2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Thermostaat radiateur.
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2014 05:02 PM
  [ # 16 ]

De aansluiting van de lage snelheid gaat via de ventilatoren in serie naar de plus. Dat zou de 8 ohm kunnen zijn. Maar dan zouden ze wat weinig vermogen hebben… En dat houdt automatisch in dat het thermocontact naar massa schakelt.
Als je de pluspool weer op de accu legt en deze draad aan massa zouden ze allebei op de lage stand moeten gaan blazen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 augustus 2014 06:19 PM
  [ # 17 ]

huh

In het schema staat inderdaad een aansluiting met 3 groene draden.
Bij mij is eentje bruin, en het ziet er knap origineel uit.
Ook snap ik nu waarom cxj 12 volt meet, dat is namelijk via een relais.
Maar er moet dus nog een andere zijn die 12 volt geeft.
En de derde moet idd massa zijn.

Maar hoe zit het dan bij mij????

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 06:39 PM
  [ # 18 ]
F.SvM schreef:

Lage snelheid. |  | plus
                      —-
            Hoge snelheid


Hier staat het toch!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 06:43 PM
  [ # 19 ]
erikkuiper schreef:

huh

In het schema staat inderdaad een aansluiting met 3 groene draden.
Bij mij is eentje bruin, en het ziet er knap origineel uit.
Ook snap ik nu waarom cxj 12 volt meet, dat is namelijk via een relais.
Maar er moet dus nog een andere zijn die 12 volt geeft.
En de derde moet idd massa zijn.

Maar hoe zit het dan bij mij????

Die bruine schakelt met de massa via het thermocontact ( lage snelheid)

Als die is ingeschakeld en de thermostaat gaat voor de tweede snelheid,wordt de plus geschakeld naar de andere dikke draad en zo schakeld de andere snelheid in.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 augustus 2014 07:10 PM
  [ # 20 ]

nee, want hij wordt volgens schema aan de massa geschakeld.
dwz 1 gemeenschappelijke massa.
er staat dus 12 volt op de 2 andere draden via 2 relaisspoelen.
het is dus ook niet zo dat de stroom van de ventilatoren door de thermostaat loopt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 07:50 PM
  [ # 21 ]

Erik ik heb het gisteren nog getest,en het is dus wel zo.
Laughing
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 augustus 2014 08:00 PM
  [ # 22 ]

Dus schemas weggooien?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 08:00 PM
  [ # 23 ]
F.SvM schreef:
erikkuiper schreef:

huh

In het schema staat inderdaad een aansluiting met 3 groene draden.
Bij mij is eentje bruin, en het ziet er knap origineel uit.
Ook snap ik nu waarom cxj 12 volt meet, dat is namelijk via een relais.
Maar er moet dus nog een andere zijn die 12 volt geeft.
En de derde moet idd massa zijn.

Maar hoe zit het dan bij mij????

Die bruine schakelt met de massa via het thermocontact ( lage snelheid)

Als die is ingeschakeld en de thermostaat gaat voor de tweede snelheid,wordt de plus geschakeld naar de andere dikke draad en zo schakeld de andere snelheid in.

VgF

Ik heb dit dus getest door er een twaalf volt lampje tussen te zetten,en op 1 van de twee dikke draden begon die te branden en of het nu minder dan twaalf was weet ik niet,maar hij Brande wel.
En of je nu een turbo hebt of een platte diesel,een twee standen thermo contact werkt nu eenmaal zo.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 08:08 PM
  [ # 24 ]
erikkuiper schreef:

Dus schemas weggooien?

Dat zeg ik niet.

Zal eens meten of het 12 volt is of rest stroom.
Het is in ieder geval zo,dat de draad waar het lampje op gaat branden aan de kant moet waar ik plus schreef.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 augustus 2014 08:10 PM
  [ # 25 ]

Die test met lampje is ook niet 100% waterdicht natuurlijk.

Maar ik begin het hele sterke vermoeden te krijgen dat er 2 versies in omloop zijn.

Met drie groene draden (die ook cxj heeft en zoals in het schema )en met 2 groene en een bruine draad ( die ik heb en frank denk ik ook)

De eerste zal dan massa geschakeld zijn, en de ander aan de pluskant.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 augustus 2014 08:13 PM
  [ # 26 ]

Gewoon eventjes het schema er bij zoeken dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2014 08:17 PM
  [ # 27 ]

Frank, jouw test bewijst alleen dat er 12V op komt, niet waar die vandaan komt. Als de ventilator zelf door het contact geschakeld zou worden kun je de relais weggooien. De spoelen van de relais worden door het thermocontact met massa verbonden, waardoor de relais bekrachtigd worden en de ventilatoren parallel of in serie, met 12V worden verbonden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 08:49 PM
  [ # 28 ]

Jan en Yuri het klopt helemaal wat jullie zeggen.
Maar door het op mijn manier te doen kun je het simpelst zien waar je drie draden moeten zitten.
En de TS had drie draden waarvan hij zeker wist dat ze aan het thermo contact moesten alleen niet hoe.
Om andere dingen te meten of te weten moet je toch een goed schema hebben.
En die draad waar ik ” plus ” constateerde komt inderdaad vanaf het relais .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 augustus 2014 04:53 PM
  [ # 29 ]

Het enige dat je moet vinden zijn de 2 pinnetjes die als eerste verbonden worden. = lage stand. De derde wordt er daarna bij geschakeld en maakt het weer niet uit hoe ze erop zitten. Uit mn hoofd schakelt de dwarse eerst de rechtse als je erop kijkt en daarna de linkse erbij. Dus probeer welke twee draden de fans in lage stand aanzetten en doe die op dwars en rechts.

Ik zal vanavond kijken welke wat is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook