5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Trillende remschijven binnen 1000 km?
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 mei 2013 04:16 PM
  [ # 61 ]

Voor de sm geven ze een maximale slingering van 0,15. Dan is dat bij jou dus netjes. Persoonlijk zou ik het in de wielophanging zoeken. Als je dan steviger remt wordt de speling “weggedrukt” waardoor het trillen ophoudt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 mei 2013 04:46 PM
  [ # 62 ]

Nieuwe ontwikkeling, als ik koperpasta op de naaf doe en ik druk de schijf er op zie ik nergens koperpasta op de schijf, als ik hem in drie andere gaten vast zet zie ik veel meer slingering, het lijkt wel of de schijf niet vlak op de naaf wil liggen en dat hij rust op het randje van de naaf en niet op het hele oppervlak….

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 mei 2013 05:21 PM
  [ # 63 ]

Ik ga een klein randje van de naaf afslijpen met de slijptol, ik heb het gevoel dat de schijf aan de binnenkant waar hij op de naaf komt net niet ver genoeg is afgedraaid in de hoekjes en dit lijkt mij de enige oplossing zo snel…..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 mei 2013 06:43 PM
  [ # 64 ]

Dat zou ik niet doen. Breng die handel terug, je hebt ervoor betaald en vraag gewoon andere. Daarbij, als je eraan gaat slijpen gaat de boel ws helemaal in onbalans en weet je echt niet meer waar het zit.

Wat je eventueel even kunt doen is carbonpapier gebruiken om te zien waar wat nu aanligt.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 mei 2013 07:22 PM
  [ # 65 ]

Tja, als ik terugbreng kan ik niet meer rijden, ik heb geen reserveschijven en die oude heb ik kapot geslagen bij het demonteren, die zitten vol deuken, ik heb nu 1 naaf gedaan en die andere doe ik zo, het lijkt erop dat het trillen minder is….wordt vervolgd

Ik slijp alleen een felsrandje van de naaf af, stelt eigenlijk niks voor…. ik maak de hoek iets ronder zogezegd

Ik ben het eigenlijk wel met je eens Gompy maar het is voor mij niet praktisch…

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 mei 2013 09:47 PM
  [ # 66 ]

Beide kanten nou gedaan, het trillen is een stuk minder maar nog niet helemaal weg, maar even zo een tijdje mee rijden, ik heb het gevoel dat de pokke pok stangetjes ook minder worden, misschien moet dat de volgende operatie maar worden….

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 september 2014 12:35 AM
  [ # 67 ]

Late reactie maar beter laat dan nooit… het trillen werd al minder… Na een 3000km was het weg, ik rijd nu gewoon zonder bibbers, raar maar waar.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2014 02:10 AM
  [ # 68 ]

very good Verder niet bij stilstaan!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 september 2014 10:53 AM
  [ # 69 ]

Het zelfherstellend vermogen van Citroens is ongekend!

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook