2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knutselverslag Saxo 1.4
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 11 februari 2014 08:53 PM
  [ # 16 ]

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit als er grotere banden onder de Saxo komen, ook al beweert het instructieboekje anders? De maximale maat zou dus die van de VTS moeten zijn: 195/45-15.

De motorsteunbout is overigens niet afgebroken voor zover ik weet. Alleen het rubber is gescheurd als ik het goed gezien heb. Dat zou extra trillingen kunnen veroorzaken toch, maar maakt het verder ook uit?

Bedankt voor de hulp in ieder geval! Smile

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 20 februari 2014 05:06 PM
  [ # 17 ]

Weer tijd voor een kleine update!

Afgelopen zaterdag toch nog maar weer eens naar de multiriem gekeken. Het piepen daarvan werd toch wel erg vervelend en het lijkt zo stom als je met zo’n topwagen de buurt onveilig maakt met zo’n gekrijs…  hmmm

Stelschroeven bij de dynamo losgedraaid, waarna de multiriem afgenomen kon worden. Deze bleek nog netjes te zijn, wat ook wel mag omdat deze er pas enkele jaren onder zit (2011).
De poelie van de dynamo draait ook supermooi, dus dat zal ook geen problemen geven…
Multiriem vervolgens weer gemonteerd en de spanning nog maar ietwat opgehoogd.
De riem staat nu redelijk strak.

Tot nog toe geen problemen gehad, maar het is dan ook niet meer zo koud… we zullen zien wat er gaat gebeuren.
Dit weekend maar even kit halen voor de spoiler. Wie heeft daar nog goede aanbevelingen voor?

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 februari 2014 10:22 AM
  [ # 18 ]

Sikaflex 552 lijmkit of innotec adheasel of Poly Max High Tack Express of ....

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 28 februari 2014 10:51 AM
  [ # 19 ]

Hartelijk dank! Wellicht als ik morgen tijd heb maar eens kit kopen.

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 04 maart 2014 10:54 AM
  [ # 20 ]

Na veel woorden, ook maar eens wat daden verricht.  mogguh
Afgelopen zaterdag Elch P1 kit gehaald bij de AVA en direct ‘s middags de spoiler op de auto gezet.
Daar was wel een beetje geduld voor nodig, want voordat de kit echt hecht ben je wel een uurtje of anderhalf tot twee verder…
Maar, het resultaat mag er zijn! En met wat creativiteit had ik een constructie gecreëerd met een ligstuur van een fiets en een klein doosje waardoor de spoiler niet meer kon vallen. Een betere manier om druk te zetten wist ik ook niet, zonder de achterklep te demonteren.
Van het resultaat heb ik in ieder geval wat foto’s gemaakt en bijgevoegd.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0252.jpgIMG_0254.jpgIMG_0256.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 22 maart 2014 10:49 AM
  [ # 21 ]

Enige tijd terug viel het me op dat de motor aan de voorkant wat vettig was, terwijl ik me niet kon herinneren dat dat eerder ook al het geval was.
Ik heb toen het oliepijl gecheckt, maar dat was niet erg zinvol omdat er net met de auto gereden was.
Nadat ik afgelopen donderdag de auto gewassen en gezogen had, ook nog maar even naar de verdachte olie op het blok gekeken.
Vorige week heb ik een langere rit gereden en het lijkt erop dat er nu nog wat meer olie tegen de voorkant van het blok zit!
Daarop heb ik het oliepeil nagekeken en dat blijkt hoger dan het maximum te zijn!  big surprise
Dat moet dan bij de garage gebeurd zijn, want zelf hebben we er niks aan gedaan.
Op deze wijze doorrijden lijkt me in ieder geval niet juist en de techniek om zeep helpen heeft ook niemand wat aan….
Als bijlage een paar foto’s.

Afbeelding Bijlagen
DSCN0660.jpgDSCN0659.jpgDSCN0656.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 maart 2014 02:46 PM
  [ # 22 ]

Check ook het waterpeil. Het kan zijn dar er water bij de olie komt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 22 maart 2014 07:51 PM
  [ # 23 ]

Ik heb nog even het waterpeil gecheckt en dat lijkt in orde. Via de vulopening kon ik het water zien, op een 10 cm van de vuldop ongeveer.

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 maart 2014 08:50 PM
  [ # 24 ]

Dat lijkt me ok, mits er geen lucht in het systeem zit. Als de bovenkant van de radiateur ook warm wordt zit dat wel goed.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 22 maart 2014 08:58 PM
  [ # 25 ]

Ik neem aan dat de radiateur ook bovenaan warm wordt, maar dat zal ik nog wel even controleren voor de zekerheid.
In dan geval zit er waarschijnlijk teveel olie in de motor of niet?
Hoe schadelijk is het om daar mee te rijden?

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 02 januari 2015 04:32 PM
  [ # 26 ]

Het is wel even geleden dat ik hier wat geplaatst heb (studie), maar er is wel degelijk wat gebeurd.
Daar ga ik later wel een keer op in, maar nu heb ik eerst een probleempje.

De linker koplamp van de Saxo is stuk. Dat wil zeggen, de lamp, dimlicht.
Nu wil ik de lamp vervangen, maar dat lukt helemaal niet. Met het boekje en een ander topic kom ik er niet uit.
Het begint namelijk al bij de connector. Hoe moet dat ding in vredesnaam los??
Ondertussen doen m’n handen pijn en ik ben nog geen stap verder….
Als iemand me kan helpen zou dat dus wel fijn zijn Wink

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook