4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Mijn Familiale 2.5d ‘88 Probleem met de kachel.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2014 02:00 PM
  [ # 46 ]

Breaks hebben altijd diravi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 januari 2014 02:29 PM
  [ # 47 ]

.
Volgens mij in het begin nog niet,bedoel dus was met en zonder verkrijgbaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 januari 2014 02:34 PM
  [ # 48 ]

Toen de break in januarie op de markt kwam was hij met en zonder te verkrijgen.
Dit concludeer ik uit de technische gegevens,daar worden bandenmaten gegeven voor met en zonder stuur bekrachtiging.
Vanaf 78 is het pas standaard.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2014 02:53 PM
  [ # 49 ]

Maar waar het om gaat: geen enkel type cx heeft het systeem zoals op de ds (pedalo). Bij de ds wordt de druk van de achtervering gebruikt om te regelen in welke mate elk van de 2 plunjers wordt ingedrukt, maar allebei de plunjers worden gevoed door de remaccu. Bij de id en ook de cx’en komt ook de voeding van de achterremmen van de achtervering. Dus zakt de wagen achter als met stilstaande motor de rem herhaaldelijk wordt ingetrapt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 06:46 PM
  [ # 50 ]
jantje1948 schreef:

Bij de ds wordt de druk van de achtervering gebruikt om te regelen in welke mate elk van de 2 plunjers wordt ingedrukt, maar allebei de plunjers worden gevoed door de remaccu.

Volgens de tekening op blz. 34 van het cursusboek worden ook bij de DS de achterremmen gevoed vanuit de achtervering en alleen de voorremmen vanuit de remaccubol.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2014 08:11 PM
  [ # 51 ]

Nog even nagekeken; je hebt gelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 11:24 PM
  [ # 52 ]
verkuilm schreef:

De break en de prestiges hebben een remdruk regelaar inderdaad.

Een serie 2 in ieder geval niet meer.
Op 2 manieren onderzocht, zowel bij de restanten van m’n donor-Break uit ‘88 als in de onderdelencatalogus.
De leiding vanaf de viersprong in de achtervering gaat rechtstreeks naar de remservo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 januari 2014 12:04 AM
  [ # 53 ]

ja maar er zijn ook verschillende remservos.
wie zegt dat er niet een type bij is die iets met een veer en een plunjer inwendig heeft.
de veerdruk zou dan een plunjer kunnen bewegen die meer of minder naar achterremmen stuurt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 januari 2014 12:14 AM
  [ # 54 ]

Ook opgezocht, voor een serie 2 zijn er 2 versies, zonder en met ABS.
Dus geen onderscheid tussen Berline en Break/Prestige/Limousine.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RikVT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-12-2013

Gepost: 29 mei 2014 11:49 AM
  [ # 55 ]

Hoi iedereen,

mijn cx is uiteindelijk door de keuring.

Ik had deze begin februari reeds aangeboden op de keuring, maar daar konden ze niets doen. Er bleek namelijk iets mis te zijn met de papieren. Het allerlaatste inschrijvingsbewijs was er niet bij. Hetgeen ik er bij gekregen had bij aankoop, was het voorlaatste, maar hier kunnen ze op de keuring niets mee.
Na veel bellen, schrijven, wachten en rondrijden is het uiteindelijk toch gelukt om dat laatste papier te bemachtigen.

Sinds begin deze maand zijn de keuringseisen voor een oldtimer in België strenger geworden. Op zich scheelt het niet veel meer tov een gewone keuring, maar daar had ik geen schrik voor. Mijn cx heeft de keuring dan ook met glans doorstaan.

Nu maandag kan ik de verzekering in orde brengen en normaal gezien heb ik dan dinsdag, ten laatste woensdag, mijn nummerplaat en kan ik rijden.

Dan kan het genieten beginnen.

Eindelijk!

Groetjes.
Rik

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 mei 2014 12:08 PM
  [ # 56 ]

very good

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 mei 2014 12:34 PM
  [ # 57 ]

Mooi dat hij door de keuring is.
bye

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RikVT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-12-2013

Gepost: 04 juni 2014 03:18 PM
  [ # 58 ]

Hoi,

nummerplaat is vandaag toegekomen met de post.

Ik mag nu officieel met mijn CX de baan op.
Eindelijk.

Groetjes.
Rik

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 juni 2014 04:42 PM
  [ # 59 ]

veel zweefplezier !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
RikVT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-12-2013

Gepost: 17 juni 2014 11:10 AM
  [ # 60 ]

Hallo iedereen,

gisteren weer een stukje gaan rijden met mijn cx. Wat rijdt dat heerlijk….

Echter, toen ik de kachelventilator wat harder wou zetten, lukte dit niet. Alle lampjes van het dashboard en de kachel gingen minder fel branden en na een seconde of twee knapte de zekering. Nieuwe zekering geplaatst en nog eens getest. Lampjes gingen terug zwakker branden, maar voordat de zekering weer stuk zou gaan, heb ik de ventilator terug in de laagste stand gezet. Hierdoor gingen alle lampjes terug normaal branden.

Tot gisteren deed mijn kacheltje het helemaal goed, alle standen kon ik probleemloos kiezen. Momenteel doet mijn ventilator het niet meer, ook in de hoogste stand helemaal niks.

Ik heb al op het forum gezocht, maar kan de oplossing zo niet direct vinden.

Heeft iemand dit ook al eens gehad en weet de oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt.

Groetjes.
Rik

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook