3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Afsluiten EGR
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 januari 2014 02:23 PM
  [ # 31 ]

Was dat nog een beetje te doen om goed bij de EGR te komen ?

Profiel  
 
mvdlans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-04-2013

Gepost: 22 januari 2014 03:00 PM
  [ # 32 ]

Met geduld kom je een heel eind. Smile
Bovenste boutje kon los met een kleine ringsleutel (heb een steek/ring doormidden geslepen) en het onderste boutje kon los via de wielkast met een dop.

Het is een behoorlijk gepriegel maar als je je niet te druk maakt lukt het best. Wink

2002 Multispace 2.0Hdi

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 07 december 2014 11:08 PM
  [ # 33 ]

Het vervolg na enkele jaren.

In dit draadje liet ik zien hoe de inlaat na ca 220.000 km was dichtgeslibd door de werking van de EGR.
Bovendien vermeldt dit draadje alle plussen en minnen van het afsluiten van de EGR (aangevuld met meetresultaten).

Recent is opnieuw de cilinderkop en inlaat los geweest vanwege een defecte koppakking.
Beschreven in http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225996/

De motor had nu 120.000 km gedraaid met afgesloten EGR en alles was volkomen schoon!
Dit laat dus duidelijk zien welk effect het afsluiten van de EGR op langere termijn heeft.
(Overigens had het sneuvelen van de koppakking geen relatie met het afsluiten van de EGR).


Groet, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook