2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C5 Break storing uitlaatgassen, katalysator en soms wegvallend vermogen
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 januari 2011 11:09 PM
  [ # 16 ]

oldenhage nieuw vennep staat vrij goed bekend.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 13 januari 2011 09:18 AM
  [ # 17 ]

Johan Oldenhagen in nieuw vennep is aan te raden op gebied van c5 expertise.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Andre Slijkhuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-10-2011

Gepost: 15 oktober 2011 08:37 PM
  [ # 18 ]

Al langere tijd de verschillende onderwerpen volgend, wil ik nu toch een mogelijke oplossing met jullie delen.
Ook mijn C5 benzine gaf iedere keer de storing uitlaatgassen.
Op drie poten lopen, vermogen kwijt enfin jullie kennen de ellende.
Ik zag het dan ook niet zitten om allerlei onderdelen te laten vervangen. Gezien de slechte ervaringen die ik las.
Al met al heb ik eens door zitten denken en begrijp me goed; ik ben geen monteur maar een goedwillende doe het zelver.
Ik had wel eens de storing uitlaatgassen gehad, maar nog nooit zo vaak na mijn laatste reparatie. Ik had recent mijn doormidden gebroken carterontluchtingsleiding vervangen. Zal best anders heten, maar het is de slang die vanaf achter de bobine vanuit het kleppendeksel naar het gasklephuis loopt alwaar het in tweeen splitst.
De ene gaat de kap van het gasklephuis, waar ook het luchtfilter op aangesloten zit, in en de ander gaat aan de achterkant van het gasklephuis, (onder de gasklep komt deze dan uit) naar binnen.

Met in mijn achterhoofd al jullie deskundige opmerkingen over afstellingen van computers etc., heb ik voor mijzelf bedacht dat de olie, en dat is bij de mijne na 170.000 km nogal wat, via de carterontluchting het gasklephuis ingaat, een verstoring geeft in het brandstofmengsel en dat de computer mogelijk dit gaat afkeuren en of in de war raakt.

Ik heb dus de gesplitste leiding losgekoppeld en aangesloten op twee buizen die naar onder de auto lopen. Twee slangen die ik on de schuur had hangen.
Ik heb dus de carterontluchting gemodificeerd.
Ook heb ik het gasklephuis, wat van binnen zwaar onder olie zat, schoongemaakt; eigenlijk moet het er even af en schoongemaakt worden. Ook het inlaatspruitstuk zal flink onder de olie zitten van binnen.

Al redenerend:
hoe ouder de auto; hoe meer olie eruit gegooid gaat worden en hoe meer er dus in het gasklephuis komt.
hoe heter de motor, door het gas wat velen van jullie, pardon ons, rijden, hoe heter de olie, hoe meer de motor dit er via de carterontluchting laat verdwijnen.

Kortom: ik heb een nog niet eerder beschreven oplossing toegepast, heb er een proefrit van een 15 km mee gemaakt en nog geen storing gehad terwijl ik daarvoor het om de haverklap had.
Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen; heb de dagteller op nul gedrukt dus kan zien hoeveel km ik zonder melding heb kunnen rijden.

Profiel  
 
c5exclusive
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-06-2006

- C5 Exclusive, Break, LPG 2.0
- C5 Charactère, Break, 2.0 LPG
Gepost: 18 november 2011 12:55 AM
  [ # 19 ]

En hoe staat het er nu voor???

Profiel  
 
xantia gek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-2010

Gepost: 02 november 2014 12:15 PM
  [ # 20 ]

Wij hebben een half jaar geleden een C5 gekocht (helaas geen Bovag. Na een paar maanden bleek de auto dikke pluimen zwarte rook uit te stoten. Het vermogen van de auto was ook veel te laag, haalde de 130 kmpu niet. Naar onze vast garage gegaan en op advies een grote beurt laten uitvoeren (ad. Eur.1300.00) Daar kwamen dingen aan het licht zoals ingedikte olie e.d. intern schoongemaakt plus de normale punten gekeurd. Daarna twee weken zonder problemen gereden tot het probleem zich weer aandiende. Gevolg dat de auto 5 weken bij onze Citroengarage heeft gestaan. Uiteindelijk is het opgelost met een rekening van Eur 5300,00 De auto is gekocht voor Eur.5800,00. Ik vind dat de auto het niet meer waard is geweest en dat een ruilmotor misschien een beter optie was geweest? Onder ander is in de eerste week aan het licht gekomen dat de turbo aan gort was en de verstuivers. Dit alles werd niet aangegeven door de computer. Er zijn allerlei specialisten bijgehaald om te kijken wat het eventueel zou kunnen zijn (zonder ons medeweten) De reparateur had tussendoor wat spoedklusjes (?) Wij hebben regelmatig contact gezocht maar de reparateur was vaak niet bereikbaar. Uiteindelijk bleek dat het een mechanisch probleem was. Wij vinden dat de reparateur te weinig gecommuniceerd heeft met ons waardoor wij nu met een auto rijden die eigenlijk voor ons gevoel economisch niet meer waard is. Als de garage eerder zaken had aangegeven hadden we eventueel nog eerder contact op kunnen nemen met de verkopende partij…misschien hadden die iets kunnen doen betreft de schade. Volgens mij is een indicatie van de eerdere problemen dat het mechanisch zou moeten zijn. Het bleek een inlaatkanaal die volledig dicht zal doordat een klep niet meer werd bediend door een afgebroken tuimelaar en verwoeste hydraulische stoter. Schade aan diverse andere stoters en tuimelaars en de beide nokkenassen. Mijn inziens had men veel eerder een verband moeten zien tussen alles wat er loos was en het mechanisch probleem. Volgens mij moet een monteur meer verstand hebben van computers dan van autotechniek. Ik ben natuurlijk geen expert maar alles bij elkaar had ik bijna een kleine nieuwe auto kunnen kopen (C1 bijvoorbeeld tongue rolleye ) Het is wel een heel verhaal maar misschien wil iemand hierop reageren.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 02 november 2014 10:52 PM
  [ # 21 ]

Vertel eerst eens wat voor eentje het betreft. Turbo, dus diesel?

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook