2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Versnellingsbak vervangen
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 juni 2014 09:47 PM
  [ # 16 ]

Nee, niet zomaar ! De pakking tussen de reductiekasten en het versnellingsbak huis zijn onderdeel van de voorspanning van het differentieel. Die zijn 0.1 mm dik in geperste toestand. Als je vloeibare wilt gebruiken moet je de differtieellagervoorspanning opnieuw instellen. Die moet 0,3 mm zijn.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 20 juni 2014 11:44 PM
  [ # 17 ]

Weet iemand of die pakkingen nog ergens te koop zijn dan?
En heeft iemand de aanhaal momenten van de bouten van de bevestiging van de reductiekasten aan de bak
en van het koppelingshuis aan de bak
Ik heb slechts een deel van het werkplaatsboek nl. en daar kon ik het niet in vinden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 juni 2014 11:46 PM
  [ # 18 ]
Citroensmgz schreef:

Nee, niet zomaar ! De pakking tussen de reductiekasten en het versnellingsbak huis zijn onderdeel van de voorspanning van het differentieel. Die zijn 0.1 mm dik in geperste toestand. Als je vloeibare wilt gebruiken moet je de differtieellagervoorspanning opnieuw instellen. Die moet 0,3 mm zijn.

De ervaring leert dat het weglaten van die pakking en het gebruik van vloeibare pakking precies genoeg is om de slijtage weg te stellen de voorspanning weer op fabriekswaarden te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 22 juni 2014 05:41 PM
  [ # 19 ]

bevestigingsbouten reductiekast op “differentieel” 3,5-4 kgm met vloeibare pakking
bevestigingsbouten reductiekast op “koppelingshuis” 7-8 kgm (kleine bout) en 11,5-12,5 kgm voor de grote, wederom met borgvloeistof!!!

Let op eerst de bouten op het differentieel doen, dan speling controleren tussen koppelingshuis en reductie kasten, deze moet 0-0,1mm zijn. Is de speling groter (niet waarschijnlijk) dan is je koppelingshuis niet goed uitgelijnd of zit er teveel troep (vloeibare pakking/papierresten) tussen reductiekast en differentieel huis. Kortom altijd pakkingvlakken netjes schoonmaken!

Veel plezier met sleutelen!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 22 juni 2014 05:43 PM
  [ # 20 ]

Moeren van het koppelingshuis: 6 kgm

De 2x 3 bouten van de ophangingsbeugel van de bak moeten overigens met 5kgm worden aangehaald!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 29 juni 2014 05:45 PM
  [ # 21 ]

Zo terug van een weekje vissen en meteen weer lekker aan de slag kunnen gaan. Bedankt voor alle info!
Het moment van versnellingsbak terug aan de motor komt er weer aan.

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 17 juli 2014 10:06 AM
  [ # 22 ]

Kan iemand mij iets vertellen over de lengte van de handremkabel bij een 5-bak?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 17 juli 2014 01:17 PM
  [ # 23 ]

Er zijn 3 verschillende handremkabels gemonteerd geweest op de c32/c35:

De eerste montage was op de 4-bak met eenvoudige handremhefbomen (zonder scharnierende kabel houdertjes) lengte: 923mm, onderdeelnummer: 54 55 064

De handrem werd rond 1980 voorzien van scharnierende kabelhoudertjes om de buitenkabel wat te ontzien en voor de handrem op de 4-bak werd de kabellengte: 935mm, onderdeelnummer: 75 492 188.
Voor de 5-bak is er maar één kabel geweest: 1067mm, onderdeelnummer: 95 639 111.

Deze informatie heb je indirect te danken aan Edwin door zijn zoektocht naar een achterremklauwbout. Ik heb daarvoor mijn microficheviewer weer een goed werkbaar plekje gegeven!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 18 juli 2014 04:30 AM
  [ # 24 ]

Haha, graag gedaan!  cheese
Wat staat eigenlijk allemaal op zo’n microfiche?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 juli 2014 04:04 PM
  [ # 25 ]

Ik heb de complete set van onderdelen fiches voor de c32/c35, versie januari ‘91, daarop staan dus alle ooit op standaard fabrieksvoertuigen gemonteerde onderdelen vermeld. Deze zijn dan voorzien van extra informatie als gebruikte aantal, afmetingen en sterkte klasse of materiaal waarvan iets gemaakt is. Bijvoorbeeld bij jouw achterremklauw bouten: diameter x spoed x lengte, met de opmerking HT, in dat geval dus een “10.9” bout.

Je kan je meen ik ook aanmelden bij citroën als ondernemer en kan dan online toegang krijgen tot de onderdelen catalogi. Ik heb er echter nog niet veel energie ingestoken en heb geen idee of het dan ook om echt oudere voertuigen gaat.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 18 juli 2014 09:56 PM
  [ # 26 ]

Rinus wederom bedankt voor de info. Op het front na alles terug gemonteerd en lijkt alles te funktioneren, blijk ik alleen een remleiding beschadigd te hebben. Kleine tegenslag dus. Daar gaan we morgen dan maar mee aan de slag!

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 18 juli 2014 09:58 PM
  [ # 27 ]

En Edwin natuurlijk ook bedankt!!!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook