3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Merkwaardig.
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 21 juli 2012 01:41 PM
  [ # 31 ]

Werd de DS in de bijbel al beschreven?! Het is waarlijk een revolutionaire auto Wink

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 04 augustus 2012 05:17 PM
  [ # 32 ]

even een heel andere benadering van je probleem; het zit niet in het hydraulische gedeelte van je ds maar in het mechanische? Zou het kunnen dat de stangetjes/hefboompjes van je hoogteregelaar een beetje los zitten of dat je tijdens het bijstellen per ongeluk de speling tussen hoogteregelaar-bedieningsstang te groot hebt gelaten? Of dat om de een of andere obscure reden de bedieningsstang die onder je dorpel doorloopt een beetje blijft hangen o.i.d.? Heb het zelf nooit uitgebrobeerd wat er dan gebeurt maar ik probeer mee te denken.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 04 augustus 2012 05:42 PM
  [ # 33 ]
Han S schreef:

Zo is dat, maar ik wil altijd graag weten wat de oorzaak is van dat soort dingen. Wat ik me ook afvraag: stel dat je een brandnieuwe DS hebt, alles nieuw en dus nog geen spat slijtage. Om de hoeveel tijd komt de pomp in en hoe lang blijft zo’n auto op rijhoogte staan?

Dat heb ik wel eens nagevraagd bij een oom die bij een citroen garage werkte in de tijd van nieuwe DS-en.
Pomp hoorde je bijna niet inkomen. Kon minuten duren. Op rijhoogte bleef een nieuwe DS meer dan een dag staan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 augustus 2012 09:50 PM
  [ # 34 ]
hen123drik schreef:

even een heel andere benadering van je probleem; het zit niet in het hydraulische gedeelte van je ds maar in het mechanische? Zou het kunnen dat de stangetjes/hefboompjes van je hoogteregelaar een beetje los zitten of dat je tijdens het bijstellen per ongeluk de speling tussen hoogteregelaar-bedieningsstang te groot hebt gelaten? Of dat om de een of andere obscure reden de bedieningsstang die onder je dorpel doorloopt een beetje blijft hangen o.i.d.? Heb het zelf nooit uitgebrobeerd wat er dan gebeurt maar ik probeer mee te denken.

Bedankt voor het meedenken. Je probeert altijd een verschijnsel te koppelen aan werkzaamheden welke je daarvoor hebt uitgevoerd. Ik had de achterkant wat lager gesteld omdat ik het iets te hoog vond. Maar alles wat je dan doet is het stangetje dat vanaf de stabilisatorstang naar de hoogteregelaar gaat een klein stukje verstellen. In feite verandert er niets aan dat hele stelsel, de hoogteregelaar verandert niet, het enige dat verandert is het stropje om de stabilisatorstang dat een heel klein stukje verdraait.

En de zuigers in de veercilinders komen als zij stilstaat op een ander plekje in de veercilinder. Het merkwaardige is dat zij de volgende dag weer gewoon prima reageerde en ook lang op rijhoogte bleef staan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 augustus 2012 09:53 PM
  [ # 35 ]

@CLL Martin: bedankt voor de info. Meer dan een hele dag op rijhoogte, ik heb het nog niet meegemaakt met al die DSsen die ik heb gehad. Ik merk wel dat het wel eens verschilt, de ene keer zakt zij sneller dan de andere keer en een uur of zes zeven op rijhoogte heb ik wel eens gezien bij de DS die ik nu heb.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 juni 2014 09:22 PM
  [ # 36 ]

Ik heb het mij ook altijd al vanaf het begin dat ik DS ben gaan rijden over verwondert hoe het kan dat als je een hoop belangrijke hoge druk onderdelen hebt vervangen het een week of twee “goed” gaat en daarna weer letterlijk ten gronde wordt gericht. Qua rijcomfort vond ik dit soort dingen totaal niet storend maar er zijn denk ik gewoon te veel zaken die het systeem al snel weten te beinvloeden als het gaat om bijvoorbeeld snel zakken na het parkeren ?

Toch rijdt ik zelf ook al decennia lang rond met een toch wel oud stuurhuis waarvan ik ook wel weet dat ie intern aan iets nieuws toe is. Toch blijft het systeem na het rijden in geparkeerde toestand lang op druk. Zo tussen de 4 a 5 uur.

Maar ooh wee als je het stuur maximaal hebt uitgedraaid staan, dan slechts 2 uur ; )

BXen zag je ook jaren lang 8 van de 10 maal met de neus omhoog en met de kont omlaag geparkeerd staan bijvoorbeeld. Ach ja het blijft puzzelen en sleutelen wat dat betreft maar zolang je er genoeg lol van blijft hebben blijft het een schitterende wagen hoor. Zo relaxt tussen al die haastige jakkeraars ; )

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook