2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
boordcomputer achteraf inbouwen kan dat?
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 januari 2015 01:53 PM
  [ # 16 ]

Dag mede forumleden.

Heb nog even een vraagje. Ik kan voor de CX een set moretto koplampen
kopen , deze komen zeer waarschijnlijk uit een serie 1 , passen deze dan ook
op mijn serie 2 Turbo 2 ?

graag hoor ik van jullie

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2015 02:36 PM
  [ # 17 ]

Dan moeten het wel serie 1-lampen met een bovensluiting zijn. Van een latere serie 1 dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 januari 2015 03:04 PM
  [ # 18 ]

Dag Rene.

Dank voor je reactie , misschien een domme vraag maar waar zie ik dat aan ?
Heeft dat met de bevestigingen te maken ze 1 op 1 oude eruit nieuwe erin moet passen ?
De eigenaar schreef overigens dat hij een serie 1 had en de auto moest aanpassen om ze ingebouwd te krijgen.Kan ik er dan vanuit gaan dat het inderdaad latere serie 1 of toch al serie 2 moretto’s zijn ?
En als ik hem een foto van de achterzijde laat maken dat ik deze kan vergelijken met de standaard lampen wat bevestiging betreft kan ik dat dan daar aan zien ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2015 03:30 PM
  [ # 19 ]

De koplampen zitten op 3 punten vast, 2 aan weerszijden en 1 eerst aan de onderzijde, waar je heel slecht bij kan, en later aan de bovenzijde. De verandering heeft ergens in serie 1 plaatsgevonden. Weet alleen niet exact wanneer. Een foto van de achterkant zegt dus alles.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 januari 2015 03:47 PM
  [ # 20 ]

Rene.

Top , dank je wel voor je antwoord. Duidelijke foto’s van de achterkant
van deze lampen heb ik gevraagt aan de eigenaar.Ik heb nog losse normale serie 2
lampen liggen dus ik kijk of de bevestiging dan hetzelfde is en zo ja dan koop ik ze.
Bedrading kan ik neem ik aan 1 op 1 ovetzetten toch ? Mijn Turbo krijgt stroom via een relais op de lampen
een aanpassing die erin is gekomen om de schakelaar te ontlasten . Mogen in de Moretto’s trouwens ook de blauw
schijnende lampen of wordt de CX hiermee afgekeurd ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2015 04:32 PM
  [ # 21 ]

Voor de APK-eisen zie https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/handleidingen/RegelgevingAPK-Keuringseisen01-01-2013.pdf
Daar staat ook e.e.a. in over toegestane kleuren van koplampen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2015 05:50 PM
  [ # 22 ]
René Jongejan schreef:

De verandering heeft ergens in serie 1 plaatsgevonden. Weet alleen niet exact wanneer. Een foto van de achterkant zegt dus alles.

Ergens 1977-78 dacht ik.. Kwa kleur mag heel veel als maar links en rechts gelijk zijn en beeld goed is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2015 11:11 PM
  [ # 23 ]

Ik heb destijds een ‘79-er gehad, die nog onderbevestiging had.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 januari 2015 12:21 PM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 januari 2015 08:33 AM
  [ # 25 ]

Goedemorgen forumleden.

Zo de Turbo 2 is binnen sinds gisteren.Ik heb haar rijdend bij Wijnhoven opgehaalt.
Bijna 80 km gereden met de wagen en de motor is geen twijfel over mogelijk ze loopt ook zoals Wijnhoven zelf al zei zeer netjes.
Ook de turbo komt netjes in en ze koppelt goed maar dat zal mede te danken zijn aan de nieuwe koppeling.Verder is ze wel erg krokant 😅
Dus ik ga de sloop erin zetten en onderdelen demonteren.Een werkende geretrofitte airco zit er ook nog in.Die bouw ik niet om dus die kan zowieso al weg.De boordcomputer mag eruit met 4 display’s maar de klok is niet instelbaar op het bakje zelf maar op het toetsbord.Die wil ik eventueel wel ruilen voor een bakje met 4 display’s voor in de mijne waarop de klok wel instelbaar is ? Ruilbakje mag defect zijn als olie display maar goed is en het bakje zelf niet gebarsten is wil ik dit dus wel ruilen tegen de complete van mij met toetsbord.En zo zal er binnekort meer te koop zijn waar ik voor mijn
Turbo 2 met Vems niks meer aan heb.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 januari 2015 08:41 AM
  [ # 26 ]

En eens stomme vraag misschien. Ik wil deze CX zelf ontmantelen om zo ook kennis er van op te doen.
Bij de uitbouw van de motor kan ik dan de wielen wel laten zitten ? Zodat het mogelijk is het gevaarte dan nog te kunnen rollen of gaat dat niet ?
En hoe kan ik zo’n motor het beste opbergen bougies eruit en olie erin spuiten en dan bijvoorbeeld 1 x per maand het vliegwiel paar slagen draaien ?
En voor de turbo moet ik daar ook nog iets aan doen als hij geborgen wordt.Ik pak het hele blok goed in straks als het eruit is met dikke plastic en komt dan op een droge zolder te liggen ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 januari 2015 12:09 PM
  [ # 27 ]

Goedemorgen.

De sloop is inmiddels in gang gezet en het complete lederen interieur ligt er al uit
en gaat binnekort weg voor te herstellen. Nu weet er misschien iemand hoe ik de achterklep
open krijg ? De sleutels passen niet of het slot is kapot , en de centrale vergrendeling doet het ook niet
Zekering is niet kapot ? Wie kan me helpen met een tip ?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 januari 2015 09:57 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 januari 2015 11:11 AM
  [ # 29 ]

Goedemorgen allemaal.

Dank je wel alvast voor de reactie.Ik denk dat ik gewoon het achterstuk eruit slijp van binnenuit aangezien straks de rest van auto toch oud ijzer zal zijn dan kan ik er makkelijk in en bespaart een hoop tijd en ellende.

Groet Patrick

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2015 04:31 PM
  [ # 30 ]

Op dit plaatje zie je de ontstekingsmodules staan. de een sensor versie bestond uit een versie met en zonder computer, extra componenten en bekabeling waren daarvoor aangebracht voor de rest lijken de modules sprekend op elkaar.

Afbeelding Bijlagen
CX_Ignition_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook