dreunen in interieur CX2 automaat
hapaneuro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-03-2011

Gepost: 29 oktober 2014 12:19 AM

Hallo, ik ben in het bezit van een 88er cx 25 gti automaat. Bij stationair draaien in de D bijvoorbeeld voor een stoplicht dreunt het in de auto zo erg dat ik hem maar in de N zet als ik stil kom te staan, heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? Als ik van P naar D schakel dan voel /hoor ik ook een schok.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 oktober 2014 10:56 AM
  [ # 1 ]

welkom hier ! Heb je een fotootje van je mooie GTi toevallig ? altijd leuk !
En kan je verdere vragen ook hier in dit draadje kwijt.

Schokje klinkt nog niet zo erg bij van P naar D. Maar dreunen in stilstand in de D klinkt niet goed.
Ik weet alleen niks van een automaat….. Daar zal t em wel in zitten….
Wat zegt je CX garage ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 oktober 2014 12:50 PM
  [ # 2 ]

Mijn vader had altijd automaten, dus die schok van N / P naar D is normaal. Dat is het aangrijpen van de automatische bak.

Wat versta je onder dreunen? Is dat alleen bij stilstand of ook tijdens het rijden?
Idd, heb je ook al anderen die bekend zijn met CX’n er naar laten luisteren?

Kan ook van je housemuziek komen, radio zachter en je hoort het dreunen niet meer…..  Laughing  Sorry, geintje.

Profiel  
 
Bart-DY3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006

- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Gepost: 03 november 2014 11:16 AM
  [ # 3 ]

Misschien moet je het in de uitlaat zoeken. Zijn de (voorste) uitlaatpakkingen helemaal luchtdicht? Is de uitlaatophanging in orde?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:26 PM
  [ # 4 ]

Bij een carburateur-auto zou ik vragen of het stationair niet te hoog staat - maar bij een GTi is dat natuurlijk netjes afgeregeld door de injectie. Geen idee dus. Heeft de auto een erg sterke kruipneiging als je de rem loslaat?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 november 2014 11:25 AM
  [ # 5 ]

Dit is typisch zoiets wat je niet via het forum kunt oplossen. Ik zou gewoon langs een specialist in de buurt gaan. Die kijkt en luistert weer op een heel andere manier naar de auto en kan waarschijnlijk zeggen of het zo hoort of niet. Bijvoorbeeld Tres Beau, die heeft genoeg testritjes met diverse auto’s gemaakt op de technische dag Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2014 12:46 PM
  [ # 6 ]
break23m schreef:

Bij een carburateur-auto zou ik vragen of het stationair niet te hoog staat - maar bij een GTi is dat natuurlijk netjes afgeregeld door de injectie. Geen idee dus. Heeft de auto een erg sterke kruipneiging als je de rem loslaat?

Het stationair kan je ook bij een CX injectie afstellen Wink
Ik vermoed dat dat bij een automaat net iets anders zit dan bij een handbak, dus geen idee waar je op moet letten.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 november 2014 02:56 PM
  [ # 7 ]

een goede band met een dedicated CX garage bij jou in de buurt komt jou en de CX ten goede.
Waar woon je / waar heb je de CX in onderhoud ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 08 november 2014 02:38 PM
  [ # 8 ]

Als de wagen in D staat zal de motor kracht uitoefenen op de bak, hierdoor kan bij slechte motorsteunen de motor iets kantelen waardoor de uitlaat tegen het subframe komt.

Controleren: motorsteunen en vrije speling van de uitlaat.

Tis maar een ideetje…
Succes

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2014 07:12 PM
  [ # 9 ]

Oliepiel van je bak? Je mag een klein schokje voelen van P naar D, dat is normaal, als je stilstaat en hij staat nog in D ‘davert’ de auto inderdaad ook wat, maar echt dreunen mag het niet worden… tip van hierboven van versleten motorsteunen kan ook.

Succes! (ik rij al 13 jaar met plezier CX automaten Wink)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 november 2014 09:17 AM
  [ # 10 ]
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 november 2014 10:38 AM
  [ # 11 ]

indeed en liefst na een rondje te hebben gereden zodat alle versnellingen eens gebruikt zijn. Ik peilde altijd als ik ergens aangekomen was, in plaats van de motor stil te leggen eerst even peilen.

Is de olie ooit al eens ververst dat je weet? Kan ook veel maken hoor!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook