2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Help, water loopt auto in!
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 november 2014 02:36 AM
  [ # 16 ]

Ik zou de rest van de bekleding er ook maar uithalen daar waar het lekt .
Lekt `ie alleen als je rijdt in de regen of ook stilstaand ?
In het eerste geval zou ik de wielbak checken of daar niet iets aan de hand is, doorgerot of niet goed dicht .
In het 2e geval zou ik er een emmer water overheen gooien en nogmaals kijken waar het vandaan komt .
Er zit daar ook een zijknipperlampje , maar denk niet dat die zo ver naar binnen kan lekken .
Je hebt het toch over de binnenkant van de wielbak zo te zien.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 07 december 2014 06:29 PM
  [ # 17 ]

De lekkage komt waarschijnlijk vanuit de wielkasten. Rechtsachter het handschoenenkastje, helemaal bovenin zit een doorgerotte plek.
Zie de foto, je kijkt tegen de onderkant van het handschoenenkastje.
Daarnaast is de kachelradiator lek; spoor van koelvloeistof naar de bestuurderskant maar dat ik makkelijk te fixen nu er geen bekleding in de auto zit.

Hoe kan ik die rotte plek behandelen? Maar een plaatje in laten lassen ?

Afbeelding Bijlagen
IMG_20141207_151429.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 18 december 2014 10:40 PM
  [ # 18 ]

Al met al een aardig projectje geworden. Gat bleek groter omdat veel materiaal was weggerot. Een lasser uit the twilight-zone heeft het gat kunnen dichten. Gelukkig is het buiten lekker warm en dus meteen de net binnengekomen kachelradiator kunnen monteren. Wederom dweilen… Roestige zaken behandeld met rust eater en morgen tectyl erover.

Dit weekend wordt het buiten waarschijnlijk droog, dan kan eindelijk de bekleding er weer in. Het is momenteel een drie zitter.

Dus aan u allen: Zwakke plek. Schijnt ook bij andere dames van over de 20 voor te komen. De bekisting van de wielkasten eraf en schoonmaken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook