1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Help, water loopt auto in!
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 november 2014 05:58 PM

Beste XM’ers,

Vandaag ontdekt dat er water staat onder het tapijt achter de bijrijdersstoel.
Ik heb e.e.a. wat opgedept met een oude doek maar door de aanhoudende regen blijft het water komen. Het wordt nu donker en heb geen idee waar het water vandaan komt. De rubbers lijken goed en ik zie geen watersporen in de auto.
De afwatering van het elektrische dakje loopt naar mijn idee naar de voorste wielkasten.

Wie heeft een idee waar ik kan beginnen met zoeken ? In donker de bekleding loshalen wordt hem niet.

Erik

Profiel  
 
Michael simons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 18-03-2014

Gepost: 16 november 2014 06:23 PM
  [ # 1 ]

Heb je al gekeken bij je deurpaneel of het daar naar binnen lekt ?

Mischien heeft je dakraam in elke hoek afwatering , en loopt die mischien bij je B stijl en lekt het daar ?

In het ergste geval komt het van boven achter je dashboard ?

Groetjes michael

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 november 2014 06:36 PM
  [ # 2 ]

deurpaneel lekt niet, de afwatering onderin de portieren voeren keurig het water af.

Profiel  
 
Michael simons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 18-03-2014

Gepost: 16 november 2014 06:56 PM
  [ # 3 ]

Heb je al gekeken onder het dashboard ?  Voor de lekkage .
Of anders de afwatering van het dakraam ?

Ik hoor het graag van je Wink

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 16 november 2014 08:03 PM
  [ # 4 ]

Maak het onder de paravan eens schoon, waarschijnlijk zit het daar vol met blaadjes en verstopt de afwatering.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 november 2014 09:21 PM
  [ # 5 ]

Dakraam heeft achterin ook 2 afwatering-slangetjes.
Even goed doorspuiten met perslucht.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 november 2014 11:34 PM
  [ # 6 ]

de lekkage bevind zich ACHTER de voorstoel, onder de voeten van de passagier achter de bijrijder. Daar kan toch nooit water uit de parafaan terechtkomen ?
Ik zal morgen na mijn werk eens kijken naar de afwatering van het dakje. Naar mijn idee loopt er alleen afwatering naar de voorste wielkasten maar ik kan het mis hebben. Probleem is dat het dakje, als het eenmaal open is geweest, lastig dicht te krijgen is…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 november 2014 11:58 PM
  [ # 7 ]

Een origineel XM-schuifdak heeft vier afwateringspunten, in iedere hoek een.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 17 november 2014 12:11 AM
  [ # 8 ]

Het zou kunnen zijn dat de leiding naar de achterruitwisser ook hierlangs loopt en een koppelstukje los zit.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 november 2014 08:28 AM
  [ # 9 ]

Die slang loopt langs de linkerkant. Die kan hij dus uitsluiten.
Eerst maar ‘ns kijken waar het nog meer nat is: bijrijderskant? Onder de achterbank?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 november 2014 08:57 AM
  [ # 10 ]

ik had bij mijn Xm Break ook water bij de passagiers. Dit bleek uit de kofferbak te komen. Bij het achterlicht zat een rubber niet goed waardoor daar water naar binnen kon komen. Dit kwam uiteraard op de bodembekleding. Dat is een dikke sponsachtige mat die heeeeel veel water op kan zuigen. Uiteindelijk is hij vol en gaat dan aan de rand bij de voeten van de passagiers druppelen. Die mat was haast niet te tillen zo zwaar was hij geworden van het water. Heeft weken geduurt voordat hij droog was. Staar je dus niet blind op alleen de nabije omgeving, het water kan van elders komen….

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 november 2014 10:19 PM
  [ # 11 ]

Bedankt voor de tips maar ik ben niet veel verder gekomen na uren werk.

Vanmiddag achterbank eruit en bekleding losgetrokken.  De bekleding bestaat uit een sponsachtig materiaal met een rubber coating. Deze was kletsnat. Omdat ik de afvoer van het dakje de schuld gaf heb ik het hemeltje losgemaakt en inderdaad zitten er vier afvoerslangen op waarvan de achterste twee naar de achterlichten lijken te lopen. Maar daar komt het water niet vandaan. Overigens is het dakje aardig verweerd geworden na 22 jaren.

Ook onder en voor de bijrijdersstoel staat water en hier heb ik de stoel eruit gehaald en de bekleding losgetrokken. Ik heb inmiddels liters water uit de auto gedweild maar heb geen oorzaak kunnen vinden.
De parafaan is schoon, maar het genoemde sponsmateriaal tegen het schutbord is ook nat. Duidelijk is dat water in beweging is en omdat de auto naar achteren helt wordt het achterin nat. Aannemelijk wordt het nu dat het voorraam niet goed waterdicht afsluit.

Man wat een bende, en het droogt zo lekker met dit weer.

Morgen maar eens door de wasstraat en kijken waar het water vandaan komt…

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 november 2014 10:23 PM
  [ # 12 ]

Als het ook bij de bijrijderstoel is zou het ook nog de afvoer van de airco kunnen zijn. Als deze verstopt zit of eraf is geschoten loopt het water niet de auto uit….of als het dus ook voor nat is wellicht toch de parafan zoals al geopperd

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 november 2014 10:35 PM
  [ # 13 ]

Airco zit er niet in en koelvloeistof is het niet want dat had ik moeten ruiken.

Net wat XM water in een kommetje gedaan en in de magnetron gestopt. Het luchtje doet me denken aan…... de wasstraat !

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 24 november 2014 12:20 AM
  [ # 14 ]

Gisteren de stoelen, middenconsole en achterbank eruit gehaald. Bekleding eruit gescheurd en gesneden. What a mess…
De gehele vloerbedekking aan de bijrijderskant ligt nu in de garage bij 3 graden te drogen.
Ik heb een paar liter water in de sunroof gekieperd maar dat kwam er aan alle kanten bij de wielkasten weer uit. En geen water in de auto. De parafan is schoon, ook die plastic bak onder de voorruit heb ik eraf gehaald. Ventilator is droog. Er zit een gat van zo’n 4 cm doorsnee onderin de parafan, daaronder zie je het spatscherm van de wielkast. Dit is schoon. Geen probleem kunnen vinden.

Totdat het vandaag ging regenen…
Ik zie rechts onderin bij de rechtervoet van de bijrijder een klein straaltje water uit de overgebleven bekleding komen..

Any ideas ?

Afbeelding Bijlagen
xm water 1.jpgxm water 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 november 2014 12:39 AM
  [ # 15 ]

Zit de voorruit wel rondom vast?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook