2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Trillende remschijven binnen 1000 km?
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 april 2013 11:56 PM
  [ # 16 ]
waterman schreef:

Schijven demonteren, naaf héél goed schoonmaken en dan met de meetklok meten of de naaf zelf niet te veel slingering heeft. Door het losrammen van de oude schijven met een moker kan de naaf gewoon krom geslagen zijn en op het blote oog ga je dat niet uitvinden.

Waterman, is er een alternatief voor een meetklok? Ik heb niet zo’n ding….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43068
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 april 2013 12:12 AM
  [ # 17 ]

Eigenlijk niet volgens mij…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 20 april 2013 12:43 AM
  [ # 18 ]

O juist…. optie 1, zo’n meetklok regelen, optie 2, ik bedenk een andere meetmethode, iets op de fusee klemmen of zo dat de naaf net niet raakt en dan draaien en kijken of er een moment is dat die de naaf wel raakt bijvoorbeeld, je weet de maat van de slingering dan niet maar wel dat de naaf slingert…

Een soort van een beetje meten is een beetje weten….

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 april 2013 10:34 PM
  [ # 19 ]

Nou, de schijven eraf, het teveel aan koper pasta er tussen uit en…... nog steeds trillen, nee niet de naaf slingering opgemeten, ik heb gegokt… verkeerde gok dus…. O ja, natuurliojk de naaf nog verder opgeschuurd waar nog heeeeeeele kleine roestplekjes zaten, bijna een gepolijste naaf, het viel me wel op dat de remblokken op de 1 of andere manier dikker zijn aan de binnenkant van de schijf, net alsof daar minder kracht op kwam bij het remmen, raar, raar, raar….

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 april 2013 11:33 PM
  [ # 20 ]

Kun je de remklauw wel heen en weer bewegen? Ik bedoel naar binnen en buiten en zonder remblokjes.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
9000-95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 29-01-2012

Gepost: 25 april 2013 04:28 PM
  [ # 21 ]

schijven nogmaals demonteren, in de oud ijzerbak ermee en een ander merk monteren.

Klinkt radicaal maar ik heb dit al te vaak meegemaakt met brembo schijven. Ze hebben ook goede producten maar de standaard lijn die je momenteel bij de automaterialenhandel krijgt heeft geen beste naam op dit gebied.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 25 april 2013 08:21 PM
  [ # 22 ]

Het kan natuurlijk de naaf zijn zoals Waterman zei…. nieuwe schijven en dan ook nieuwe remblokken? En welk fabricaat nou dan? Bosch?? TRW??? ATE????

En ja ik kan de houder van de blokken heen en weer schuiven….

Of ik zou een fusee aan barrels hebben geslagen bij het demonteren van de oude schijf maar dan mag hij toch niet trillen bij het licht remmen? Het trillen is het ergst bij half hard remmen rond de 70 km per uur…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 april 2013 09:27 PM
  [ # 23 ]

Ik lees niets over trillen bij de oude schijven. Als die inderdaad niet trilden moet je het niet bij de naven zoeken. Toch met een meetklok aan de gang dus. Waar woon je? Ik heb er een.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 25 april 2013 10:29 PM
  [ # 24 ]

Bij de oude schijven niks geen last van trillen maar ze zaten wel moer vast geroest en ik heb ze van de naaf afgeslagen met een moker, hierbij kan de naaf krom worden volgens Waterman.

De oude schijven waren echt te dun en er zat een dikke rand op de kant, de remblokken naderden ook hun einde maar ik wou nou soms wel eens dat ik ze had laten zitten…

Ik woon in Westerbork, dat is niet echt vlak bij Breda.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 april 2013 10:36 PM
  [ # 25 ]

Nee, niet echt naast de deur. Plaats een oproep in het cafe. Daar zijn best een aantal mensen actief uit het oosten en noorden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 25 april 2013 10:47 PM
  [ # 26 ]

Hier exact hetzelfde: onverklaarbare en nogal heftige trilling van de remmen kort na het vervangen van de remschijven. Wegnemen van de enorm dikke laag kopervet bracht geen verbetering. Schijven zijn volgens de toenmalige eigenaar door een gerenommeerd bedrijf vervangen, lijkt er dus inderdaad op dat we (TS en ik) simpelweg rotzooi in de handen gedrukt hebben gekregen en op zoek moeten naar iets beters.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 25 april 2013 11:07 PM
  [ # 27 ]

Ik had gewoon Brembo, ik dacht dat dat een goed fabricaat was en het waren ook echte Brembo schijven, niet een Brembo doos met andere erin. En Ferodo blokken, ook aanbevolen dacht ik omdat ze wat zachter zijn en minder snel zouden trillen….

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 april 2013 06:36 PM
  [ # 28 ]

Niet om het eoa maar hoe is de staat van je stuurkogels??

Met m’n groene had ik hier ook last van De ene keer meer dan de andere keer maar bij stevig remmen verminderde de trilling als ik het rempedaal er ook echt ophield. Bij half remmen begon de boel ook te trillen. Na vervanging van stuurkogels was het probleem van remmen die trillen verdwenen. Het hoeft dus niet perse je rem te zijn die trilt. Het kan erg goed zijn dat je door remmen de speling opmerkt.

Wat merken betreft…

Voor de blokjes houd ik het op ferrodo. Dat is ook wat er origineel op gaat. Wat schijven betreft is het tricky… De laatste keren heb ik gewoon orignele schijven bij de dealer gehaald. Koste een paar centen maar de rekening was toch niet voor mij. Nooit problemen mee gehad. Wil je de kosten drukken dan zou ik iig Delphi mijden.  Zijn er verschillen in schijven ? Yep.. zover ik weet zijn er die gedraaid zijn en die geperst oid zijn. Een van die twee schijnt beter te zijn.

Overigens weet ik dat schijven groten deels via een club in Ijsselstein geleverd worden en ik heb gezien hoe dat gaat…. Die maat schijf hebben ze nodig… welk doosje? oh, dan een doosje van die stapel… Diezelfde schijf kon ook in een doosje van een ander gaan…

De marge op schijven is echt enorm…

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 26 april 2013 06:56 PM
  [ # 29 ]

Trilling links of rechts?

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 26 april 2013 07:49 PM
  [ # 30 ]

Hoe kan je voelen of het links of rechts is??? Volgens mij beide kanten….

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook