed geraakt hebben
@Repelsteeltje, bedankt, ik zal het werkplaatshandboek er eens op naslaan