2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hoog benzineverbruik
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 september 2014 06:37 PM
  [ # 16 ]

venzo, zwarte-roet duid op te weinig lucht, je zij dat je ook je carberateur hebt schoon gemaakt, nou weet ik niet tot hoe ver je dat hebt gedaan, maar als het goed is heb je ook een acceleratie, pompje op je carb zitten, deze wordt vaak geregeld vanaf de gas/vlinderklep. meschien verkeerd afgesteld,als dat kan, heb in de jaren 70/80 genoeg gesleuteld maar niet aan citroen’s. bij een verkeerde afsteling blijft ie bij iedere gas beweging extra benzine geven. wat dan te merken is aan je verbruik.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2014 10:02 PM
  [ # 17 ]
beremans schreef:

venzo, zwarte-roet duidt op te weinig lucht,

Of teveel benzine…
In ieder geval onvolledige verbranding.

Als de motor flink versleten is of als je zuigerveren vastgekoekt zitten kan het verbruik ook toenemen.
Ik heb wel motoren meegemaakt waarbij het olieverbruik nog niet eens zo slecht was en toch hun beste tijd wel hadden gehad…

Te kleine sproeiers hoeven niet meteen een lager verbruik te geven. Heb ik wel eens geprobeerd.
Geeft alleen wat onregelmatig lopen…

Eigenlijk zou je een goede carburateur voor jouw type moeten lenen om te kijken of je probleem daarmee overgaat.
Misschien is ie gewoon gaar…

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 09 september 2014 10:08 PM
  [ # 18 ]

Vandaag even niets gedaan. Ik had andere prioriteiten.
Beste beremans.
Wat heb ik schoongemaakt. Ik heb alle sproeiers verwijderd en met perslucht doorgeblazen. Ook kanalen waar ik bij kon komen heb ik doorgeblazen of gereinigd met spiritus. Van de afstellingen van de tweede trap ben ik afgebleven en de rest heb ik zo gelaten of nieuw afgesteld. Sommige busjes heb ik vernieuwd, waaronder nummer 66 op de afbeelding, maar dat heb ik pas gisteren gedaan. Daar spuit overigens best veel benzine uit als het deksel eraf is.
Maar goed, hoe stel je de acceleratiepomp af? Kan dat wel bij deze carb?

Het vervangen van de bobine volgt nog.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2014 10:25 PM
  [ # 19 ]

Sluit het kogeltje van de vlotter de toevoer wel goed af?
Dit even controleren door het deksel ondersteboven te houden en dan op de benzinetoevoer blazen.
Moet absoluut afsluiten.
Als er een vuiltje of een onregelmatigheid in zit heb je de vlotter wel mooi afgesteld maar is je niveau ondertussen wel te hoog.
Volgens mij moet ie dan wel verzuipen als je langer stationair draait.

Acceleratiepomp hoort wel een plasje te spuiten en is voor zover ik weet niet af te stellen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 september 2014 12:02 AM
  [ # 20 ]

Waar haal je die mooie tekening van de carb vandaan?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 september 2014 05:24 PM
  [ # 21 ]

Onderdelenboek ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 23 september 2014 05:29 PM
  [ # 22 ]

Update.
soms moet je een beetje geduld hebben.
Allereerst de link voor die mooie tekening, die heb ik van deze website: http://www.citroen-ds-id.com.
Intussen loopt de DS steeds beter. Er zit nu ook een nieuwe(re) bobine in. Hij slaat nog wel eens een vonkje over maar ook dat is weer minder. Ook moet ik nog alle bougies nog een keer schoonmaken en eens een lang stuk snelweg of zo rijden. Dan wordt het weer wat schoner in de cilinders. Verder heb ik ook de instellingen van de stelschroeven van de tweede gasklep veranderd. Het lijkt erop dat daardoor de wagen weer beter loopt. Het gaat allemaal wat soepeler, vloeiender. Ook als de tweede gasklep opengaat, dan loopt het allemaal wat vloeiender en volgens mij werkt de choke ook beter. Maar dat heb ik nog niet getest. Morgenvroeg, met koude motor, weet ik meer.
Inmiddels heb ik ook een start gemaakt met de inbouw van LPG, leuk werk!
Nu heb ik wel eens gelezen dat je bij een break de LPG tank op de plek van de benzinetank kan bouwen. Is dat bij een berline ook mogelijk?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook