6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
HD-pomp CX
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 juni 2014 10:30 PM
  [ # 76 ]
René Jongejan schreef:

Je bedoelt te smal.

Daarnaast de vraag, hoe oud is de snaar?
Door slijtage wordt ie smaller.

Ligt eraan van welke kant je het benaderd Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 19 juni 2014 10:54 PM
  [ # 77 ]

Let ook op dat je een stevige span-inrichting hebt die niet meegeeft, dan heb je na x km dat de snaar inderdaad weer gaat gillen. Een nieuwe snaar is wellicht aan te raden vanwege een beter overbrenging met slappere spanning.
Het vervangen van de snaar vereist dat de koppelingsbediening eventjes los gemaakt moet worden. Het loont hierbij de huidige koppeling instelling goed te markeren & na te meten en op dezelfde stand weer terug te monteren, het bepaalt het aangrijpingspunt van de koppeling.
Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 juni 2014 08:32 AM
  [ # 78 ]
bogaard77 schreef:

Nou ja.. specialist. Vaak is rubbers vervangen genoeg. De handige doe het zelfert kan dit wel:

http://www.schaalbouw.nl/citroen/pumpoverhaul.htm

In de link wordt nogal wat moeite gedaan om het huis van de pomp te krijgen. Perslucht op de aanvoerleiding is een stuk simpeler, alleen moet je het huis wel netjes opvangen want het gaat met een rotgang. Anders zit er een deuk in.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 juni 2014 09:42 AM
  [ # 79 ]

Das een leuke tip!
Hoe vang je dat huis het beste op? Losjes in een lap wikkelen ofzo?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 juni 2014 10:37 AM
  [ # 80 ]

Ik tape er een flink stuk poetslap omheen.
Je kan de richting waarin hij er af komt vrij goed bepalen, het ding gaat netjes “rechtdoor”. Als je zorgt voor voldoende “uitloop” kan er weinig gebeuren. Een meter of tien schiet hij toch wel weg.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2014 01:29 PM
  [ # 81 ]

10 meter! hahaha cool!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 20 juni 2014 01:58 PM
  [ # 82 ]

Dat had ik ooit met de remzuiger van een 62-er HD Duo Glide. De helft van de klauw stond in de bankschroef na een paar dagen weken in kruipolie en zo. Perslucht erop en toen ik dacht dat het zo ook niet lukte knalde het zuigertje uit de klauw, door het bovenraampje van de schuur in het sperciebonenveldje van de buurman. Wel geen 10 meter maar toch. Je zal er even met je hoofd bovenhangen om te kijken of ie al iets is gekomen…
rinus

Rinus

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 juni 2014 02:31 PM
  [ # 83 ]

Ik kende iemand die eens zo boven het afvoerputje van zijn wasbak keek of het anti-verstoppings middel wel werkte, toen explodeerde de boel in zijn gezicht. Een hoofd vol littekens…..
Er zijn ook nog klojos die oude munitie in de bankschroef klemmen en dan…..

Perslucht is bere link: ‘even’ je stoffige kleding schoonblazen is al riskant voor o.a. je ogen/huid.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juni 2014 02:31 PM
  [ # 84 ]

Heb je dan geen wapenvergunning nodig? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook