deuk in dorpel
RONVR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-2014

Gepost: 28 september 2014 12:52 AM

De dorpel van mijn 2 jaar oude C4 is tijdens de vakantie beschadigd door een steen die van een berghelling rolde.  2 fikse deuken zijn het gevolg.  Alhoewel ik een mini omnium verzekering heb die normaal schade door vallende stenen opvangt, wordt deze schade toch niet vergoed, omdat de rollende steen niet het gevolg was van natuurgeweld zoals een storm ed…  Wie weet hoe en wie deze schade toch op een betaalbare manier zou kunnen herstellen ?

Afbeelding Bijlagen
IMG_20140926_091746 (640x480).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 september 2014 07:07 PM
  [ # 1 ]

gewoon even rond vragen, als je lang met de auto wilt doen, dan is goede garage wel een optie, anders heb je roest, binnen 2jaar. komt omdat de coating nu van binnen is gescheurt, en daar in gaat vocht zitten. nu is het altijd zo dat zonder de verzekering het altijd goedkoper is, dus er wel bij vertelen, en dan kan het soms ook nog zonder bon.

Profiel  
 
RONVR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-2014

Gepost: 02 oktober 2014 11:24 PM
  [ # 2 ]

Thnx voor de reactie…. Intussen heb ik nog geen terug melding van de verzekeringsmaatschappij.  Wel al een prijs offerte van de garage….

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 04 oktober 2014 12:46 PM
  [ # 3 ]

ron, ik weet niet wat het bedrag is.(hoef ik ook niet te weten) maar hou er rekening mee dat als je schade krijgt uitgekeert, door je al-risk verzekering, door eigen toe doen, dan kost dit ook vaak je no-claim, en dan ben je vaak duurder uit, dan de schade, aan je voertuig, het schade bedrag wat je nu dus hebt gekregen is dus via de verzekering,(dus hoog)je had dus eigenlijk 2prijzen moeten vragen.maar kan altijd nog. als je natuurlijk een heel hoge bonus-malus hebt, dab kan je geluk hebben, dat het je niks kost??? maar anders wordt het een dure grap, en zal je niet de eerste zijn die er achterkomt naderhand, kijk bij heel grote schades, is het een andere zaak. maar ik denk dat deze schade richting de 5a600 euro gaat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook