3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Waterpomp demonteren
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 november 2014 03:48 PM
  [ # 31 ]

Origineel zit er 1 dikke harde fiber pakking tussen.
Als het setje wat je nu hebt totaal dezelfde dikte heeft, dan zie ik geen probleem.
Was de carb voet nog vlak, want die gaat vaak hol staan door het te vast aandraaien van de 4 moeren. Als je dan een nwe vlakke pakking neemt, dan sluit het geheel niet meer af. Ik heb al menig carb voet gevlakt ( door zorgvuldig af te draaien op de draaibank) en dan gaat het soms wel om 0,5 mm hol staan!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 11 november 2014 08:34 PM
  [ # 32 ]

Even een andere vraag; hoe strak staan je v-snaren?
Ik neem aan dat je die weer opnieuw op spanning hebt gebracht na de montage van je pomp.
Een gaar lager van je dynamo kan bij te strakke snaren ook een geluid maken, mogelijk zit het in die hoek?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2014 12:22 AM
  [ # 33 ]
Egbert schreef:

Origineel zit er 1 dikke harde fiber pakking tussen.
Als het setje wat je nu hebt totaal dezelfde dikte heeft, dan zie ik geen probleem.
Was de carb voet nog vlak, want die gaat vaak hol staan door het te vast aandraaien van de 4 moeren. Als je dan een nwe vlakke pakking neemt, dan sluit het geheel niet meer af. Ik heb al menig carb voet gevlakt ( door zorgvuldig af te draaien op de draaibank) en dan gaat het soms wel om 0,5 mm hol staan!

O, ik leg gewoon een stuk schuurpapier op een vlak stuk (glas bijvoorbeeld)
Hoe span je een carburateur in de draaibank?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2014 10:50 AM
  [ # 34 ]

Ik doe het op de bandschuurmachine! machine in de bankschroef en carb erop houden tot vlak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 november 2014 10:59 AM
  [ # 35 ]

Dat hangt er van af wat je wilt afdraaien.
Als de het pasvlak waarop hij aan het spruitstuk zit wilt vlakken dan kan je beter met een freesbank aan de slag.
Je moet niet proberen de bovenkant in de klauwen te spannen, die rand is veel te dun en de afstand tot het pasvlak veel te groot om stabiel te kunnen zijn.
Je zou een adapterplaat aan een stuk rond kunnen lassen, dat vlak draaien en daarop het onderste deel van de carburateur kunnen vastbouten met de boutjes waarmee het bovendeel vast zit.
Ik zou dan denken aan een stalen plaat van 8mm en een stuk pijp of rond van Ø 50 mm.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 november 2014 01:18 PM
  [ # 36 ]
H@ns schreef:

Hoe span je een carburateur in de draaibank?

Al meerdere keren gedaan met succes.
Kom maar langs met je carb in BB en dan laat ik het zien.
Je haalt het deksel er af, verder moet je ook wat losse delen van de carb af halen. Gasklep moet je fixeren dat die niet gaat kantelen tijdens het afdraaien. Dan span je de bovenkant in een 4 klauw in. Daarna kan je de voet netjes afdraaien.
Uiteraard is het makkelijker op een vlakbank, maar die heb ik niet en wel een draaibank.

Kan zo snel geen foto vinden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 november 2014 01:31 PM
  [ # 37 ]

Foto’s gevonden:


Resultaat:


Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 november 2014 03:03 PM
  [ # 38 ]

Indedaad, zo kan het ook. Heb jij toevallig ook een Harrison draaibank?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2014 07:45 PM
  [ # 39 ]
Egbert schreef:
H@ns schreef:

Hoe span je een carburateur in de draaibank?

Al meerdere keren gedaan met succes.
Kom maar langs met je carb in BB en dan laat ik het zien.
Je haalt het deksel er af, verder moet je ook wat losse delen van de carb af halen. Gasklep moet je fixeren dat die niet gaat kantelen tijdens het afdraaien. Dan span je de bovenkant in een 4 klauw in. Daarna kan je de voet netjes afdraaien.
Uiteraard is het makkelijker op een vlakbank, maar die heb ik niet en wel een draaibank.

Kan zo snel geen foto vinden.

Lijkt me leuk om een keer in Beekbergen langs te gaan, maar dan om je cabrio te bewonderen! Wink
Ligt alleen in een hoek waar ik zelden kom…
Maar mijn carb. is keurig gevlakt op een stuk glas en een stuk schuurpapier… Gewoon heen en weer schuiven tot er egale schuurkrassen zichtbaar zijn
Zonder demontage van onderdelen…
Geen valse lucht want daar gaat het tenslotte om, toch?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 november 2014 08:22 PM
  [ # 40 ]
JanSr schreef:

Heb jij toevallig ook een Harrison draaibank?

Ik weet het niet, staat nergens een naam op en ik heb niet zoveel verstand van draaibanken.
Het is een stevige, oude en ouderwetse draaibank. Maar hij doet het prima.

@ Hans: als je een keer in de buurt bent, dan ben je van harte welkom. De Veluwe is erg de moeite waard hoor!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
hekkelhan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014

- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Gepost: 12 november 2014 11:45 PM
  [ # 41 ]

Bedankt allemaal! het was inderdaad de voetpakking. Oude teruggezet en geluid is verdwenen Smile

Profiel  
 
hekkelhan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014

- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Gepost: 28 november 2014 12:07 AM
  [ # 42 ]

Inmiddels alles weer in elkaar, na carburateurvoet, nieuwe windtunnel geplaatst, laadprobleem gevonden in losse minpool, en kachelradiateur lekkage laten reviseren, nu weer warm binnen en dat
werd tijd met de sint op komst. Gelukkig is de paus verdwenen! Dank jullie voor de tips en bron van informatie. Grt han

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook