1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Trillende remschijven binnen 1000 km?
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 april 2013 09:01 PM

Goedenavond vrienden van het forum. Ik heb me vandaag vermaakt met het plaatsen van nieuwe schijven en blokken voor en vond dat er tegelijk maar nieuwe handremkabels gemonteerd moesten worden.

Alles gelukt… maar nou krijg ik de rechter handremkabel met geen mogelijkheid gemonteerd op de hendel van de klauw. het lijkt wel of de binnenkabel 1 cm te kort is. Links is geen enkel probleem.

Heeft iemand tips??? Heeft iemand dit probleem ook eens gehad en hoe heeft zij/hij dit opgelost?

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 06 april 2013 09:27 PM
  [ # 1 ]

Eh..
Meest voor de hand liggend is de stelschroef aan de kant van de remzadel terug draaien zodat er meer ruimte komt.
Soms komt het ook weleens voor dat die hendel over een bepaald punt is gegaan.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 april 2013 09:37 PM
  [ # 2 ]

De stelschroef wil niet verder terug helaas, en welke hendel bedoel je? En wat bedoel je met te ver gaan?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 april 2013 02:37 AM
  [ # 3 ]

Had ik ook met een handremkabel van de Brezan.
Heb toen de grote stelmoer maar helemaal verwijderd en de kleine laten zitten.
Toen paste het wel, al was het krap.
Je kunt ook iets meer ruimte kweken door de kabel aan de linkerkant zoveel mogelijk terug te stellen.
Daardoor krijgt rechts ook meer ruimte doordat de “triangle”, waar de kabels samenkomen ,ook iets verstelt.
Succes,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 07 april 2013 10:23 AM
  [ # 4 ]

Ik ga met Dirks veronderstelling mee. Probeer ‘ns eerst de rechter en dan de linker te monteren. Lukt het dan wel?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 07 april 2013 10:50 AM
  [ # 5 ]

Ik heb de linker nog niet eens vast maar kan zo zien dat die het wel haalt en de rechter niet. De rechter heeft 2 dunne moeren dus ik schiet er niet meer dan 5 mm mee op door 1 te verwijderen, ik ga nu maar als eerste de rechter kabel er weer uit halen en kijken of ik een cm buitenkabel er af kan halen aan de kant die onder de auto gemonteerd zit… Als dat wil lijkt me dat de elegantste oplossing.

Ik houd jullie op de hoogte…

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 07 april 2013 11:35 AM
  [ # 6 ]

Al met extra hulp geprobeerd. Dus iemand die onder de auto aan de kant van die triangel de binnenkabel naar binnen duwt, zodat jij de nippel net erin krijgt.

Komt de hendel waar de nippel in moet wel ver genoeg terug?

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 07 april 2013 02:25 PM
  [ # 7 ]

Gelukt, nadere info volgt…

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 07 april 2013 08:45 PM
  [ # 8 ]

Ik heb jullie tips opgevolgd, 1 moertje er af gehaald bij de remklauw, kunststof geleider bij de handremverdeling eruit gehaald, een hele dunne metalen ring er voor in de plaats en toen lukte het net, maar dan ook net.

Tja het valt allemaal niet mee, de schijven zaten zo vast dat ik ze met een moker er af moest meppen (koperpasta is te duur zeker…) de schroefjes van de schijven zaten natuurlijk vast, dat werd uitboren en nieuw draad tappen, ach het wordt ook saai als alles te makkelijk gaat. Daarna nieuwe (tweedehands nieuw) lichtmetalen velgen gemonteerd met de zomerbanden… liepen de loodjes van de wielen tegen de beschermplaat bij de remklauw van de achterwielen aan… tja… maar eind goed al goed, alles doet het weer, bedankt voor jullie hulp!!!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 april 2013 11:41 AM
  [ # 9 ]

We zijn bijna 2 weken verder, ik heb de nieuwe schijven (Brembo) en blokken (Ferodo)rustig ingereden de eerste 400 km, nu merk ik na in totaal 1000 km dat de remmen trillen. Als ik wat steviger rem heb ik trouwens het gevoel dat het trillen verdwijnt maar helemaal zeker ben ik hier niet van. Dit mag toch niet kunnen? Schijven krom binnen 1000 km terwijl ik langere afstanden rijdt? Ze lopen niet aan, blijven niet hangen… wie weet hoe dit kan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 april 2013 11:50 AM
  [ # 10 ]

Schijven demonteren, naaf héél goed schoonmaken en dan met de meetklok meten of de naaf zelf niet te veel slingering heeft. Door het losrammen van de oude schijven met een moker kan de naaf gewoon krom geslagen zijn en op het blote oog ga je dat niet uitvinden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 april 2013 12:06 PM
  [ # 11 ]

Ik heb tijdens het inrijden geen trilling ondervonden, als de naaf krom is had die toen ook al moeten trillen toch?

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 19 april 2013 06:18 PM
  [ # 12 ]

Heel soms kan er ook wat mis zijn met de ophanging (draagarm). Dus wiel eraf en de boel controleren op speling en natuurlijk ook de naaf controleren.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 april 2013 06:43 PM
  [ # 13 ]

Tja, dan had hij toch ook moeten trillen voordat ik de blokken vervang? Ik heb nu als ik 1 of 2 keer hard rem (van 100 naar 30 km per uur bv) dat het trillen weg is. Misschien vet op de schijven of blokken die toch nog in moeten slijten? Soms trilt het erg, soms wat minder….

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 19 april 2013 10:45 PM
  [ # 14 ]

In jouw geval zou ik morgen het zaakje weer loshalen en goed kijken. Vet? beetje remmenreiniger.
Met een moker slaan gaat meestal goed en soms ook niet.
En anders er maar mee moeten leven net zoals die boer van mijn avatar.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 april 2013 11:25 PM
  [ # 15 ]

Er mee laten leven doen we zeker niet, ik wil nog zeker 100.000 en eigenlijk 200.000 met mijn dame rijden en dat wil ik niet met trillende remmen… Plan voor de eerstvolgende keer dat ik tijd heb is:
- schijven en blokken eraf
- kijken of ik niet te royaal ben geweest met koperpasta achter de schijf, die oude zat ja muurvast weetiewel…, tegelijk kijken op onregelmatigheden tussen de schijf en de naaf
- schijven ontvetten en licht opschuren om eventuele zooi van remblokken er af te halen,
- remblokken een beetje schuin afvijlen aan de rand, schijnt een oud trucje te zijn,
-  na montage maar kijken of het er goed in zit en geen vet op zit
- en dan maar op hoop van zegen….

Voordat ik dit hele klussie weer uitvoer hoop ik dat de gouden tip komt waardoor ik dit niet hoef te doen….

Wordt vervolgd…..

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook