2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
probleem van dansende vering uitgebreid naar vertraagd remmen.
Janhu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 12-02-2011

Gepost: 15 september 2013 10:28 PM
  [ # 16 ]

Ook mijn DS heeft last gehad van een dansende voorvering.Het verangen van veercylinders, hoogteregelaar en torsiestangetje regelaar etc. leverde niets op. Uiteindelijk bleek het vervangen van de voorwielen, d.w.z. andere banden de oplossing te zijn.

Achteraf heb ik dat als volgt kunnen verklaren. Als de auto in de hoogste of laagste stand staat, staan de wielen iets dichter bij de auto dan in de middenstand als de draagarmen horizontaal staan. De uiteinden van de draagarmen maken een kleine cirkelbeweging. Als de auto vanuit de laagste stand omhoog komt zullen de voorwielen iets naar buiten gedrukt worden in de middenstand en vervolgens weer naar binnen in de hoogste stand. Dit wordt opgevangen door de wangen van de banden.

Banden met stugge harde wangen zoals oude banden, of als de auto lang stil heeft gestaan, kunnen de oorzaak zijn van het dansen.

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 17 september 2013 04:33 PM
  [ # 17 ]

Beste Janhu, mijn banden zijn nog vrij nieuw en zeker nog niet hard, dus mijn probleem zal daarmee niet opgelost zijn. Wel nog bedankt voor het meedenken. Ben bezig met de hoogteregelaars te reinigen
en ik heb de remaccu en de voorraadbol vervangen. Als de regelaars klaar zijn eerst goed ontluchten en dan kijken of ze nog danst. Gr. Ton.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 september 2013 04:41 PM
  [ # 18 ]

En veel gymnastieken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2013 05:31 PM
  [ # 19 ]

en de kogels van je stabilisator checken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 17 september 2013 08:18 PM
  [ # 20 ]

Ik kan me herinneren dat “Egbert” ook eens een mogelijke oorzaak van dit probleem heeft beschreven.
Hij opperde dat de stang, bevestigd aan de stabilisatorstang, die de hoogteregelaar aanstuurt, scharniert in de opening, bovenop de lagerkap. Die opening zou uitgesleten kunnen zijn zodat het signaal onzuiver wordt.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 september 2013 08:59 PM
  [ # 21 ]

Ik ben inderdaad jaren aan het zoeken geweest naar dansen voor.
Probleem was 2 ledig:
Inderdaad veel speling in het genoemde scharnierpunt + gebroken veertje in de stabilisatorstang kogel. Beiden maakten dat er teveel speling in de regellus naar hoogte regelaar kwam, daardoor “fout” metingen met doorschieten van het systeem.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 22 september 2013 08:15 PM
  [ # 22 ]

Ik had laatst ook problemen aangaande doorgeven juiste rijhoogte naar de regelaar voorzijde. Dit bleek in mijn geval gelukkig alleen een los uiteinde van de rechter strop stabilisator te zijn. Na vastzetten was het zoeken naar rijhoogte gelijk verholpen.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 juni 2014 12:36 PM
  [ # 23 ]

Maar nu heb ik dit probleem op de achteras nadat ik gisteren een gereviseerd exemplaar uit Almere heb geinstalleerd. Heel erg overmatig corrigeren waarbij de pomp overuren lijkt te maken.

Bij de oude totaal geen last gehad, echter zakte de wagen vrij snel dus leek het mij tijd om deze te vervangen voor een gereinigd exemplaar.

Wat de wagen precies doet is een een hoop geluid maken uit de hoogteregelaar, zelfs in de hoogste stand nog iets willen veren en bij drempels helemaal inveren en heel erg uitveren met twee naveringen er achteraan.

Leidingrubbers ook uiteraard gelijk vervangen. Wat kan dit toch zijn ???

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 27 juni 2014 12:42 PM
  [ # 24 ]

zit de strop van de hoogteregeling op de achteras wel vast ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2014 12:43 PM
  [ # 25 ]

Dash pot gevuld voor montage?

Zijn alle stangetjes en scharnieren goed gangbaar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juni 2014 12:48 PM
  [ # 26 ]

Lijkt toch gewoon op veel lucht in de HR. Dat gaat er na verloop van tijd uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 juni 2014 01:54 PM
  [ # 27 ]

Goedemiddag,

De Dashpot leeg gemonteerd Bogaard. Dat is zoals ik al eerder had gelezen de ruimte in de twee verschillende kamers die zijn afgesloten met grote ronde rubbers toch ?

Ik heb Martin van Chyparse net even aan de lijn gehad en die vertelde ook dat de afstelling op de oude regelaar is afgesteld en dat ik daar ook even naar moet kijken. Alles moet goed vrij lopen en de huig bovenop staat waarschijnlijk te strak afgesteld.

Het schuifwerk aan de zijkant waar de regelaar mee voelt is in goede staat en nog helemaal niet uitgesleten gelukkig.

Ik ga de hele handel gewoon weer even loshalen, afstellen in rijhoogte volgens WPH en bezemsteel en de heugel wat losser stellen. Vul ik gelijk de kamers van de Dashpot ! ; )

Zal wel even vertellen hoe dit gegaan is !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2014 02:19 PM
  [ # 28 ]

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 juni 2014 08:05 PM
  [ # 29 ]

Ik heb eerst de oude regelaar even open gehaald om te kijken hoe die kamers te bereiken zijn als het gemonteerd zit. De afstel bus op de huig bovenop stond strak in rijhoogte zoals ik gisteren al dacht gezien te hebben en die heb ik netjes zoals het hoort op rijhoogte naar het midden versteld zodat er wat vrije ruimte in de laagte en hoogte verstelling ontstaat.

In en uit veren is al wat rustiger geworden maar de rijhoogte is nog te laag dus dat wordt verder stellen op de stabilisator. Nog nooit hoeven doen achter maar het lijkt goed te doen, althans als de gastank kan blijven zitten.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook