5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
2de ‘Tour de Pluriel’, 28 september, Westland
Delta
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 29 september 2014 06:41 PM
  [ # 61 ]

Ff een berichtje uit Enkhuizen,
Wij hebben echt super genoten van de Tour de Pluriel, prachtig weer, mooie route en belangrijkst wat een leuke pluriel eigenaren!!!
De foto’s die we hebben gemaakt (iphone dus niks profesioneels) zullen we van de week even posten

Folkert super bedankt voor de organisatie van deze prachtdag!!

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2014 11:06 PM
  [ # 62 ]

KORT VERSLAG VAN DE TOUR DE PLURIEL 2014

Afgelopen zondag werd wederom de Tour de Pluriel verreden. Het was de tweede editie, georganiseerd door een aantal enthousiaste Pluriel rijders. Waren vorig jaar uiteindelijk slechts drie Pluriels aan de start, ditmaal mocht de organisatie een achttal pluriels begroeten op de startlocatie in Schipluiden.  Met recht kunnen we spreken van een internationaal evenement aangezien ook een enthousiast equipe uit België (weer) van de partij is.

Mede daarom werd gekozen voor een route in het Zuidwestelijke deel van Nederland en wederom werd dankbaar gebruik gemaakt van de kennis en ervaring van de Citroen CX Club. Waarom het wiel opnieuw uitvinden nietwaar?

En zo geschiede dat op deze fraaie zondag morgen 8 Pluriel tezamen kwamen in het rustiek gelegen Op Hodenpijl in Schipluiden. Na de kennismaking, onder het nuttigen van de obligatoire kop koffie was het tegen twaalven tijd voor de groepsfoto en de start van de rit in zuidwaartse richting.

Menig Pluriel rijder durfde het aan om in de spider-mode van start te gaan, andere Pluriel rijde(ste)rs lieten zo graag voorlichten over de andere opties van het befaamde dak zodat uiteindelijk bijna iedereen minimaal in de cabrio-modus op pad ging. Alleen de organisator liet wijselijk zijn dak gesloten maar daar zal ik het verder niet meer over hebben.

Via de dorpskernen van Schipluiden en Maasland en fraaie dijkweggetjes werd de pont over de Nieuw Waterweg bereikt. Zo was een fraaie kolonne Pluriels ontstaan die vandaar uit verder trok de Zuid Hollandse eilanden in. Door een navigatie foutje ontstond er een tweedeling in de groep die pas na de lunch weer werd recht getrokken. Zo lunchte de eerste groep in het wapen van Stellendam terwijl de tweede groep koos voor het Bolbaken in de haven van Herkingen.

Na de hereniging werd koers gezet in oostelijke richting, wederom via slingerende dijkweggetjes en fraaie dorpskernen. Ook vonden we een stellingmolen op onze weg maar gelukkig werden wij er tijdig om heen geleid.
De finishlocatie was het bijna mondaine Willemstad, met recht het Saint-Tropez van de lage landen met vanaf het terras van het Wapen van Willemstad een fraai uitzicht op de jachten in de haven.
Het enthousiasme van de deelnemers aan het eind was zeker zo groot als in het begin zodat er al voorzichtig plannen werden gemaakt voor volgend jaar. Wordt vervolgd?

Voor de foto’s zie:

http://www.mijnalbum.nl/Album=MRLWRB4G

FB

Profiel  
 
Delta
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 30 september 2014 10:40 PM
  [ # 63 ]

Hier nog wat foto’s van tour de pluriel….

Afbeelding Bijlagen
image.jpgimage.jpgimage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Delta
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 30 september 2014 10:43 PM
  [ # 64 ]

En de laatste de originele foto’s zijn een stuk beter dus als een deelnemer een orgineel wil mijn Email staat in het routeboek van afgelopen zondag.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
theflyingdutchman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 14-10-2013

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 04 oktober 2014 11:57 PM
  [ # 65 ]

hééééé  mede tourplurielekes, ik las pas ook op dit forum, (en misschien ten overvloede) en wist je dit al maar, als je thuis komt of waar dan ook en het is donker buiten de auto, haal je sleutel uit het kontakt knipper 1 keer met je grotelichthendel stap uit en sluit af met je cv en je pad of omgeving blijft ruim een minuut verlicht (verlichting voor en achter) en gaat dan netjes weer uit, prober maar eens, echt gaaf   doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en de groetjes uit Tiel

C3 plurieleke

Profiel  
 
Escher
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013

- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Gepost: 05 oktober 2014 12:02 AM
  [ # 66 ]

Ik kan in één van de menu’s follow me home instellen, werkt ongeveer hetzelfde (i.e. lichten blijven branden om je donkere omgeving te belichten). Ik denk alleen niet dat ze dan zo lang blijven branden; ik probeer het zeker eens een keer.

Wisten jullie trouwens ook dat de Pluriel met automatische centrale vergrendeling is uitgerust? Gewoon enkele seconden op de centrale vergrendelingsknop op het dashboard drukken, daarna komt een melding op je boordcomputer dat die functie is ingeschakeld Wink Boven de 10 km/u gaan (naast de koffer, die dit altijd doet) ook de portieren automatisch op slot.

2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 08 oktober 2014 12:17 AM
  [ # 67 ]

Ik zag dat mijn foto’s van de rit verdwenen waren, waarschijnlijk met het verplaatsen van het topic. Dus nog een keertje de sfeer impressies.

- Het startpunt bij Op Hodenpijl.
- Onderweg in Maassluis.

Afbeelding Bijlagen
Tour Pluriel 2014 Hydro 1s.jpgTour Pluriel 2014 Hydro 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 08 oktober 2014 12:20 AM
  [ # 68 ]

En dan nu:
- Voor de pont bij Maassluis.
- Zo swingend was het!

Afbeelding Bijlagen
Tour Pluriel 2014 Hydro 3s.jpgTour Pluriel 2014 Hydro 4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook