2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4GP inhouden motor lage versnellingen
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 25 september 2014 01:44 PM
  [ # 16 ]

Weer een korte update:
de auto staat inmiddels een paar dagen bij de garage in Nieuw-Vennep.
Zij hebben de oorzaak nog niet kunnen vinden, en gaan vandaag contact opnemen met de technische dienst van Citroën NL, in de hoop dat ze samen eruit komen.
Zodra er meer bekend is laat ik het weer horen…
David

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 29 september 2014 12:34 PM
  [ # 17 ]

Weer een update:
Citroën NL heeft aangegeven dat ze dit probleem inmiddels wel een aantal keer hebben gezien, maar een echte oorzaak is nog niet gevonden. Zij hadden een nieuwe update voor de boorcomputer die mogelijk zou helpen, dus die is er afgelopen vrijdag op gezet. Maar helaas bleek vanochtend dat het probleem er nog in alle hevigheid is, dus de garage kaatst het weer terug naar Citroën NL. Hopelijk hebben die nog slimme ideeën. Wordt vervolgd….

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 02 oktober 2014 10:53 AM
  [ # 18 ]

Daar ben ik weer…
Na overleg met Citroën NL was eerst een hele nieuwe (beta?) software update geprobeerd, maar dat verhielp het probleem niet. Daarna kwam opeens de tip “mogelijk is de lambda sonde defect”.
Deze is gisteren vervangen en de garage belde mij net om te zeggen dat het probleem inderdaad verholpen lijkt; hij rijdt (ook na koude start) weer heerlijk vloeiend weg!
Als dit het inderdaad is ben ik enerzijds natuurlijk hartstikke blij, maar we zijn inmiddels ook wel 3.000 euro verder, terwijl het vervangen van de lambdasonde volgens mij max enkele honderden euro’s kost. Maar ik ga er maar van uit dat die andere reparaties (vervangen koppeling en repareren versnellingsbak) wel echt nodig waren, en dat we er nu weer een paar jaar tegen aan kunnen zonder dure reparaties…
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de morele steun Wink !

David

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 02 oktober 2014 11:33 AM
  [ # 19 ]

very good

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 02 oktober 2014 12:18 PM
  [ # 20 ]

Hallo Davida,

fijn dat het probleem nu dan eindelijk lijkt opgelost. Maar waarom ik dit een heel bizarre geschiedenis vindt? Omdat de lambdasonde de 1e suggestie is die je zelf noemt in je post van 1 september! Dit bevestigt mij in mijn mening dat je tegenwoordig zelf heel erg moet “meedenken"met voorgestelde reparaties en ,vooral bij dure, eerst zelf op internet research moet doen.

Mijn vorige (Lpg) auto kreeg onverantwoord hoge koelwatertemperaturen tijdens het rijden. De garage wilde de cylinderkoppakking vervangen (olie in koelwater volgens hen). Een geintje van 1200 euro. Thuis wat gegoogled en het bleek aan de vergasser te liggen (constructiefout en niet meer leverbaar) waardoor er gas in het koelwatercircuit kwam. Ik heb toen voor 350 euro mijn hele lpg-installatie eruit laten verwijderen. Scheelde toch een hoop geld en de klacht was verholpen.

Veel (onbezorgde) km’s gewenst met je wagen!

Olaf

Profiel  
 
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 06 oktober 2014 12:40 PM
  [ # 21 ]

Hoi allemaal,

Nou, inmiddels 5 dagen gereden en het lijkt inderdaad helemaal verholpen!
Hij rijdt weer als een zonnetje, en ik begin eindelijk weer een goed gevoel te krijgen dat ik deze auto heb gekocht. Als hij het (goed) doet blijf het een geweldige auto om in te rijden vind ik.
Het probleem was dus inderdaad de lambda-sonde.
En in reactie op Olafk; ja, het klopt dat die inderdaad al op mijn ‘lijstje’ stond, en ik heb hem ook wel genoemd, maar ik ben zelf echt geen auto-kenner, dus vertrouw je toch op de garage. Die leken in eerste instantie echt ‘zeker’ te weten dat het aan de koppeling en de versnellingsbak lag, dus zijn ze daar eerst voor gegaan. Overigens niet onterecht, want bij reparatie bleken die inderdaad ook problemen te hebben, alleen was het niet de oplossing voor het euvel waar ik in eerste instantie voor kwam.
Ach, ik ben in ieder geval blij dat hij het weer goed doet, en ik denk maar zo dat hij nu na 6 jaar gewoon een goede (zij het dure) midlife-revisie heeft gehad, en hij er dus weer een aantal jaren tegenaan zou moeten kunnen, en dat is ook weer wat waard bij evt. verkoop (hoop ik).
Nogmaals dank aan iedereen voor het meedenken.
Wat mij betreft is dit draadje hiermee ‘gesloten’ Wink

David

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook