BX-Rammeldag ??
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 augustus 2004 10:44 PM

Een rammeldag… op sommige dagen lijkt de BX meer te rammelen dan gebruikelijk. Zoals vandaag dus, echt overal kwamen rammels vandaan die ik nog niet kende. Ik hoop wel dat het originele rammels zijn en geen aftermarket-rammels, de originele zijn veel beter namelijk…

Ben ik de enige die dit denkt of zijn er meer?

ps.. geen idee of dit soort niet-technische onzin hier mag Smile

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 11:08 PM
  [ # 1 ]

Mag hoor….maar ik heb (voor de duidelijkheid) alleen even de titel veranderd….zodat men weet waar het over gaat, oke ? Laughing

Tsja….over die rammels….je vertelt er niet bij waar, wanneer…..enz. die rammels optreden.

Kunnen verschillende zaken zijn….meestal zijn het de Silentblocks van je stabilisatorstang…..geen probleem voor de APk hoor….maar wel een rotgehoor.
Ook kan het stabilisatorstangetje wat rammelen…waar ook zijn *opvolger*...de Xantia nogal eens last van heeft.

Overigens is dit weldegelijk een technische kwestie…en zeker geen onzin. Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 augustus 2004 11:14 PM
  [ # 2 ]

Hm ik bedoelde ‘t meer als onzin Smile
De rammels lijken vooral uit het interieur te komen, maar ook wel van de wielen… maarreuh waar zit die stabilisatordinges?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 26 augustus 2004 02:27 AM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

Hm ik bedoelde ‘t meer als onzin Smile
De rammels lijken vooral uit het interieur te komen, maar ook wel van de wielen… maarreuh waar zit die stabilisatordinges?

Die stabilisatordingetjes heten reactiestangetjes en zitten tussen de voordraagarm en de stabilisatorstang.
Kenmerk van deze rammel is dat hij goed te horen is bij korte harde ribbels zoals een zeer slechte klinkerweg.
Rammels uit het interieur kan een BX meer dan voldoende hebben. Rondrijden met zijn tweeën in de auto en goed luisteren waar de rammels vandaan komen. Zo kun je vele rammels in het interieur elimineren.

Profiel  
 
Kroon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-08-2004

Gepost: 26 augustus 2004 02:34 AM
  [ # 4 ]

Hier was het ook weer rammeldag. Ik heb vandaag de meeste rammels gehoord dan ooit tevoren.

Hoop dat de rammels vanzelf weer ophouden.  Laughing

Citroen BX 16 TGI Break 1992

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 augustus 2004 07:03 AM
  [ # 5 ]

Het rammelt in mijn auto vooral als er weer vrienden achterin zitten die hun kale harses tegen elkaar rammen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 augustus 2004 09:44 AM
  [ # 6 ]

Misschien wordt het tijd het interieur van de auto weer eens op te ruimen? Scheelt bij mij ook vaak een hoop rammels.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook