44 van de 44
« Eerste  < Vorige 42 43 44
   
Jaco’s CX 22TRS - Klaar voor de Raid Arctique (p44)
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 20 mei 2014 10:08 PM
  [ # 646 ]

Van lekkage is wel sprake geweest, enkele keren maar altijd weer hersteld. Vorige week ontdekte ik weer drupjes op straat, wie weet is er toch meer lekkage geweest dan ik heb beseft.

Maar goed, we gaan het gewoon weer maken. Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 mei 2014 11:44 PM
  [ # 647 ]

Wel zorgen dat je lekkage in die hoek opgelost wordt,anders is je 180 euro zo weer weg.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 juni 2014 09:37 PM
  [ # 648 ]

Afgelopen week heeft de dame mogen logeren bij Hydraulique om klaargemaakt te worden voor de Raid Arctique. De auto is helemaal nagelopen, uiteraard op alle technische eisen voor het poolcirkel-avontuur maar ook met speciale aandacht voor een aantal punten die ik zelf had aangedragen.

De *TONK*
Om te beginnen was daar natuurlijk de *TONK*. Bij aankomst gelijk de auto in de hoogste stand en Sjors luisteren. Die hoorde meteen waar het geluid vandaan kwam; linksvoor (binnenin de auto zou ik zweren dat het van rechtsvoor kwam). Het was al snel duidelijk dat het de handremkabel was die ergens bleef steken. Gelukkig geen grote mankementen.

Olielekkage
Ander puntje van aandacht: olielekkage. Dat blijkt dus het oliefilterhuis te zijn. Helaas wegens gebrek aan tijd nu even laten zitten, maar we weten gelukkig waar het vandaan komt. Is ook geen hevige lekkage, dus levert ook geen problemen verder.

Zekeringen
En enkele dagen voordat ik de auto wegbracht, constateerde ik wéér een doorgebrande zekering. Dezelfde als een half jaar geleden. Daar is nu ook uitgebreid naar gekeken, maar de oorzaak was niet 1-2-3 aan te wijzen. Daar moet dus vervolgonderzoek naar komen en ik houd voorlopig een goede voorraad reserve-zekeringen in het dashboardkastje. Het loopt wel los.

Koelsysteem
Bij het afpersen van het koelsysteem werd een lekkage geconstateerd. Daar zijn wat slangen en het expansievaatje vervangen.

Omdat mijn teller al een hele tijd niet zuiver telt, heb ik een vervangende teller laten plaatsen.

Voorruit en tellerblok
Er is een compleet spiksplinternieuwe voorruit geplaatst. Van dat idee wordt ik toch wel zo blij! De oude ruit belemmerde meer het zicht dan dat het werkelijk dienst deed als ruit. Ik ben dus reuze benieuwd naar het resultaat.
En omdat mijn teller al een hele tijd niet zuiver telt, heb ik een vervangende teller laten plaatsen.


Overzicht werkzaamheden
Rest mij nog even het volledige overzicht van werkzaamheden te geven:

-Vervangen remblokjes achter + gangbaar maken remklauwen
-Vervangen onderste motorsteun
-Afpersen koelsysteem
-Vervangen ‘mofje’ van de waterpomp
-Vervangen diverse waterslangen en expansievaatje
-Vervangen HD-pomp
-Gangbaar maken + afstellen handremmechaniek
-Kitten fuseekogelhoesje linksonder
-Vervangen tellerblok
-Vervangen voorruit

En natuurlijk:

-Onderhoudsbeurt
-APK

En omdat het oog ook wat wil:

-Voorbumper recht gehangen met vervangende bumpersteun
-Loslatende stootstrip opnieuw gemonteerd.


Een hele lijst, maar zo kan ik met goed vertrouwen aan het grote avontuur beginnen.

Morgen de auto weer ophalen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2014 09:44 PM
  [ # 649 ]

Aardige lijst Wink

Hoeft het blok er niet uit voor het vervangen van de onderste motorsteun?

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 juni 2014 09:46 PM
  [ # 650 ]

Nee, daar was ik ook even bang voor toen ik hoorde dat die steun verrot was. Maar gelukkig hoeft het blok er daarvoor niet uit.

Verder lijkt het een hele lijst, maar in z’n totaliteit valt het reuze mee. Het past in ieder geval binnen de begroting en er was dus zelfs nog ruimte voor wat luxe-problemen (bumper, stootstrip en tellerblok).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2014 09:48 PM
  [ # 651 ]

very good

Misschien geld dat dan alleen voor de zwaardere blokken Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 juni 2014 09:53 PM
  [ # 652 ]

Zo, ze kan weer er tegenaan zullen we zeggen!

Goed bezig Jaco!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 juni 2014 10:41 PM
  [ # 653 ]
Arjan Verkade schreef:

Hoeft het blok er niet uit voor het vervangen van de onderste motorsteun?

nee hoor hoeft nooit

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 25 juni 2014 09:55 PM
  [ # 654 ]

Vanmiddag de auto weer opgehaald. Ze rijd weer super met de nieuwe HD-pomp, het blijft toch iedere keer weer verrassen hoe je blijkbaar kan wennen aan zaken die niet goed functioneren…

Nieuwe ruit is ook superfijn (al zag ik vanavond tegen de zon in wel dat de binnenkant nog even goed streeploos schoongemaakt moet worden).

Voor de rest zijn alle verbeteringen niet direct zintuiglijk waarneembaar, maar het voelt in ieder geval wel goed dat het is aangepakt. Maandsalaris armer, maar een grijns rijker. Very Happy

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 juni 2014 10:07 PM
  [ # 655 ]

mooi werk verricht !
met goed onderhoud blijft ze vast nog lang op de weg.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 25 juni 2014 10:11 PM
  [ # 656 ]

Het vervelende is alleen wel dat ik in de 7 jaar dat ik de auto nu heb vrijwel nooit geld over heb gehouden voor ‘optisch’ onderhoud en roestpreventie. Na aankoop wel direct naar Gosliga gebracht, maar sindsdien is het geld steeds opgegaan aan het laten functioneren van de auto. Wink


De lak wordt slechter, roestplekjes worden zichtbaar en ook de bodem is niet 100% hard meer. Al met al is het gelukkig nog wel steeds een hele nette wagen met relatief weinig roest.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 08:39 AM
  [ # 657 ]
Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 26 juni 2014 09:34 AM
  [ # 658 ]

Ca. 15K per jaar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 09:44 AM
  [ # 659 ]

Dan gaat onderhoud wel meespelen. Met een onderhoudsinterval van 10k zal je toch wel regelmatig naar de garage moeten.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 26 juni 2014 12:26 PM
  [ # 660 ]

Die 10K neem ik niet al te letterlijk. In de regel ga ik 1x per jaar voor onderhoud en als zich tussentijds problemen voordoen, ga ik eerder. In de praktijk komt dat neer op twee (een enkele keer 3) garagebezoekjes per jaar.

Die 15K die ik eerder noemde, is ook wel zo’n beetje de max. Meestal zit ik op 12 à. 13K op jaarbasis.

Profiel  
 
 
44 van de 44
« Eerste  < Vorige 42 43 44
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook